Mensen nog ene vraag nu heb ik die mooi jvc speler maar nu zoek ik voor in de houden plank een paar mooi speakers die niet al te veel kosten. Ze hoeven ook niet erg hard te gaan maar als het geluid maar goed is.
boschman speakers doen het wel aardig en zijn vrij goedkoop.
[typo]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
JBL - heel simpel..werk lekker over hetalgemeen samen met jvc...
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Yups, en als je dan een mooi setje 6x9"s neemt, heb je lekker geluid voor relatief weinig.gitaarwerk schreef op 11 augustus 2002 @ 13:02:
JBL - heel simpel..werk lekker over hetalgemeen samen met jvc...
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Ik zou in ieder geval voor een compo-setje gaan, oftewel: gescheiden tweeter en woofer. Dit geeft een veel betere spreiding van het geluid. (is alleen wel wat meer werk om in te bouwen).
Ik krijg volgende week m'n RockfordFosgate cd/mp3-receiver ( de RFX9300) uit Amerika binnen en ben nu ook op zoek naar een zaakje waar ze leuke speakertjes hebben met een kwaliteit die de receiver tot z'n recht laat komen. Zit zelf te denken aan een setje Rockford speakers erbij, maar die dingen zijn in Nederland (en zelfs Amerika) wel erg prijzig.....
Aan de andere kant: waarom zou je een goede receiver in je auto plaatsen en er dan mindere speakers bij nemen?
Goede tip: kijk eens op http://www.audioreview.com Hier vind je ontzettend veel gebruikerservaringen met heel veel merken speakers. Dus als je in een winkel een setje ziet en het lijkt je wel wat, check dan gewoon even op die site of het ook echt een beetje goed is.
Ik krijg volgende week m'n RockfordFosgate cd/mp3-receiver ( de RFX9300) uit Amerika binnen en ben nu ook op zoek naar een zaakje waar ze leuke speakertjes hebben met een kwaliteit die de receiver tot z'n recht laat komen. Zit zelf te denken aan een setje Rockford speakers erbij, maar die dingen zijn in Nederland (en zelfs Amerika) wel erg prijzig.....
Aan de andere kant: waarom zou je een goede receiver in je auto plaatsen en er dan mindere speakers bij nemen?
Goede tip: kijk eens op http://www.audioreview.com Hier vind je ontzettend veel gebruikerservaringen met heel veel merken speakers. Dus als je in een winkel een setje ziet en het lijkt je wel wat, check dan gewoon even op die site of het ook echt een beetje goed is.
Boschman heb ik slechte ervaringen mee, bespaar niet teveel op je speakers, ik heb heel wat verschillende combinaties gehoord, maar ik zou voor een compo setje nemen van jbl of infinity, en achter een 6x9" 3 weg setje, ook van jbl of infinity, afhankelijk van je auto en natuurlijk je eisen, zal je een mooi geluid hebben en niet echt een sub nodig hebben.
Natuurlijk is het allemaal persoonlijk de een kan zweren bij jbl terwijl de ander niks anders wil als pioneer.
als ik jou was zou ik eens naar een zaak gaan waar je wat verschillende sets kan horen op vershillende headunits, dan krijg je echt een goed idee van welke speakers jij mooi vind klinken, vergeet niet dat in een winkel ze ingebouwd zijn in een klankkast en altijd mooier zullen klinken als in je auto.
Je kan nog zo een mooie dure radio hebben, maar zonder goeie speakers en een goeie combinatie klinkt het nogsteeds nergens naar.
Natuurlijk is het allemaal persoonlijk de een kan zweren bij jbl terwijl de ander niks anders wil als pioneer.
als ik jou was zou ik eens naar een zaak gaan waar je wat verschillende sets kan horen op vershillende headunits, dan krijg je echt een goed idee van welke speakers jij mooi vind klinken, vergeet niet dat in een winkel ze ingebouwd zijn in een klankkast en altijd mooier zullen klinken als in je auto.
Je kan nog zo een mooie dure radio hebben, maar zonder goeie speakers en een goeie combinatie klinkt het nogsteeds nergens naar.
Amd Ryzen 9 9950X3D | MSI 870e tomahawk | 64gb DDR 5 | Asus tuf RTX 5080 OC edition | WD black SN8100 4tb SSD | Arctic freezer 3 pro 420 | Fractal design meshify 3XL | be quiet dark power 4 1000w | Gigabyte AORUS FO32U2P
geen boschman pakken .. klinkt mischien lullig maar bij het minste of geringste vielen de mijne uit elkaar.. jbl is inderdaad een veilige keuze,maar je kan ook eens bij een acr winkel gaan kijken daar hebben ze merken zoals axton..veeeeeeel waar voor je geld
als het voor in de hoedenplank is geen composet pakken das geldverspilling,een composet pak je zoadat je het geluidsbeeld omhoog trekt door de tweeter hoger te plaatsen..dit doe je dus alleen met je frontspeakers.. ik zou er ook over denken om gewoon een goede fronset te kopen .. geluid hoort immer van voren te komen
veel plezier met uitzoeken . en ga vooral zelf eens luisteren naar verschillde speakers.. !!!!!!!!!
als het voor in de hoedenplank is geen composet pakken das geldverspilling,een composet pak je zoadat je het geluidsbeeld omhoog trekt door de tweeter hoger te plaatsen..dit doe je dus alleen met je frontspeakers.. ik zou er ook over denken om gewoon een goede fronset te kopen .. geluid hoort immer van voren te komen
veel plezier met uitzoeken . en ga vooral zelf eens luisteren naar verschillde speakers.. !!!!!!!!!
Verwijderd
Voor in de hoedenplank zou ik voor 2-weg 6x9s gaan, en dan voorin een mooi composetje, dan houdt je het geluidsbeeld wat meer voorin (omdat je daar tweeters hebt en dus de hoge tonen daar wat meer benadrukt worden).
Zelf heb ik goede ervaringen met Kenwood (goedkoop), Lanzar (wat duurder). JBL speakers heb ik ook gebruikt maar vondt ik wat te scherp op de hoge tonen.
Zelf heb ik goede ervaringen met Kenwood (goedkoop), Lanzar (wat duurder). JBL speakers heb ik ook gebruikt maar vondt ik wat te scherp op de hoge tonen.
Ik ben zelf wel tevreden met mijn 3-weg Pioneer speakers die ik in de hoedenplank gestopt heb.
Maar het is natuurlijk persoonlijk he!
Maar het is natuurlijk persoonlijk he!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Pagina: 1