HP LJ IIIp probleem

Pagina: 1
Acties:

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
ik heb een oude HP laserjet IIIp printer, waar ik best blij mee was. Tot vanochtend, want hij doet 't niet mee :'(

Op de display geeft ie "52 FOUT"
heb hem al open gehad, klepjes op en dicht geramd, papier bijgevuld een ruim half uur van de stroom afgesloten, maar niets helpt :(

de hp site geeft ook geen nuttige info bij die error.

wie is zo wijs dat ie me kan helpen? _/-\o_

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh oh .. scanner denk ik of fuser ......ff opzoeken

Iperf

• B3U5
extra info:
wat hp zegt over de foutmelding
A temporary error has occurred. Power cycle the printer. On some models pressing the Continue button on the control panel will resume operation. If the error persists, it could indicate an issue with the scanning assembly. Contact your dealer or HP Service Technician.

en hij komt wel door de zelf test heen, het gaat fout nadat hij de info ontvangt en daadwerkelijk wil gaan printen. lijkt erop dat hij de fout constateerd voordat hij het papier oppakt, want die hapt ie niet uit de lade of handinvoer...

nou ben ik aardig up to date wat pc's betreft, maar printerparts iets minder... wat is/doet een scanner/fuser precies in een laserprinter?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je scanner/fuser kapot is betekent dat hij niet meer kan printen. Een fuser verwarmd toner volgens mij zodat hij het kan laserprinten. Als je een nieuwe fuser moet, dan is de printer dat echt niet meer waard

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Zal wel een nieuwe fuser worden. Neem even contact op met Microfix.nl ik denk dat je voor minder als 100 eur klaar bent als je hem zelf plaatst, wat a piece of cake is.

• B3U5
dat zuigt, oke het is een oud beestje en hij heeft al veel geprint voor ik hem kreeg, maar dat ie dan net nadat ik hem krijg kapot moet gaan... maar gelukkig dat ik de nieuwe pc nog niet heb gekocht, dan kan de nieuwe printer ook mee op pc-prive :)

mocht iemand nog suggesties hebben oid dan lees ik die graag.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de scanner is de laserunit en de fuser .. nou ja de fuser is duidelijk

2 jaar geleden heb ik die dingen gerapareerd maar die codes ben ik een beetj vergeten.
morgen weet ik het iets beter ......... als je echt wil repareren moet je ff wachten

maar bedenk wel dat ze die parts niet meer los verkopen vaak (te oud) bij hp dan

Iperf

• B3U5
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 14:21:
Zal wel een nieuwe fuser worden. Neem even contact op met Microfix.nl ik denk dat je voor minder als 100 eur klaar bent als je hem zelf plaatst, wat a piece of cake is.
pc-prive meegenomen kan ik dus voor dat geld een nieuwe printer kopen van 200 euro.
een nieuwe laserprinter heb je al vanaf 300... maar dat wordt dan de 710 van mijn ouders, dat die dan een nieuwe inktjet nemen lijkt me.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10
Code 52 is 9 van de 10x de scannermotor die kapot is. Zal rond de 60 euro zijn als je em zelf vervangt

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Tis de fuser..... Heb ook die dingen gerepareerd. Is fuser unit. Dat kost knaken.

*empty*

• B3U5
hmm mjah hij zegt wel opwarmen en daar geeft ie geen fout op. pas als ik afdruk krijg ik die fout

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Duid inderdaad op de laser/scanner assembly

Duur geintje voor reparatie.

* DTorro heeft iets gevonden

HP LaserJet IIP/IIIP 52 Service Error Repair Kit
Problem: When a print job is sent, paper doesn't pick up and a 52 error is displayed on the LCD panel.
Cause: The scanner motor is not spinning up to the correct speed. This problem can only be fixed by replacing the scanner motor.

Solution: Replace the necessary parts, all of which are included in this repair kit (along with easy to follow directions).

Kit Includes:

Scanner Motor
Instructional Video (CD-ROM or VHS)
Difficulty Level:

Price: $49 (+$6 Shipping ($10 International))

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

DarkSide

theres no place like ::1

Error 50 zijn fuser fouten. Error 52 zijn scanner fouten.
Check of de optical cable nog goed aangesloten zit.
Denk toch echt dat je de scanner unit moet vv. en niet de fuser.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• B3U5
heb hem al opengehad, maar waar moet ik ongeveer zoeken naar die optical cable?
achter de toner is mijn eerste gok maar ik heb niet op de hp reparatie dienst gewerkt...

• DTorro
Ooohja.. een webpagina lijkt me ook wel handig voor je :)

http://www.fixyourownprinter.com/kkc5.html

• B3U5
jammer dat die mpeg niet down te loaden is dan kan je kijken welk onderdeel het nou precies is. ik bedoel een motortje, er zitten er ik weet niet hoe veel verstopt in dat ding :)

• JAVA-Doctor
Heb ik ook nog wel een handig linkje voor je:

http://www.printerworks.c...alog/LXAssblyLocDiag.html

:)

• DTorro
Je zal de kappen eraf moeten halen. Dan zie je in de richting van de gleuf in de toner een unit zitten. vaak ziet er trapezoide vormig uit.

daarin zit een aantal lenzen en lichtconvertors en een spiegel die moet ronddraaien
DIT is de scanner motor

• B3U5
handig zeker, je kan je printer loshalen tot op de laatste schroef en weer in elkaar zetten!
maar ik zie de scanner? ik zie fuser wel aangegeven staan maar geen scanner

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
Als je ff rondkijkt op 2e hands sites kun je denk ik beter gewoon een andere laserjet scoren

Die LJ III heb je voor een eurotje of 50, een 4-serie kost 100-125 EUR ofzo..

