Li-Ion ipv NiMH?

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
We hebben hier een telefoon met een kappotte batterij

Nokia 3310 van m'n zusje, jaartje oud, zit een 3.6V NiMH batterij in.

Nu wil ze dus een nieuwe batterij kopen, en vraagt mij daar naar te kijken, ok... Je kan kiezen tussen NiMH en Li-Ion batterijen, maar, nu heb ik begrepen dat je Li-Ion batterijen niet zomaar kan opladen zoals een NiMH batterij. Klopt dat? Het is uiteraard wel de bedoeling dat ze de batterij gewoon in haar toestel kan opladen...

Kan je de batterij gewoon vervangen, zonder verdere consequenties?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Lithium Ion batterijen hebben minder (of zelfs geen) last van het bekende geheugen effect (het effect dat een half-lege batterij die je oplaad in cappaciteit verminderd).

Maar bij mijn weten kun je niet zonder meer een ander type batterij in een telefoon zetten. De rest van de hardware moet geschikt zijn voor die batterij en bij de 3310 is dat (volgens mij) alleen een specifieke zware 3.6V NiMH batterij.

|_____vakje______|

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Dat dacht ik ook, dus daarom vraag ik het hier... Die dingen zijn ook niet gratis, helaas...

• MrTinux
  • Laatst online: 13:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

In principe zijn Li-ion batterijen beter: lichter en nog minder last van het geheugeneffect dan NiMH. Ze zijn dus ook duurder.

Voor de 3310 kan je zowel NiMH als Li-ion accu's kopen (staat bij mij ook in het accessoire-blaadje dat bij mijn oude 3310 zit: je hebt een officiele Nokia NiMH en Li-ion accu). Zolang je er maar van verzekerd dat de accu geschikt is voor de 3310, kan het geen kwaad.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inderdaad, de bijbehorende Li-ion accu moet er gewoon in passen, ik zou Li-ion nemen, is veel beter.