[XP]Zeer traag met netwerk doorzoeken

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik dacht dat deze vraag al eens eerder was gesteld, maar ik kan em nu niet meer vinden.

Het probleem is als volgt: ik heb hier een WindowsXP bak staan, en als ik het netwerk (100mbit utp) probeer te doorzoeken duurt dat echt superlang. Als ik klik op "My network places" duurt het meer als een minuut voor ik de werkgroep(en) zie, klik ik dan op een werkgroep duurt het soms meer als 5 minuten voor ik de pc's te zien krijg. Als ik eenmaal van iemands hdd ga copien gaat het wel op normale snelheid!

Dit probleem ontstond gelijk na het installen van WinXP bij mij thuis (2x winxp pc, 1x win2k router) maar ik had er ook last van op een lanparty laatst, terwijl anderen die ook XP draaiden er geen last van hadden! (allerlei pc's met verschillende windows) en ik zit nu weer op ons campus netwerk (met meer dan 100 pc's allerlei soorten windows). Ik heb geen idee waar dit door komt.
Mijn guest account heb ik UIT gezet, omdat ik dat veiliger vind.

IEmand een idee?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
sorry dat had ik al geprobeerd, haalt helemaal niets uit!

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

Probeer het eens met sap (service advertising protocol) Die kun je vinden onder service. het progje kijkt constant wat er op je netwerk te vinden is. Misschien helpt
(Voor de rest het windows netwerk sux)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ja die heb ik toegevoegd en verwijderd vervolgens (stond er nog niet) maar dat lijkt zaken alleen maar erger te maken...
ben nog steeds radeloos......

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
wat ik inmiddels ook heb geprobeerd is om het netwerk te repairen (wat de fok is dat, het duurt maar 1 miliseconde ofzo, volgens mij werkt het niet) en verder doet het wisselen van werkgroep enzo ook niets. Nog slimme tweakers die een oplossing maken voor dit probleem?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
hmmz dit is toch niet van GoT gewend ben! gewoon GEEN antwoord!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:00
Misschien omdat niemand een antwoord heeft???

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

Heb je het al opgelost inmiddels? Want ik zit met hetzelfde probleem, ik kan zelfs niet printenover het netwerk :(

Verwijderd

Ik kick deze ook maar even naar boven. Hier hetzelfde probleem. :(

Verwijderd

dit vond ik op een website:

This is a great tweak. Before I found it, I was always smashing my head against the table waiting to view shares on other computers. Basically, when you connect to another computer with Windows XP, it checks for any Scheduled tasks on that computer - a fairly useless task, but one that can add up to 30 seconds of waiting on the other end - not good! Fortunately, it’s fairly easy to disable this process. First, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace in the Registry. Below that, there should be a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Just delete this, and after a restart, Windows will no longer check for scheduled tasks - mucho performance improvement!

hoop dat je er wat aan hebt

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 13:01:
dit vond ik op een website:

(Bla)

hoop dat je er wat aan hebt
Dat is al gepost... Heb een soortgelijk probleem maar dan met kopieëren, duurt soms een uur voor ik een film heb gekopiëerd van de XP naar de 98 machine, iemand een idee wat dit kan zijn?

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Verwijderd

MidnightMotion schreef op 19 November 2002 @ 18:43:
[...]

Dat is al gepost... Heb een soortgelijk probleem maar dan met kopieëren, duurt soms een uur voor ik een film heb gekopiëerd van de XP naar de 98 machine, iemand een idee wat dit kan zijn?
Ja dat heb ik wel.

ten eerste is dit een HEEL ander probleem dan het slome browsen. In principe ben je dus of-topic aan het posten en omdat ik nu eenmaal een zeurneus ben wil ik je daar wel even op wijzen.

Ten tweede is 95% van alle sloomnetwerkerrors op te lossen met deze troubleshooter.

1. check cables with a cabletester. make certain the cables are not too long and that the plugs are affixed firmly to the copper in the plugs.
2. if using a hub (passive network repeater, switched hub, and so on) manually set the networkcard's duplex mode to HALF on all connected PCs.
3. virusscanners should be off if you want speed (but not if you want that system to stay healthy...)
4. measure your speed. nobody makes 10MB per second on a 100mbit line. on most home networks, a 1 GB file should take about 4 to five minutes to copy from one windows PC to another. this is about 4 megabytes per minute, which is pretty damn good for a home-brew network.
5. make sure your network card does not try to "autosense" speed or duplexmode. set these by hand.

sterkte er mee.

Verwijderd

MidnightMotion schreef op 19 November 2002 @ 18:43:
[...]

Ik heb dit geprobeerd maar de tijd welke de PC nodig heeft om de inhoud van de C-schijf weer te geven is nog steeds even LANG. :(

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wat is de doorvoer snelheid van dat netwerk ?

Je zegt wel dat het 100Mbit is, maar niet wat de doorvoer is...

Verwijderd

Als je aan een Win2000 server zit gekoppeld zou je je DNS instellingen kunnen checken!!!

Suc6

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:33
Echt heel vreemd, ik heb 3 computers waarvan 1 de Nederlandse XP heeft en die heeft hetzelfde probleem als hierboven beschreven staat (de andere hebben de UK versie en geen last van langzaam network browsen)
Hebben jullie (die last hebben) ook allemaal de Nederlandse XP? Misschien ligt het daaraan? In ieder geval word ik het wel spuugzat en ik denk dat ik maar eens weer de UK versie probeer te installen, wie weet is het dan misschien opgelost.

Laat de topicstarter even reageren hier svp , na 3 maanden zal hij het toch wel opgelost hebben ??

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ja hier waren we weer.... ff ertussenuit geweest. Ik heb de engelse XP, en het probleem is opgelost door de hele troep opnieuw te installeren. Inmiddels zit ik in een studentenhuisvesting, en zelfs met een lan van 300 pc's is er geen probleem!

Pagina: 1