Vliegspel gezocht!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thabone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2021
Ik moet nodig weer eens een goed vliegspel hebben. Eerder speelde ik wel eens f22 en dan was gewoon ech vet om te spelen. Maar ondertussen zijn er toch wel nieuwe goeie vliegspellen? iemand daar een mening over? iemand die een goed vliegspel weet???

AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
falcon 4.0 schijnt goed te zijn

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
F22 DiD fighter? Dat heb ik ook gespeeld :) en dat rules.

Wil je helicopter of vliegtuig?

Verwijderd

Deze lijkt me wel vet : Il-2 Sturmovik (ben hem nu ook aan het downen) :X

Verwijderd

Thabone schreef op 11 augustus 2002 @ 13:59:
Ik moet nodig weer eens een goed vliegspel hebben. Eerder speelde ik wel eens f22 en dan was gewoon ech vet om te spelen. Maar ondertussen zijn er toch wel nieuwe goeie vliegspellen? iemand daar een mening over? iemand die een goed vliegspel weet???
The one and only one FS2k2 :)

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik speelde ook pas nog f22 raptor en ik zoek een wat nieuwer mooier beter spel met goede grote mp community, en het liefst met niewe vliegtuigen/straljagers. Spel moet veel goede opties hebben etc. Niet al te moeilijk en goed als je wilt stunten met een straal jager en dan nog ook wilt dogfighten. Moet wel draaien op een

athlon 700 mhz
128 mb sd ram
tnt2 m64 @ 155/185

peeceetje, ik maak het wel moeilijk he :P

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Halloooooooo

De mensen die hier Falcon 4.0 en FS2k2 noemen moeten zich echt eens achter de oren krabben. Deze sjaak speelde F22, wat waarschijnlijk F22 Lightning III / III of Raptor is, en hij is dus arcade gewend. Komen jullie aanzetten met sims met manuals van 4cm dik. :{

|:(

Okay, het zijn goede spellen, maar echt niet wat deze persoon zoekt hoor.
Ik denk dat hij het meer moet zoeken in de hoek van Euro Fighter Typhoon - Operation Icebreaker, Comanche 4, etc.

Lekker arcade. Kleine learning curve.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Falcon 4.0 is nog steeds bruut jah

Twitter | Linkedin

• Captain Pervert
Evil M@V schreef op 11 augustus 2002 @ 15:08:
Falcon 4.0 is nog steeds bruut jah
MAAR VEEL TE MOEILIJK VOOR DE TOPICSTARTER

Praat ik soms tegen een muur?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• GTA3
  • Niet online
Captain Pervert schreef op 11 augustus 2002 @ 15:09:
[...]

gehe moeilijk :P

Verwijderd

is er ergens een demo? of gratis? van een vliegspel?

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
[...]

das waar, hij kan maar beter eerst met flight sim 2002 werken :P

TMAXTINT

• Yonni
  • Laatst online: 23-01 15:26
[...]

|:( (muur :O )
maar wat is er erg als het spel moeilijk is? dan moet er veel tijd aan besteed worden en dan gaat het vanzelf leven ! 8) dan wordt het een echte realistische ervaring :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• GTA3
  • Niet online
oww, maar ik kan wel een beetje fs 2k2 hoor, das nie zo moeilijk, landen wel, maar ik stort meestal toch neer :P

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Binnenkort komt Lock on, okay okay daar heb je op het moment niks aan maar is misschien wel handig voor je om in de gaten te houden.

39

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 11 augustus 2002 @ 14:53:
Halloooooooo

De mensen die hier Falcon 4.0 en FS2k2 noemen moeten zich echt eens achter de oren krabben. Deze sjaak speelde F22, wat waarschijnlijk F22 Lightning III / III of Raptor is, en hij is dus arcade gewend. Komen jullie aanzetten met sims met manuals van 4cm dik. :{

Ik denk dat hij het meer moet zoeken in de hoek van Euro Fighter Typhoon - Operation Icebreaker, Comanche 4, etc.

ach fs2002 is ook easy ook zonder tutorial :)
als je gewoon fun wil vliegen iig :)
dan geef je gas. je stuurt een beetje en klaar :)

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 15:33:
[...]
ach fs2002 is ook easy ook zonder tutorial :)
als je gewoon fun wil vliegen iig :)
dan geef je gas. je stuurt een beetje en klaar :)
but then again, de grote liners zijn moeilijker hoor, ils approach etc. je moet alleen alle knopjes ff weten te vinden.

