Toon posts:

corsair pc 3200 lage benchmark resultaat

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met mijn Corsair 512 mb xms 3200 DDR geheugen op mijn asus A7V 333 met AMD xp 2200+ erg lage benchmark resultaten vergeleken met de references van sisoft. Wie heeft er ervaring met deze combinatie van moederbord en geheugen of wie kan vertellen wat de beste instellingen zijn voor dit geheugen.

SiSoftware Sandra

Int Buffered aEMMX/aSSE (Integer STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1980MB/s
Scaling : 1974MB/s
Addition : 1965MB/s
Triad : 1973MB/s
Data Item Size : 8-bytes / 64-bits
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Bandwidth Efficiency : 93% (estimated)

Float Buffered aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1981MB/s
Scaling : 1910MB/s
Addition : 1848MB/s
Triad : 1831MB/s
Data Item Size : 8-bytes / 64-bits
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Bandwidth Efficiency : 89% (estimated)

Test Statistics
Memory Used by Test : 256MB
SMP Test : No
Total Test Threads : 1
SMT Test : No
Dynamic MP/MT Load Balance : No
Processor Affinity : No

System Chipset
Model : ASUSTeK Computer Inc VT8366/A Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Max. Bus Bandwidth : 2128MB/s (estimated)

Logical/Chipset Memory Banks
Bank 0 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.5-3-3CL 2CMD
Bank 1 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.5-3-3CL 2CMD
Bank Interleave : 4-way
Memory Bus Speed : 2x 166MHz (332MHz data rate)
Max. Memory Bandwidth : 2656MB/s (estimated)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Jouw FSB draait gewoon op 133MHz, dus staat dat dure geheugen van jou daar deels nutteloos te zijn; het kan anderhalf maal zo snel data aanleveren als nu gevraagd wordt! Daarnaast draait het nu niet op 200MHz DDR maar op 166Mhz DDR. Je hebt pas wat aan die DIMM als je gaat overclocken, met standaard settings, zoals nu, is het allemaal nul komma nul sneller. Kijk iig naar de BIOS timings als CAS, RAS-2-CAS command rate en weet ik wat.

[edit]
Ik zie dat de timings ook het meest conservatief ingesteld staan: 2,5 3 3 en een command rate van 2T. man, die DIMM (enige op het bord zie ik) kan makkelijk 2 2 2 en 1T aan op deze snelheden. Zonde van de DIMM zo :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58

Convoy

g44p

idd, zet je mem eens op 2-2-2 200Mhz >:)

p.s. wat heb je eigenlijk voor dat reepje betaalt als ik vragen mag? ben denk ik ook van plan om PC3200 te halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk niet van plan om te gaan overclocken, maar als die amd xp niet bevalt wil ik toch misschien overstappen op intel P4, dan heb ik meer aan mijn geheugen, maar dan hoef ik geen nieuw geheugen meer te zoeken. Ik heb er 22/7/ 02 249,- euro voor betaalt, toen was het samsung pc 2700 al gestegen naar 215 euro en vond ik het verschil niet groot genoeg meer. Ik wil gewoon kwalitatief goede spullen hebben. Er is nu ook echt cas 2 pc 3200 van corsair uit.

Verwijderd

Waarom geef je dan 249 euro uit aan geheugen wat geschikt is voor het betere overclock werk |:(.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 14:21:
Ik ben eigenlijk niet van plan om te gaan overclocken, maar als die amd xp niet bevalt wil ik toch misschien overstappen op intel P4, dan heb ik meer aan mijn geheugen, maar dan hoef ik geen nieuw geheugen meer te zoeken. Ik heb er 22/7/ 02 249,- euro voor betaalt, toen was het samsung pc 2700 al gestegen naar 215 euro en vond ik het verschil niet groot genoeg meer. Ik wil gewoon kwalitatief goede spullen hebben. Er is nu ook echt cas 2 pc 3200 van corsair uit.
Zet hem dan zowiezo op CAS2. En je geheugentimings aanpassen is geen oc-en hoor. Echt zonde van je geld

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. beetje oud topic dit..

Tegenwoordig hebben we hier de RAM FAQ voor ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.