BBNed vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:11
Hey...

Na een jaar MxStream gehad te hebben, heb ik besloten om naar BBNed over te stappen. Nou heb ik al een leuke ISP uitgezocht [Publishnet]. Nou heb ik een paar vraagjes..

Is het zo dat als ik bij BBNed zit dat ik dan nog mijn Alcatel SpeedTouch kan gebruiken? Er word gezegd dat de abbonementsvorm die ik kies niet i.c.m. een netwerk kan vanwege het feit dat ik mijn IP krijg via DHCP. Wat volgens mij volkomen gel*l is. Kan ik dus gewoon m'n speedtouch houden en die als router laten werken zoals ik hem nu heb? :)

Ohja heeft er iemand ervaring met publishnet?

Alvast bedankt

de search kwam ik ook niet verder mee, kreeg steeds 'no_wordmatch' of 'no_topicmatch' :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Publishnet zelf ken ik niet...

Cistron kan iig wel de MXStream modems gebruiken,
De Alcatel analoge ethernet- en USB-modems die verkocht worden bij een MxStream (tm) pakket zijn na simpele her-configuratie ook bruikbaar bij ons abonnement mits u over een analoge telefoonlijn beschikt. In het helpdesk book kunt u vinden hoe u uw Alcatel modem kunt configureren voor Cistron Broadband.
http://www.cistron.nl/node.php?id=175

De analoge versie kan dus ermee samenwerken, de ISDN versie niet.

Aangezien Cistron ook BBNet gebruikt, verwacht ik ook dat hetzelfde zal gelden voor Publishnet. Of hun het zelf ook ondersteunen enz weet ik niet.

• dôh
Edit... oepsie

Verwijderd

Klopt, de reden dat de ISDN variant niet werkt is dat BBNED CISCO-routers gebruikt en weigert om een keer een goede firmware uit te brengen die ook de frequenties van de alcatel ISDN aankan.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
publishnet is een isp uit spijkenisse. Tijd bij ingebeld, was toen altijd wel goed :)
Geen ervaring mee op ADSL gebied.

• dôh
Grrr wat een bastards... lol...

Weten jullie misschien wat voor een modem ik krijg bij Publishnet. Zo niet dan bel ik ze morgen wel want ik wil m'n internet gedeeld hebben.. :)

• dôh
Ohja en hou ik al mijn 4 mijn telefoon nummers nog? :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Bl@de schreef op 11 augustus 2002 @ 14:44:
Ohja en hou ik al mijn 4 mijn telefoon nummers nog? :)
Als BBNed in jouw plaats aan linesharing doet wel ja

• dôh
Doen ze ja :) Gelukkig dus, want die nummers zijn een must! :)

Heeft iemand BBNed btw. met zijn SpeedTouch ISDN al aan de praat gehad?

• dôh
Noh 1 laatste vraag.... kan ik wel m'n oude splitter gebruiken? :)

hehehe.. :P

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
ISDN + Alcatel SpeedTouch + bbned werkt niet. Wat je wel krijgt moet je maar aan je ISP vragen.

• dôh
Ik heb zelf een mooie modem gevonden op routershop.nl

E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch
_____

Router met ingebouwd ADSL modem

Ingebouwde 4 poorts 100Mbps ethernet switch
Met meerdere pc's op 1 internet account
IP firewall (NAT)
Ondersteunt PPP over ATM en PPP over Ethernet
5 jaar garantie
Gemakkelijk te installeren
____

Voor ADSL over ISDN

Geschikt is voor BBned EN MxStream

:)

Verwijderd

Klopt. De mijn komt als het goed is donderdag binnen >:)

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat modem wordt bij Ciston voor Eur. 209 geleverd.

Omdat ik ook opzoek ben naar een andere provider, heb nog geen haast, ben ik ook benieuwd of de mxsteam splitter kan gerbuiken. Je zal wel er wel een in je nieuwe pakket krijgen tzt maar het niet hoeven omzetten scheelt toch weer werk.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Ik weet niet wáár je je MxStream abbo had lopen, maar als het bij Xs4all was zou ik nog eventjes wachten met overstappen...

http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/meeroverbbned.html

\Edit: oh, ik zie dat je ook een andere provider wil. Nouja, misschien is het dan wat als je nu géén xs4all hebt. :)

• dôh
Nee ik heb geen Xs4All, ik heb Planet... en ik denk wel dat ik m'n oude splitter kan gebruiken, want het enige dat dat ding doet is de lijn in 2en splitten.. :)

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Bl@de schreef op 12 augustus 2002 @ 19:57:
Nee ik heb geen Xs4All, ik heb Planet... en ik denk wel dat ik m'n oude splitter kan gebruiken, want het enige dat dat ding doet is de lijn in 2en splitten.. :)
Die kan je gewoon gebruiken.

