• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
nou hier staat er ook al een draadje over BD forum

Linkt naar de site om het te downloaden: http://www.takenet.or.jp/...ead/english/download.html

Wat doet het programma: hij kan alle exif info gemakkelijk uit een foto halen (ook wanneer die bewerkt is via een fotosoep element (die schrijft vaak zijn naampje er ook bij)

Ik post dit bericht maar hier omdat het lijks als of mijn software submits op de frontpage gewoon altijd genegeerd worden :(

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 01:10
apart proggie, wordt camera-info ook in JPG's opgeslagen? Of herkent het proggie een soort "fingerprint" aan de hand van de structuur van een foto?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
whitey-d schreef op 11 augustus 2002 @ 13:20:
apart proggie, wordt camera-info ook in JPG's opgeslagen? Of herkent het proggie een soort "fingerprint" aan de hand van de structuur van een foto?
elke foto die je onbewerkt (uit je digicam vandaan) opent in dat programma heeft exif info inzich.
Het maakt niet uit of het een RAW of een gecomprimeerde foto is.
Programma's zoals infraview kunnen zelfs na een edit deze info er in laten staan.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• CAP-Team
  • Laatst online: 06-03 20:31

CAP-Team

XBL: CAPTeam

handig progje, geeft heel wat meer info dan de viewer die bij Windows XP zit! Thanx :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• whitey-d
klaasbram schreef op 11 augustus 2002 @ 13:27:
[...]
elke foto die je onbewerkt (uit je digicam vandaan) opent in dat programma heeft exif info inzich.
Het maakt niet uit of het een RAW of een gecomprimeerde foto is.
Programma's zoals infraview kunnen zelfs na een edit deze info er in laten staan.
maar er gaat dus wel info verloren als je met fotowinkel aan de slag bent geweest?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
whitey-d schreef op 11 augustus 2002 @ 14:51:
[...]

maar er gaat dus wel info verloren als je met fotowinkel aan de slag bent geweest?
Nee. Ik heb het net even gedownload en getest, en zo te zien blijft de info behouden, alleen PS voegt een extra tag toe. Onder "Make" en "Model" (van je cam) komt te staan: "Software - Adobe Photoshop 7.0"

Je moet er wel rekening mee houden dat er ook VEEL programma's zijn die klakkeloos de exif info wegmikken. De editor in ACDSee bijvoorbeeld ook, al waarschuwt ie er wel voor.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedankt voor de url, ff kijken

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik een foto die uit me cam komt bewerk in Photoshop en daarna opsla kan ik niet meer de exinfo zien

edit:
als ik de foto opnieuw "save for web" dan doet ie het niet, maar als ik gewoon de foto save doet ie het wel.

• whitey-d
aha, vandaar dat save for web vaak nog een stuk kleiner is dan de save as-optie

Pagina: 1