Onleesbaar scherm via tvout Geforce 2 MX400

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb een pc gebouwd speciaal voor het kijken van DVD via de tv. De computer werkt 100% goed via het normale beeldscherm en ook als ik overschakel naar de tv via de tv-out is het beeld in orde. De bedoeling is echter dat zodra de pc eenmaal in het tv-kastje staat er helemaal geen monitor meer op aangesloten wordt, alleen de tv. Het vreemde is echter als volgt: Als ik de pc opstart krijg ik het bios scherm en het opstartscherm van windows netjes op de tv te zien. Zodra windows opstart zie ik ongeveer 5 seconden de desktop en dan wordt het scherm ineens onleesbaar. Mijn destop achtergrond is wit/grijs normaal gesproken maar nu zie ik alleen maar een wit/grijs vlak met wat vertikale donkere vegen. Als ik de pc aansluit op de monitor en ik schakel na het opstarten over naar de tv krijg ik dit effect niet :?

De specs zijn als volgt: PcChips m726mrt slot1 moederbord (met ali aladdin pro II chipset), Pentium-II 350 Mhz, Geforce 2 Mx-400 videokaart (AGP), Safeway PCI geluidskaart (C-media chip), 3com Etherlink III 3c509b ISA netwerkkaart, Pioneer IDE DVD speler en een Quantum Bigfoot 2,5gb hdd. Os is Windows 98 ("classic edition" B) De TV is een LG maar ik geloof niet dat het aan de tv ligt.
Er ligt een standaard s-vhs kabeltje die via een scart-blok aan de tv is aangesloten.

Ik heb de laatste detonator drivers geinstalleerd (ik had 23.11 en ik ben nu naar 30.nogwat gegaan). Van de website van ali heb ik ali integrated driver 1.07 opgehaald. In het bios heb ik primary video driver op AGP gezet. Het bios was al reeds geflasht met het laatste bios toen ik het bordje vandeweek kocht. Ik weet dat het niet echt een superbord is maar ik wil geen andere kopen want deze heeft slot 1 en socket 370.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
zie tv-out faq en probeer eens tvtool

• Sailorman
Dank je voor het subtiel verwijzen naar de faq (die ik trouwens van voor naar achter ken want dit is niet de 1e keer dat ik de tv-out gebruik).
Tvtool is software die pas geladen wordt na het opstarten van windows. Daar heb ik dus niks aan omdat het bij het opstarten al mis gaat. Tijdens het starten van windows zie ik dus 5 seconden de desktop (alle iconen ed moeten nog geladen worden) voordat het beeld onleesbaar wordt.

Het lijkt er trouwens sterk op dat windows na het onleesbaar worden van het scherm zelf ook vastloopt. Ik zit zelf te denken aan incompatibiliteit tussen de chipset en de tv-out op de videokaart ofzo maar op de pcchips lottery en aanhangende fora is hier verder nauwelijks iets over te vinden.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan met remote control via LAN controleren of die echt is vastgelopen, en als het beeld onleesbaar is op de tv zo de DivX starten die ws wel goed eruit ziet op de tv. :)
Geen antwoord, maar hopelijk wel een oplossing.

Hoe heb je dat trouwens gedaan dat ie volledig opstart over de tv (incl BIOS enzo), kan dat ook met een VooDoo 3 3000?

• Sailorman
Aikon schreef op 11 augustus 2002 @ 12:58:
Je kan met remote control via LAN controleren of die echt is vastgelopen, en als het beeld onleesbaar is op de tv zo de DivX starten die ws wel goed eruit ziet op de tv. :)
Geen antwoord, maar hopelijk wel een oplossing.

Hoe heb je dat trouwens gedaan dat ie volledig opstart over de tv (incl BIOS enzo), kan dat ook met een VooDoo 3 3000?
Het is wel een goed idee maar geen oplossing. Mijn ouders vinden een stand-alone dvd speler te duur dus ik dacht ik bouw er zelf een. Het moet dus ook echt stand-alone en voor de grootste digibeten (mijn ouders dus :) ) te bedienen zijn.

Trouwens ik heb niks speciaals gedaan om het bios scherm op de tv te krijgen. Ik heb gewoon als monitordriver "standard television" gekozen in apparaatbeheer, de pc afgesloten, naar de woonkamer gebracht en alleen de s-vhs kabel in de videokaart gestoken en voila. Weet niet of een voodoo3 dat ook kan.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:17

boesOne

meuh

Dus windows laadt bij de boot een standard television driver... Dat is dus wat anders als via de videokaart driver tvout inschakelen denk ik.. Kan je dat inschakelen van de tvout niet automatiseren in plaats van die standard tv driver...
Ik heb een donker bruin vermoeden dat die standard tv driver het probleem is..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Heb je al de tv op Composite out gezet? Ipv automatic wat ie normaal op staat?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:37
Je zou in ieder geval kunnen proberen wat Aikon zegt, dan weet je alvast wat meer.

En een antwoord op Aikons vraag: nVidia's kijken bij het aanzetten van de PC wat er is aangesloten, als dat alleen een TV is geven ze gewoon daar het beeld op weer.

• Sailorman
-boesOne- schreef op 11 augustus 2002 @ 14:49:
Dus windows laadt bij de boot een standard television driver... Dat is dus wat anders als via de videokaart driver tvout inschakelen denk ik.. Kan je dat inschakelen van de tvout niet automatiseren in plaats van die standard tv driver...
Ik heb een donker bruin vermoeden dat die standard tv driver het probleem is..
Als ik gewoon een standaard beeldschermdriver gebruik houdt ik hetzelfde probleem. Op mijn gewone pc gebruikte ik ook altijd de television driver voor de tv. Op de LG televisie kan ik trouwens niets selecteren wat betreft het binnenkomende signaal.

update: als ik nu tijdens het werken met de pc via de monitor naar de tv-out schakel krijg ik hetzelfde mooie rode scherm. Het werkte eerst wel. Dit wordt echt steeds vreemder. Ben nu windows opnieuw aan het installeren.

Wat betreft remote control over lan: ik heb geen netwerkkabel lopen naar die pc. Kan ook niet ergens een 15 meter netwerkkaart vandaan toveren op zondag :'(

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14

Maximus

PhD i.o.

hehe maandag maar meteen naar de computer winkel :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Sailorman
Ik heb het probleem opgelost, maar snap nog steeds niet helemaal hoe. Het komt er op neer dat ik na 3x windows compleet opnieuw installeren geen videokaart drivers meer geinstalleerd heb. Toen startte windows wel gewoon op via de tv-out :? Dit leek mij sterk een driver-probleem aanwijzing. Toen heb ik er detonator versie 28.32 overgeen gegooid. Nu werkt alles vlekkeloos, afgezien van het feit dat dvd's af en toe schokkerig afspelen maar dat viel te verwachten op een p-2 350. Hoef ik morgen geen lange kabel te gaan kopen :) (de computershop is hier trouwens gesloten op maandag)
Pagina: 1