Verwijderd

Hebben jullie die E-tech al aan de tand gevoeld ? Ben ook van plan om deze te kopen (analoge versie dan).

Verwijderd

Yep... ik heb de analoge versie. Gewoonweg goed en goedkoop.
Ik heb hem alleen nog lokaal getest, want ik wacht op de portering (stap 7/10) van mijn telefoonlijn voor Cistron MAXX abbo >:)

Verwijderd

Cistron heeft ze getest. Cistron is daar vrij strikt in dus ze werken iig gegarandeerd op Cistron. Ook zou ik maar even ruim van te voren opzeggen bij planet want ze zijn daar nogal vergeetachtig. Ik heb 3 maanden moeten wachten terwijl het in 1 maand kon. Waarom heb je voor publishnet gekozen als ik vragen mag? :)

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
let effe op, je moet vaak flink dokken om voor het einde van je abo te stoppen met adsl, ik weet niet of je nu al weer in het 2e jaar zit, als je geluk heb kan het dan gratis, maar anders kan je beter wachten tot je abo is afgelopen. Ik ben een cistron klant en ben zeer tevreden. Vooral omdat de upload lekker veel is, 512/256, vergeleken met mxstream dan; het scheelt echt heel veel, al zou je het niet denken. Je weet dat bij hoger uploadgebruik de downloadsnelheid aanzienlijk daalt. Ik merk nu dus dat als je upload verdubbelt dat die afhankelijkheid van ul/dl veel kleiner wordt. Ik kan uploaden met 25kbps en downloaden met 45 kbps tegelijk... met mxstream kon ik misschien 10kbps uploaden en dan nog 20 kbps downloaden....

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

*schop* *zwiep*

Ik kick het topic weer even omhoog, want ik heb via adslmetacrawler.com dus gezocht voor een goede ADSL isp in Rijswijk.

Ze bieden voor 65 euro een Bronze abbo met 1024 down/512 up.
We gaan de verbinding delen via een servertje, geeft dat problemen met het ethernet modem wat we erbij nemen?

Zijn er veel ongemakken en problemen bekend met Publishnet? Ik lees in 1 reactie hierboven dat inbellen goed ging, maar dat geldt dan voor ISDN...
Moet je met ADSL van PublishNet ook inbellen (eenmalig)?

Hoe is de up/down stream, de helpdesk? Ik ben tot nu toe alleen nog maar Chello gewend (omg. Arnhem) en daarvan is de up/down prima... afgelopen jaar 1x één middagje down geweest - de helpdesk daarentegen is verschrikkelijk, niet door te komen, onhulpvaardig, etc.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Dark Blue schreef op 13 september 2002 @ 12:07:
Ze bieden voor 65 euro een Bronze abbo met 1024 down/512 up.
We gaan de verbinding delen via een servertje, geeft dat problemen met het ethernet modem wat we erbij nemen?
Zie: de internet Delen FaQ
Zijn er veel ongemakken en problemen bekend met Publishnet? Ik lees in 1 reactie hierboven dat inbellen goed ging, maar dat geldt dan voor ISDN...
Moet je met ADSL van PublishNet ook inbellen (eenmalig)?
Zoals je ongetwijfeld ook in elk ander BBned topic kunt lezen, voor bbned ADSL is inbellen niet nodig.
Hoe is de up/down stream, de helpdesk? Ik ben tot nu toe alleen nog maar Chello gewend (omg. Arnhem) en daarvan is de up/down prima... afgelopen jaar 1x één middagje down geweest - de helpdesk daarentegen is verschrikkelijk, niet door te komen, onhulpvaardig, etc.

Zie voor snelheidsresultaten: SpeedSuite

De helpdesk kun je prima testen, door gewoon even te bellen :)
Zij kunnen je ook prima vertellen over hoe en wat :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.