Gisteren wou ik mijn VIA 4 IN 1 drivers nog eens updaten (van 4.38 naar 4.40 op mijn windows 2000 SP3 partitie) maar dit is weer zeer hard mislukt 
Na een 20 tal reboots en veel geprobeer en gekul, heb ik een idee kunnen vormen van waar het probleem ongeveer zit:
Als je een normal installatie doet (als iemand mij kan uitleggen waarom er in godsnaam een quick installation bijzit: be my guest
) dan werkt die zolang je het vinkje van AGP VxD driver uit laat staan (daar zit het probleem dus).
Als ik dat onderdeel toch aanvink, dan komt er op het volgende scherm een keuze tussen Install AGP 4x/133 driver en Uninstall AGP 4x/133 driver, uninstall werkt vervolgens wel, maar als ik install probeer, moet ik nadien natuurlijk rebooten, en dan krijg ik de volgende bluescreen bij het opstarten:
)
Als ik vervolgens de VIA 4 IN 1 drivers op nieuw installeer, en Uninstall AGP 4x/133 driver kies (derest dus gewoon installeren) dan krijg ik mijn normale scherminstellingen terug.
Ik heb eveneens geprobeert om die AGP VxD driver te installeren onder veilige modus, maar dit gaf dezelfde problemen
Ik heb bij iedere installatie van VIA 4 IN 1 drivers al vergelijkbare problemen gehad, maar dit is altijd al opgelost geraakt door wat .sys en wat .dll die in de bluescreens voorkwamen te deleten. Deze keer lukt dat dus blijkbaar niet...
Mijn vraag is dan ook: HOE KAN IK DIE AGP VxD driver FATSOUNLIJK INSTALLEREN (kom niet af met: 'laat dat dan uitstaan ofzo', want vroeger heb ik het altijd aangekregen na een tijd en ik heb de upgrade uitgevoert om er op vooruit te gaan)
Dan heb ik ook nog een bijkomend (maar zeker niet onbelangrijker) probleem:
Sinds al dit werkt geen van mijn cdrom/cdwriters (ze merken blijkbaar niet eens meer dat ik er een cd insteek)
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik heb veel tijd in deze post gestoken en hoop dan ook dat het iets zal uithalen:
bij voorbaat dank voor het lezen en de moeite in ieder geval
Na een 20 tal reboots en veel geprobeer en gekul, heb ik een idee kunnen vormen van waar het probleem ongeveer zit:
Als je een normal installatie doet (als iemand mij kan uitleggen waarom er in godsnaam een quick installation bijzit: be my guest
Als ik dat onderdeel toch aanvink, dan komt er op het volgende scherm een keuze tussen Install AGP 4x/133 driver en Uninstall AGP 4x/133 driver, uninstall werkt vervolgens wel, maar als ik install probeer, moet ik nadien natuurlijk rebooten, en dan krijg ik de volgende bluescreen bij het opstarten:
Hierna start ik in windows XP op, dan delete ik de file viaagp1.sys, en dan geraak ik terug in windows 2000 (met een VGA scherm instelling*** STOP: 0x000000CE (0xEB69800, 0x00000000, 0x8052B317, 0x00000000)
DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS
This driver may be at fault: viaagp1.sys
*** ADDRESS EB698000 BASE AT EB698000, DATESTAMP 00000000 - viaagp1.sys
*** ADDRESS 8052B317 BASE AT 804D0000, DATESTAMP 3D366B8B - ntoskrnl.exe
If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:
Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows 2000 update you might need.
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safemode to remove or disable components restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode.
Refer to your getting started manual for more information on troubleshooting stop errors.
Als ik vervolgens de VIA 4 IN 1 drivers op nieuw installeer, en Uninstall AGP 4x/133 driver kies (derest dus gewoon installeren) dan krijg ik mijn normale scherminstellingen terug.
Ik heb eveneens geprobeert om die AGP VxD driver te installeren onder veilige modus, maar dit gaf dezelfde problemen
Ik heb bij iedere installatie van VIA 4 IN 1 drivers al vergelijkbare problemen gehad, maar dit is altijd al opgelost geraakt door wat .sys en wat .dll die in de bluescreens voorkwamen te deleten. Deze keer lukt dat dus blijkbaar niet...
Mijn vraag is dan ook: HOE KAN IK DIE AGP VxD driver FATSOUNLIJK INSTALLEREN (kom niet af met: 'laat dat dan uitstaan ofzo', want vroeger heb ik het altijd aangekregen na een tijd en ik heb de upgrade uitgevoert om er op vooruit te gaan)
Dan heb ik ook nog een bijkomend (maar zeker niet onbelangrijker) probleem:
Sinds al dit werkt geen van mijn cdrom/cdwriters (ze merken blijkbaar niet eens meer dat ik er een cd insteek)
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik heb veel tijd in deze post gestoken en hoop dan ook dat het iets zal uithalen:
bij voorbaat dank voor het lezen en de moeite in ieder geval