IBM TP 310E

Pagina: 1
Acties:

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22

Dido

heforshe

Topicstarter
Ik kreeg een IBM Thinkpad (310e) onder handen met de mededeling dat er "niets op stond" en de vraag of ik er eens naar wou kijken om 'm aan de praat te krijgen...
'Tuurlijk! :)
Maar...
Het ding komt van een bedrijf (ik weet niet welk, maaar dat maakt niet uit) en voordat ze hem wegdeden heeft een slim figuur naar alle waarschijnlijkheid een FORMAT C: gedaan.
Geen probleem, schijfe erin en installeren maar. Maar er is geen diskdrive! Wel een CD-ROM drive.
Goed, Win98se erin en opstarten. Lukt niet.
Inderdaad, in de BIOS stond de optie om van CD-ROM te booten uit. Die aangezet, en wederom niets...

Het begint erop te lijken dat ik ergens een externe floppydrive vandaan moet halen.. tenzij iemand hier een manier weet om het ding op z'n minst te laten booten?

Voor alle duidelijkeheid: de 310e komt standaard met een floppydrive, maar die is "ge-upgrade" naar een cdrom; van de floppydrive is geen spoor meer te bekennen.

Via google/IBM-sites kwam ik wel bij heel veel info, maar allemaal beginnen da handleidingen met "insert the disk in the floppy-drive"...

Een tweede vraag: ik kwam net deze link tegen, betekent dat dat ik geen bios-upgrade moet doen? (Ik heb namelijk geen supervisor password...)

Wat betekent mijn avatar?

• Dido

Dido

heforshe

Topicstarter
Kickje zonder al te veel hoop...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat je kunt doen: Koop een 2,5" -> 3,5" converter. Bouw de hdd van de laptop eventjes om in je PC. Formateer met een /s optie erbij (systeem overzetten), en kopieer de win98 map van je installatiecd in de map WINSETUP van de harddisk.

De harddisk terugbouwen en opstarten. Ga naar WINSETUP en draai setup.exe. KLAAR!

• Dido

Dido

heforshe

Topicstarter
Overlooking the obvious...
Ga ik proberen, tenzij een vriend van me hier eerder is met een externe floppydrive voor dat ding :)
Bedankt!