TMAXTINT

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Thabone schreef op 11 augustus 2002 @ 13:59:
ik zoek percies het zelfde :)

• GTA3
  • Niet online
Ik denk dat meer mensen zoiets zoeken als ik en ik vind het jammer dat het moeilijk is om zoiets te vinden.

• Solid Seal
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

Retaliator :D

Verwijderd

jaaaa!! die was vet! (een aantal jaar geleden) Mijn eerste Flightsim....snif

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

GTA3 schreef op 11 augustus 2002 @ 16:15:
Ik denk dat meer mensen zoiets zoeken als ik en ik vind het jammer dat het moeilijk is om zoiets te vinden.
Klopt ik kan nergens Falcon 4 down... He, krijgen dus ik zit nu zonder vlieg game want ik heb mijn FS2002 Pro. cd verneukt :'(

• Thabone
Captain Pervert schreef op 11 augustus 2002 @ 14:53:
Halloooooooo

Nou ik lees het al weer. Ik word uit gemaakt voor sjaak en waarschijnlijk denk je ook nog dat ik niet al te slim ben. Doe mij maar zo'n spel met een manual van een paar pagina's, want zoals YONNI al zei "maar wat is er erg als het spel moeilijk is? dan moet er veel tijd aan besteed worden en dan gaat het vanzelf leven ! dan wordt het een echte realistische ervaring". Kvind dat hij daar helemaal gelijk in heeft.

Misschien moet ik nog 1 keer proberen te vragen wat nu een spel voor mij is. Ik speelde inderdaad f22 en superef2000 die een hele tijd geleden in mijn ogen erg vet waren maar als het nou iets moeilijker is om te spelen dan vind ik dat niet erg.

Ik dank u :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Diegen die IL2 Sturmovik aan het downloaden was, kap die maar gauw af want die is (in mijn ogen) echt klote...

Ik zelf zoek trouwens ook nog een leuk vliegspel. Wat ik zelf altijd leuk vond was A10 Cuba... ik ben zo iemand die graag makkelijk opstijgt (gears, flaps, brakes en daar houd het wel op :) )... en gewoon wat rondvliegen, beetje schieten, beetje landen zo... Iemand leuke spellekes voor me (namen) ?

Mother, will they like this song?

• ilovetechno
Qorne schreef op 11 augustus 2002 @ 16:32:
[...]

Klopt ik kan nergens Falcon 4 down... He, krijgen dus ik zit nu zonder vlieg game want ik heb mijn FS2002 Pro. cd verneukt :'(
Zag hem voor een tientje in een bak liggen laast... Niet duur want het papier wat voor de manual gebruikt is kost al een tientje geloof ik!! :o

• ilovetechno
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 16:31:
[...]

jaaaa!! die was vet! (een aantal jaar geleden) Mijn eerste Flightsim....snif
Geef toe!! Dat spel was meesterlijk!!! En dat geluid.. Heerlijk [nostalgie mode]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 14:01:Deze lijkt me wel vet : Il-2 Sturmovik (ben hem nu ook aan het downen) :X
TheLunatic schreef op 11 augustus 2002 @ 21:39:Diegen die IL2 Sturmovik aan het downloaden was, kap die maar gauw af want die is (in mijn ogen) echt klote...
Zie ik hier een beeld vormen? :P
TheLunatic schreef op 11 augustus 2002 @ 21:39:Ik ben zo iemand die graag makkelijk opstijgt (gears, flaps, brakes en daar houd het wel op :) )... en gewoon wat rondvliegen, beetje schieten, beetje landen zo... Iemand leuke spellekes voor me (namen) ?
Ehm... IL2 Sturmovik.. }) Je moet er ff inkomen, na een paar vluchten training online gaan vliegen en ook ff de laatste patches downen.