• JAVA-Doctor
Beus schreef op 11 augustus 2002 @ 14:56:
handig zeker, je kan je printer loshalen tot op de laatste schroef en weer in elkaar zetten!
maar ik zie de scanner? ik zie fuser wel aangegeven staan maar geen scanner
Hier: http://www.printerworks.c...atalog/104LXMainBody.html

• B3U5
DTorro schreef op 11 augustus 2002 @ 14:54:
Je zal de kappen eraf moeten halen. Dan zie je in de richting van de gleuf in de toner een unit zitten. vaak ziet er trapezoide vormig uit.

daarin zit een aantal lenzen en lichtconvertors en een spiegel die moet ronddraaien
DIT is de scanner motor
ai, die zit er heelemaal ingebakken, als je daar bij wilt moet je hem echte helemaal openslopen. achter de toner zit een gleuf en daarachter zit wel wat glazig spul idd.

• JAVA-Doctor
Dit is em:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sparepart/lxscan.gif

• B3U5
als ik wat ik zie de andere kant van dat plaatje is, dan zit ie helemaal binnenin. dat zijn me wel véél schroevjes om te onthouden waar die zaten

• DTorro
Schoefjes moet je PER onderdeel eruit halen en dan schroefjes BIJ het onderdeel houden

• B3U5
dan nog...
nee ik denk dat er maar een nieuwe moet komen, zij het voor mezelf of voor mijn ouders.
resteerd de vraag: hoeveel goedkopere is laser met afdrukken, mocht er een nieuwe voor mij komen. dus is de hp lj 1000w goedkoper dan zeg de 945 of wat is tegenwoordig gangbaar.

Verwijderd

1 voordeel de lcd's in de hpLJ 3 zijn pc compitable >:)

Verwijderd

kut dubbbel

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beus schreef op 11 augustus 2002 @ 16:15:
dan nog...
nee ik denk dat er maar een nieuwe moet komen, zij het voor mezelf of voor mijn ouders.
resteerd de vraag: hoeveel goedkopere is laser met afdrukken, mocht er een nieuwe voor mij komen. dus is de hp lj 1000w goedkoper dan zeg de 945 of wat is tegenwoordig gangbaar.
Laserafdruk: Cartridgeprijs(¤ 150) gedeeld door gemiddeld aantal adrukken van een laserprinter( tussen 3000 en 8000, dus houd maar 5000 aan)=¤ 0,03

Inkjetafdruk: Cartridgeprijs(¤ 50) gedeeld door gemiddeld aantal afdrukken van een Inkjet (tussen 50 en 150 dus houd 100 aan)=¤ 0,5

Laser is dus per afdruk veel goedkoper.
Je moet er ook rekening mee houden dat Inkjet cartridges kunnen uitdrogen als je ze niet genoeg gebruikt. Laser heeft daar geen last van.

Laserprinters zijn ook veel duurzamer dan Inkjet (levensduur), maar ze zijn wel duurder in de aanschaf, dus als je weinig print zijn ze wel duurder dan Inkjet.

het ligt dus een beetje aan hoeveel je print.
een Inkjet is goedkoper als je in drie maand tijd maximaal 100 prints maakt.
Print je meer, dan is een Laser wel aan te bevelen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• B3U5
hmm zal er om spannen met die 100 in de 3maand, maar je hebt dan wel strakkere afdrukken met laser (en ja kleur met inktjet )

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou toch overwegen om een nieuwe 2100 te kopen dan . is ook nog es veel sneller

wel prijzig ja, maar het print zoveel mooier .......... (en duplexed)

Iperf

• B3U5
tja ik vind 300€ al veel voor een printer. deze was gratiz :)

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
Hej krijg nou tie*en!

ik heb ook een HP LJ3 met dezelfde foutmelding...

weird.. heb m nog staan, was toch van plan om m weg te doen binne nu en een paar weken..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Syndicate schreef op 23 augustus 2002 @ 23:45:
Hej krijg nou tie*en!

ik heb ook een HP LJ3 met dezelfde foutmelding...

weird.. heb m nog staan, was toch van plan om m weg te doen binne nu en een paar weken..
ja en ik heb er 2 die het nog doen.
je zou die kappotte aan topicstarter kunnen verkopen (weggeven?), om dan zijn printer te fixen met onderdelen uit jouw oude.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
fish schreef op 12 augustus 2002 @ 22:31:
Ik zou toch overwegen om een nieuwe 2100 te kopen dan . is ook nog es veel sneller

wel prijzig ja, maar het print zoveel mooier .......... (en duplexed)
Wéér eentje, de HP2100 bestaat niet meer, da's de HP2200. Maar ik zou een HP8150 nemen, weet je zeker dat hij groot genoeg is, die is pas snel :) .

"If it ain't broke, don't fix it!"

• JAVA-Doctor
FireWurX schreef op 24 augustus 2002 @ 01:08:
[...]

ja en ik heb er 2 die het nog doen.
je zou die kappotte aan topicstarter kunnen verkopen (weggeven?), om dan zijn printer te fixen met onderdelen uit jouw oude.
De topicstarter heeft een IIIP, da's een ander type en niet uitwisselbaar qua onderdelen. Helaas.

Ik vermoed ook dat de topicstarter al een andere heeft. Hij laat tenminste niet meer van zich horen....
Pagina: 1