[ASP]werkt met Access97 en niet met 2000

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 17:42
Ik heb een database die normaliter in access2000 formaat is. Omdat mijn server (NT4 IIS) thuis access 97 is had ik even de 2000 database naar 97 geconverteerd. Ik heb nu mijn webpagina inclusief ASP scripts af en nu wil ik dat zaakje overzetten naar de PC die die site op een intranet gaat hosten (win2000 IIS). Nu heb ik een probleem, als ik in de ODBC manager mijn Access2000 database selecteer krijg ik een 404 error op de eerse pagina waar een ASP script staat. Selecteer ik exact dezelfde database in 97 formaat dat werkt alles als een trein. Ik ben echt reuze benieuwd naar wat er fout gaat, ik verdenk een van de volgende opties:

-speciale veiligheids restricties in access 2000
-drivers; voor de een of andere reden staan er ook duitse en spaanse access drivers?
-ASP code

Ik zelf denk dat het aan de drivers ligt, ik ben nu dus Mdac en de laatse JET service pack aan het downloaden, maar ik zou het graag horen als er mensen zijn die het zelfde probleem hebben, mischien zoek ik wel in de verkeerde hoek? Iedere suggestie is welkom, ik denk dat het nog wel een poosje duurt voordat mijn download van microsoft binnen is.....

alvast bedankt

at your service

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je hebt een 404 error, oftewel een page nog found. Vooralsnog heeft dit weinig nog met de connectie met Access te maken (dit zou een 500 op moeten leveren).

Bestaat de pagina gewoon verder? Of is er een redirect in een pagina?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• The_Butler
De begin pagina is een login scherm, die doet het in beide gevallen perfect, de submit button op deze pagina "post" het wachtwoord en de gebruikersnaam naar een ASP pagina. Ik zie dat ik trouwens een fout heb gemaakt met die 404 error, er staat :

"HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services"

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.
/pages/overview.asp, line 18

Ik had dit eerder moeten zien, maar het stond in een frame waar ik niet automatisch naar beneden kon scrollen. Toch niet zo tof van me om eerst hier te posten en maar aan te nemen dat et een 404 was. Ik hoop dat jullie hier wat meer aan hebben...

at your service

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Er kunnen meerdere oorzaken voor het probleem zijn.

In de KB staat over dit probleem:
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q306269&

De precieze oorzaak kan ik niet uit jouw verhaal halen, maar zal er vast wel in beschreven staan. Succes!

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• The_Butler
tnx! als ik er achter ben wat er fout is zal ik het ff posten, s leuk voor de search :-)

edit:

Ik ben er via de opties in de bovenstaande link achter gekomen; de Access database had exclusieve NTFS rechten, en de access 97 tabel had de standaard NTFS rechten; daarom kreeg ik wel toegang tot de '97 database en niet tot de 2000. Het is nu gefixt , bedankt voor de geboden hulp, en hij mag van mij op slot.

at your service

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 14:02

-SaveMe-

-klik-

Het wordt tijd voor een ASP icm Access FAQ/sticky topic:
Hoevaak het probleem met rechten op een accessdb al wel niet voorbij is gekomen...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• The_Butler
Tja, een handleiding van alle fouten die voor kunnen komen bij het opzetten van een access georienteerde ASP pagina zou op zich een idee zijn. Het probleem is vaak dat je om de zoveel tijd een heel vaag probleem krijgt en dan moet je gewoon een soort van checklist afgaan van oorzaken. Ik heb al heel veel meegemaakt op dat gebied, queries die maar de helft van de tijd werken, blijkt dat er zog. verboden tekens in de kolom koppen staan (& en ? zijn berucht). Ik heb instalaties van programma's meegemaakt die doodleuk je access ODBC drivers overschrijven, en zelfs na MDAC en Jet sp's is het nogsteeds brak. Ik kan op zich zo wel door gaan, en mischien is het wel een goed idee om een lijst te maken met wat er fout kan zijn, maar in feite heeft microsoft in haar knowlage base (die mij nu ook heeft geholpen, zei het via gorgi_19) deze informatie ook online staan. Ik denk dat een stick post met oorzaken van bekende problemen en links naar relevante sites best handig is, en dat van deze share in dit geval was een slordige fout van mij; ik had de database via het netwerk van een persoon gekopieerd, en ik ging er niet vanuit dat deze persoon apparte rechten ingesteld had, geen moment eraan gedacht dat daar de fout kon liggen.

at your service

Pagina: 1