Bandbreedte limiteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een adsl verbinding (128/750). Deze wordt over het netwerk verdeeld via een windows2k (sp3) pc dmv internet sharing van windows zelf (ja ik weet het ik zou beter wingate of zo gebruiken).

Nu wanneer ik kazaa of zo aanzet en ik vind een download van 100-110k dan kan mijn broer het vergeten om nog online te gamen want dan stijgt zijn ping tot 800ms.

Ook wanneer mijn broer is een filmpje of dergelijke download is mijn verbinding om zeep en is het zelfs irritant om te surfen. Hoe kan ik de bandbreedte van de clients in het netwerk en van sommige programma's die op de server draaien limiteren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Bij veel p2p-progs kun je dat in het prog zelf instellen. Ook bij KaZaA kan dat (staat in de Options).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meer iets voor Network Troubleshooting...

Maarre, wat heb je zelf al uitgezocht?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

ping kan je altijd vergete bij tegelijk downloaden! In UT krijg ik altijd een hoge ping, als ook maar één download aanstaat (zelfs met lage bandbreedte)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
packeteer kopen, maar die is een beetje duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan onder kazaa mijn upload limiteren. Maar mijn downloadn niet, (wel het aantal users). Maar als ik dan iemand vind die een upload van 100K heeft help dat ook niet meer.

Wanneer ik bv een download van 50K heb kan ok toch nog altijd counter-strike spelen met een ping van 40-45 loss:0 choke:0

Is er buiten een commercieel pakket geen mogelijkheid om de bandbreedte van een client in een netwerk te limiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:30

DinX

Motormuis

Ik weet niet of je toevallig windows 2000 advanced server hebt, maar daar kan je de bandbreedte per subnet beperken. Gewoon de pc's bij je thuis op andere subnets zetten en je kan het tot op de K beperken

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik weet dat je zoiets met sygate kunt doen. Daarmee kun je per poortnummer een prioriteit toekennen. Ik had ook al eens een topic hierover geopend. Maar dat is niet genoeg voor mij; ik wil hetzelfde als jouw, per client een maximum aan bandbreedte geven. Zodat als er iemand download hier, ik nog gewoon vlot kan internetten. Hier bestaat toch wel software voor per client? Als sygate het kan per poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:52
Is die Capper van xCAT misschien niet iets voor jou dan?
http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=16

Dat kan de snelheid van bepaalde programma's limiteren.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Misschien iets overdreven, maar een programma met heel erg veel route- bandwidth- enz. mogelijkheden: Total traffic control van Lightspeedsystems.com. 30 dagen probeerversie beschikbaar.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Packeteer lijkt mij een perfecte oplossing alleen die dingen ziijn zo prijzig :( Er zijn wel meerdere topics geweest hierover, maar er is geen software matig oplossing

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
in dat topic staat een mooi progie wat doet wat ik wil :) , alleen is het een proxy server :( . Ik wil dit gewoon met NAT, zoals sygate dat in mindere mate kan. Bij sygate kun je prioriteiten toekennen, maar ik wil een vaste bandbreedte. (counterstrike en downloaden dus tegelijk op aparte pc.

Bestaat er niet zoiets? als sygate het met prioriteit kan onder NAT moet dit bestaan denk ik zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
oh en dat van Total traffic control kan ik nergens downen. Ik heb gegoogeld en wat sites erover gevonden, maar de echte site kan ik niet bereiken. IE blijft gewoon hangen. Ik heb zelfs nog een proxy server gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer op alles win2000 of xp en maak gebruik van QOS pakket planner.
Met dat protocoll is het d8t ik mogelijk preoriteiten te koppelen aan tcp pakketjes en bandbreedtte te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Alvast dank maar liever iets regelen met max 5kb sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nu al een oplossing die onder winME draait?
wil graag een upload limiet aanzetten van 10 kB/s zodat er nog beetje bandbreedte overblijft voor surfen enz

/ze sluiten hier zomaar constant alle topics over dit onderwerp :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 18:27:
is er nu al een oplossing die onder winME draait?
wil graag een upload limiet aanzetten van 10 kB/s zodat er nog beetje bandbreedte overblijft voor surfen enz

/ze sluiten hier zomaar constant alle topics over dit onderwerp :((
dat is ook niet o heel gek omdat dit dagelijks voorbij komt en er iemand is geweest die dat allemaal allang heeft uitgezocht. kortom de search en je hebt je antwoord.

[edit]
de goeie link heb ik nog niet gevonden maar komt eraan hier is er alvast eentje

Voor de vele bandbreedte beperking prog vragen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kan je makkelijk vinden via de search :): http://gathering.tweakers.net/forum/find

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs