Toon posts:

[win2ksrv] RIS : error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje met een probleem, dus ik d8 laat ik eens kijken of de tweakers gathering een antwoord weet. Maar na alles een beetje te hebben doorgekeken kon ik nog geen oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb nu thuis een domein opgezet en op die domein server DHCP draain met de bedoeling daarvanaf te gaan Rissen. wanneer ik nu echter wil faan booten van het netwerk. met een 3com NIC geeft hij

code:
1
2
DHCP MAC ADDR: 00 04 76 1b 01 **
DHCP ....

En na een tijdje komt er dan de error message te staan
code:
1
2
3
4
5
DHCP MAC ADDR:  00 04 76 1B 01 **
PXE-E53 : No boot filename

Network boot aborted
press a key to continue.

Nu heb ik wat gezocht op internet en nu schijnt het te liggen aan het feit dat ik mijn Client pc moet aanmelden in de RIS server, door een of ander GUID op te geven. Alleen waar kan ik dat vinden?

Verwijderd

Boot je via de pxe rom die in je 3com nic zit? Of maak je gebruik van de RIS bootflop?

Verwijderd

Heb je al bij Technet van microsoft gekeken, daar staat een heleboel informatie (ook voor foutmeldingen) ?

Verwijderd

Topicstarter
ik boot via de PXE rom in me 3com kaart

En op technet van microsoft heb ik al wel gekeken maar het enigste dat ik daar kom vinden was dat ik dus mijn client pc moest aanmelden op de Risserver met een GUID

Verwijderd

update de firmware van je netwerkkaart, daar heb ik ook dezelfde fout mee opgelost.

Verwijderd

En heb je dat ook gedaan ?
Want een PC moet wel geregistreerd staan om een image te ontvangen.
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 15:05:
En op technet van microsoft heb ik al wel gekeken maar het enigste dat ik daar kom vinden was dat ik dus mijn client pc moest aanmelden op de Risserver met een GUID

Verwijderd

Topicstarter
nou ik kan dus niet achter het GUID van die netwerk kaart komen dus ik kan hem niet registreren..
Verder heb ik aangezet dat hij op alle ooproepen van clienten reageert ook unknown clients.. maar dat haalt dus ook niets uit :(
en ik heb van PXE versie 2.0 en je moet minimaal .95 hebben dus dat zou ook goed moeten zijn.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Met RIS kun je ook gewoon nieuwe clients installeren, dus hij hoeft niet bekend te zijn.
Dat GUID wordt automatisch gegenereerd, dus ook dat moet geen probleem zijn..

Werken wel al je services? Voor RIS heb je zowel DHCP, DNS als AD nodig.. En verder moet die server ook nog TFTP draaien.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de server test draai zegt hij dat RIS zou moeten werken

Maar DHCP werkt
AD ook
DHCP is ook geautheriseerd in de AD
DNS draait ppl

en TFTP weet ik niet zeker
Pagina: 1