Het grote IL2 Sturmovik topic (+Forgotten Battles)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 21:56

AvK

Ready Set Go

Download deze eens:
http://www.smallrockets.com/pc/baron/index.htm ,
gegarandeerde fun, en het volledige spel is niet eens echt makkelijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Marruk schreef op 11 augustus 2002 @ 15:49:
[...]

but then again, de grote liners zijn moeilijker hoor, ils approach etc. je moet alleen alle knopjes ff weten te vinden.
procedures volge......das de kunst

Verwijderd

TheLunatic schreef op 11 augustus 2002 @ 21:39:
Diegen die IL2 Sturmovik aan het downloaden was, kap die maar gauw af want die is (in mijn ogen) echt klote...
Anders geef je ff wat argumenten!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ok, indien leren geen probleem is, zijn er de volgende titels die in aanmerking komen:

Jets:

Falcon 4.0 i.c.m. de SP3 mod: closest you'll ever come to flying the real jet. unless you're a viper driver of course :)
de totally flying collectie heeft een incomplete PDF handleiding. maar er schijnen ook mensen te zijn die linkjes weten naar de full PDF manual
Flanker 2.5 een grafisch zee mooie sim met een aardige manual (lang niet zo dik als die van Falcon) de Flanker community lijkt aardig uitgestorven te zijn als je het gaat vergelijken met Falcon (BTW, Lock-On: Modern Air Combat wordt de opvolger van Flanker)
Strike Fighters: komt deze herfst uit, en lijkt niet al te moeilijk te gaan worden. het is een sim die in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw speelt
Falcon: Operation Infinite Justice: dit is eigenlijk Falcon 4 met een nieuwe GFx engine en een paar andre extra's. komt ook dit jaar nog uit als alles goed gaat. (in princiepe deze herfst nog, maar ik heb er angstvallig weinig van gehoord na de eerste aankondiging)

props:
Il-2: de propsim van dit moment. deze herft komt er een add-on die de GFx naar een nog hoger niveau moet gaan tillen.
Janes Attack Squad: een andere WWII sim. (haalt het never nooit niet bij IL-2)
Combat Flight Simulator 2 WWII in de pacific, was vroeger de benchmark, tegenwoordig niet meer (IL-2 is gewoon 3x beter)

Civiel:

Fs2k2

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
toch maar weer eens tijd om mijn falcon 4 cdeetje op te zoeken en mijn eerbare megabytjes te laten vol vreten

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
TheLunatic schreef op 11 augustus 2002 @ 21:39:
Hahahaha

ik denk dat je het verschil tussen realisme en klote niet helemaal weet ;)

Heusinkveld Engineering

• Thabone
OK geef mij eens een goed arcade spel! weet je wat, ik regel eerst die IL2 sturmovik wel. ga ik die wel even bekijken. thank you

• Thabone
ooh wat mijn ogen nou hebben gezien!! "Lock on modern air combat"! een tip voor iedereen en als iemand em heeft .......... of eeh heeft gezien weet je wel. dan eeh is mijn email adres martijn_brink@hotmail.com want die lijkt me wel vet!

Verwijderd

Falcon 4? Hebben ze daar intussen alle bugs uitgewerkt? Had hem een keertje geleend uit de Bieb, netwerken: RAMP. Dat avondje wel een keer of 10 opnieuw het spel gestart.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

lang niet alle bug zijn eruit, maar wel de showstoppers. je kunt er nu wel mee multiplayen. (afhankelijk vna de bandbreedte, tot wel 16 personen ofzo

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 20:07
Strike Fighters

DIt is wat jullie zoeken :P

dit is zo wel voor e mensen tespelen die net beginnen als vollerde mensen :)

http://www.thirdwire.com/

Dit misschien iets wat jullie bedoelen :)

Hier loop een topic over kijk maar ff of het wat is

Strike Fighters (project 1) is uit .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 12:16

H3llSiNG

Meh.

