Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
apart proggie, wordt camera-info ook in JPG's opgeslagen? Of herkent het proggie een soort "fingerprint" aan de hand van de structuur van een foto?
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
elke foto die je onbewerkt (uit je digicam vandaan) opent in dat programma heeft exif info inzich.whitey-d schreef op 11 augustus 2002 @ 13:20:
apart proggie, wordt camera-info ook in JPG's opgeslagen? Of herkent het proggie een soort "fingerprint" aan de hand van de structuur van een foto?
Het maakt niet uit of het een RAW of een gecomprimeerde foto is.
Programma's zoals infraview kunnen zelfs na een edit deze info er in laten staan.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
handig progje, geeft heel wat meer info dan de viewer die bij Windows XP zit! Thanx
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
maar er gaat dus wel info verloren als je met fotowinkel aan de slag bent geweest?klaasbram schreef op 11 augustus 2002 @ 13:27:
[...]
elke foto die je onbewerkt (uit je digicam vandaan) opent in dat programma heeft exif info inzich.
Het maakt niet uit of het een RAW of een gecomprimeerde foto is.
Programma's zoals infraview kunnen zelfs na een edit deze info er in laten staan.
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”
Nee. Ik heb het net even gedownload en getest, en zo te zien blijft de info behouden, alleen PS voegt een extra tag toe. Onder "Make" en "Model" (van je cam) komt te staan: "Software - Adobe Photoshop 7.0"whitey-d schreef op 11 augustus 2002 @ 14:51:
[...]
maar er gaat dus wel info verloren als je met fotowinkel aan de slag bent geweest?
Je moet er wel rekening mee houden dat er ook VEEL programma's zijn die klakkeloos de exif info wegmikken. De editor in ACDSee bijvoorbeeld ook, al waarschuwt ie er wel voor.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
aha, vandaar dat save for web vaak nog een stuk kleiner is dan de save as-optie
Pagina: 1