Ik heb een pc gebouwd speciaal voor het kijken van DVD via de tv. De computer werkt 100% goed via het normale beeldscherm en ook als ik overschakel naar de tv via de tv-out is het beeld in orde. De bedoeling is echter dat zodra de pc eenmaal in het tv-kastje staat er helemaal geen monitor meer op aangesloten wordt, alleen de tv. Het vreemde is echter als volgt: Als ik de pc opstart krijg ik het bios scherm en het opstartscherm van windows netjes op de tv te zien. Zodra windows opstart zie ik ongeveer 5 seconden de desktop en dan wordt het scherm ineens onleesbaar. Mijn destop achtergrond is wit/grijs normaal gesproken maar nu zie ik alleen maar een wit/grijs vlak met wat vertikale donkere vegen. Als ik de pc aansluit op de monitor en ik schakel na het opstarten over naar de tv krijg ik dit effect niet
De specs zijn als volgt: PcChips m726mrt slot1 moederbord (met ali aladdin pro II chipset), Pentium-II 350 Mhz, Geforce 2 Mx-400 videokaart (AGP), Safeway PCI geluidskaart (C-media chip), 3com Etherlink III 3c509b ISA netwerkkaart, Pioneer IDE DVD speler en een Quantum Bigfoot 2,5gb hdd. Os is Windows 98 ("classic edition"
De TV is een LG maar ik geloof niet dat het aan de tv ligt.
Er ligt een standaard s-vhs kabeltje die via een scart-blok aan de tv is aangesloten.
Ik heb de laatste detonator drivers geinstalleerd (ik had 23.11 en ik ben nu naar 30.nogwat gegaan). Van de website van ali heb ik ali integrated driver 1.07 opgehaald. In het bios heb ik primary video driver op AGP gezet. Het bios was al reeds geflasht met het laatste bios toen ik het bordje vandeweek kocht. Ik weet dat het niet echt een superbord is maar ik wil geen andere kopen want deze heeft slot 1 en socket 370.
De specs zijn als volgt: PcChips m726mrt slot1 moederbord (met ali aladdin pro II chipset), Pentium-II 350 Mhz, Geforce 2 Mx-400 videokaart (AGP), Safeway PCI geluidskaart (C-media chip), 3com Etherlink III 3c509b ISA netwerkkaart, Pioneer IDE DVD speler en een Quantum Bigfoot 2,5gb hdd. Os is Windows 98 ("classic edition"
Er ligt een standaard s-vhs kabeltje die via een scart-blok aan de tv is aangesloten.
Ik heb de laatste detonator drivers geinstalleerd (ik had 23.11 en ik ben nu naar 30.nogwat gegaan). Van de website van ali heb ik ali integrated driver 1.07 opgehaald. In het bios heb ik primary video driver op AGP gezet. Het bios was al reeds geflasht met het laatste bios toen ik het bordje vandeweek kocht. Ik weet dat het niet echt een superbord is maar ik wil geen andere kopen want deze heeft slot 1 en socket 370.