AvK schreef op 11 augustus 2002 @ 22:00:
Download deze eens:
http://www.smallrockets.com/pc/baron/index.htm ,
gegarandeerde fun, en het volledige spel is niet eens echt makkelijk.
heb jij het hele spel en zo ja.. kan dit ook online ? :) via ip enzo

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• AvK

AvK

Ready Set Go

"heb jij het hele spel en zo ja.. kan dit ook online ? via ip enzo"

Sorry een poosje niet gekeken hier.
Ja, ik heb het hele spel en je kunt deel 2 ook online spelen en op een LAN.
Deel 2 heet: Red Ace Squadron en de demo van deze spellen zijn op dezelfde site te downloaden.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 14:40
BF 1942 :+

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dat is geen sim, het is nog erger als arcade sims vna novalogic

© ocf81 1981-infinity

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Iedereen hier is wel helemaal te spreken over IL-2. Misschien moet ik mijn mening dan toch maar eens gaan herzien, en het spel opnieuw installeren. Hij schijnt het wel waard te zijn he :)

Mother, will they like this song?

• ravw
TheLunatic schreef op 31 augustus 2002 @ 18:31:
Iedereen hier is wel helemaal te spreken over IL-2. Misschien moet ik mijn mening dan toch maar eens gaan herzien, en het spel opnieuw installeren. Hij schijnt het wel waard te zijn he :)
Zal ik maar doen ..

Maar raad je wel aan een goed Joystick te gebruiken ,
want dta scheeld al een hoop narigheid :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Captain Pervert
Thabone schreef op 12 augustus 2002 @ 22:32:
ooh wat mijn ogen nou hebben gezien!! "Lock on modern air combat"! een tip voor iedereen en als iemand em heeft .......... of eeh heeft gezien weet je wel. dan eeh is mijn email adres martijn_brink@hotmail.com want die lijkt me wel vet!
Hij moet nog uitkomen, harrie

• Captain Pervert
Blackhole schreef op 31 augustus 2002 @ 18:53:
[...]

Zal ik maar doen ..

Maar raad je wel aan een goed Joystick te gebruiken ,
want dta scheeld al een hoop narigheid :)
Ja ik kan me voorstellen dat je Sturmovik klote vindt met een keyboardje. Mensen zonder racestuur kunnen imo ook nooit van een racespel beweren of het goed of slecht is. Of het nu arcade is of sim. Met een keyboard kun je nix.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

net als quaken zonder muis :)

© ocf81 1981-infinity

• ravw
Captain Pervert schreef op 31 augustus 2002 @ 18:59:
[...]

Ja ik kan me voorstellen dat je Sturmovik klote vindt met een keyboardje. Mensen zonder racestuur kunnen imo ook nooit van een racespel beweren of het goed of slecht is. Of het nu arcade is of sim. Met een keyboard kun je nix.
Dat is niet helemaal ik race ook veel spellen met toetsen boord , en dta gaat prima ..

Alleen je moet er wel lang voor oevenen om het goed tekunnen.
Maar met stuur is het wel beter hoef je iets minder je in te spannen :)

Ik heb ze alle twee dus ik wet het wel allemaal ..

daarom geef ik het ook al ..

Zelf heb ik een TM f1 racestuur en een TM aftherburner met gashendel :)
dus heb ze wel in bezit ...

Maar er zijn ook vleigspellen waar bij ik nu alleen maar muis gebruik (af en toe Toetsen boord)
maar dta is alleen maar met FS2002 ,
Omdta je daar gewoon vol automatisch kan vliegen en je verder niets hoeft te doen ..

maar met andere spellen gebruik ik ze wel veel die hulp middelen ..
Het is gewoon veel makkelijker .

• AvK

AvK

Ready Set Go

ocf81 schrijft:
"dat is geen sim, het is nog erger als arcade sims vna novalogic"

De topic starter vraagt toch ook niet naar een sim ! Hij vraagt naar een vliegspel.
Dat de meeste mensen het hier over de rete moeilijke IL-2 hebben vond ik een goede reden om een 'super eenvoudig' te vliegen vliegspel op te voeren.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

falcon is voor een n00b ook goed te doen hoor :)

als bewijs een actie pic van me, gemaakt met een digitaal gamepad, praktisch onmogelijk dus.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11622

voor de duidelijkheid, ik ben tijdens deze actie niet gecrashed :)
als n00b heb je wel veel moeite je vijanden te vinden overiges...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jep, zonder handleiding komt je nergens in F4 :)

ik zou zeggen, gebruik je radar eens, dan zie je opeens heel veel van de wereld. als je dan je radarcursor over een blip houdt, (bediening via pijltjes toesten, locken met KP Ins) en je vraagt awacs om een beschrijving (Q is awacs menu dan declare, ik geloof 2), dan vindt je snel genoeg een enemy in de campaign (just head north :) )

© ocf81 1981-infinity

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ocf81 schreef op 31 augustus 2002 @ 21:27:
jep, zonder handleiding komt je nergens in F4 :)

ik zou zeggen, gebruik je radar eens, dan zie je opeens heel veel van de wereld. als je dan je radarcursor over een blip houdt, (bediening via pijltjes toesten, locken met KP Ins) en je vraagt awacs om een beschrijving (Q is awacs menu dan declare, ik geloof 2), dan vindt je snel genoeg een enemy in de campaign (just head north :) )
dank, ik zal es kijken, gellukig heb ik dat a4tje uit de bieb meegekopieerd, je weet wel, dat waar alle commands opstaan

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• spaceboy
  • Laatst online: 24-01 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Een woord: SOPWITH!!! (wie kent 'm nog?) :D

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Atgast schreef op 31 augustus 2002 @ 21:30:
[...]

dank, ik zal es kijken, gellukig heb ik dat a4tje uit de bieb meegekopieerd, je weet wel, dat waar alle commands opstaan
juist ja, hmm, dan heb je jaren nodig. de handleiding is de CD beveiliging :) zonder handleiding kom je nergens. Ik kan het je wel leren, maar heb er eigenlijk weinig zin in nu. (ben ff druk mat andere dingen) kijk ff in Falcon 4 vragen voor wat tips over wat je moet lezen voor A-A. voor jou komt daar dan een stukje A-G werk bij, maar daar staat zeer weinig over in op SimHQ.
ik denk dat je met je vragen het beste terecht kan op http://forums.frugalsworld.com/vbb/ maar laat niet merken dat je de manual niet hebt! als je de search gebruikt zul ja al veel terugvinden.

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Ik zoek dus ook een spel zoals de topicstater, gewoon een simpel maar grafisch mooi vliegspel zoals:
Hunt for the red baron
Crimson skies

Dit zijn vliegspellen waarvoor GEEN handleiding nodig is, maar die toch leuk en uitdagend zijn om te spelen.

• spaceboy
  • Laatst online: 24-01 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Retalliator is het enige vliegspel wat ik ooit gesnapt hebt. Oh ja, en Chuck Yeager's Air Combat.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• AvK

AvK

Ready Set Go

thunderbird schrijft:
"Ik zoek dus ook een spel zoals de topicstater, gewoon een simpel maar grafisch mooi vliegspel zoals:
Hunt for the red baron
Crimson skies

Dit zijn vliegspellen waarvoor GEEN handleiding nodig is, maar die toch leuk en uitdagend zijn om te spelen."

Dan raad ik voor de laatste keer de prachtige vliegspellen van Small Rockets aan:
http://www.smallrockets.com/pc/baron/index.htm
http://www.smallrockets.com/pc/redacesquadron/index.htm

De demo's zijn ook leuk om te doen.

Pagina: 1