Toon posts:

USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn randapparatuur zonder eigen stroomvoorziening (waaronder mijn muis) die op USB poorten zijn aangesloten vallen regelmatig uit.

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Verwijderd

Via usb patch?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

Meer info aub, klinkt als een voeding die het niet meer trekt.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Probeer eens een extern USB-hubje met eigen voeding, want het klinkt idd alsof je PC-voeding het niet trekt.

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je? MSI heeft namelijk wel vaker problemen met usb.

Verwijderd

instaleer 4in1 van viatech en usb-man allebei op de viatech site te vinden. dit moet het probleem oplossen. teminste met usb-modem kijk maar op http://www.speedtouchdsl.com/supfaqusb.htm#_Toc501768811

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een msi k7t266 moederbord en ik heb een extern modem met eigen stroom voorziening en ik heb niet het idee dat het door de voeding komt want er valt niets anders uit behalve mijn usb apparaten.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
slecht contact? (misschien zelfs intern op je mobo)??

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

[half offtopic]
Btw, hoeveel stroom kan de +5V van de USB poort in de praktijk leveren? Dus zonder echt USB device eraan, maar wel de stroom van de +5V gebruiken.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb een Philips ToUCam Pro webcam die regelmatig vastloopt (onder Windows XP). Kan dit ook te maken hebben met de stroomvoorziening? Er zit wel een verlengkabel tussen maar voor zover ik mij kan herinneren liep hij ook al wel vast toen die verlengkabel er nog niet tussen zat.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Topicstarter: haal alle USB app. los en sluit bv. eerst toetsenbord aan. Daarna muis erbij enz. Blijf er steeds lang genoeg mee werken. Als het weer uitvalt, met 1 apparaat is je USB controller niet 100%. Als het met meerdere apparaten pas uitvalt, zou ik toch aan een powered USB hub gaan denken.

Zotty: Ik weet niet precies wat jij wil maar zal een beetje lastig worden. Wanneer een usb-device aangesloten wordt, mag er alleen een paar uAmp getrokken worden voor de USB chip zelf. De chip moet dan verbinding maken met de (root)hub en gaan onderhandellen over zijn ID en het vermogen dat de device van de bus wil trekken. Het apparaat mag pas starten nadat de USB hub aangegeven heeft dat er voldoende vermogen voor handen is. Als je 5v nodig hebt, kun je dat misschien beter uit de LPT poort, of nog beter direct uit de voeding halen.

Verwijderd

RiDo78 schreef op 14 augustus 2002 @ 20:29:
Zotty: Ik weet niet precies wat jij wil maar zal een beetje lastig worden. Wanneer een usb-device aangesloten wordt, mag er alleen een paar uAmp getrokken worden voor de USB chip zelf. De chip moet dan verbinding maken met de (root)hub en gaan onderhandellen over zijn ID en het vermogen dat de device van de bus wil trekken. Het apparaat mag pas starten nadat de USB hub aangegeven heeft dat er voldoende vermogen voor handen is. Als je 5v nodig hebt, kun je dat misschien beter uit de LPT poort, of nog beter direct uit de voeding halen.
Dat weet ik (maak zelf USB devices), maar waar het me dus om gaat is hoe er gereageerd wordt op bijv het aftappen van stroom voor een LCD. Dus alleen GND en +5V aansluiten en data+ en data- niet aansluiten.
Er worden dus geen descriptors verzonden en de root hub ziet dus ook niet dat er iets aan de bus hangt. Dus waar staat standaard de stroomregeling op ingesteld? Het staat namelijk niet in de specs, dus ik ben bang dat het mobo fabrikant afhankelijk is oid.
Pagina: 1