Toon posts:

[ssl newbie] Mysql 4 + SSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om MYSQL met SSL te laten werken was voorheen altijd mod_ssl of openssl nodig.

Is dat met MySQL 4 nu ook nog nodig? Ik lees bij mysql4 namelijk dat SSL al standaard ondersteund wordt?

zoja: Hoe krijg ik dat dan werkend met de nieuwe mysql, op de mysql site staat nog vrijwel geen documentatie over de nieuwe versie.

zonee: Wat is dan het verschil met de oudere versies van mysql, op ssl gebied?

Bedankt

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik gok dat je nog steeds de openssl libraries nodig hebt, dat is dik 2MB aan sourcecode en lijkt me niet dat ze dat bij mysql "even" gaan implementeren.

Wel zal het zo zijn dat je geen gedoe met tunneling meer hoeft te doen en dat mysql dat verder "out of the box" kan doen ofzo.

Voor het compileren van mysql4 stuur ik dit topic door naar NOS, het heeft verder niets met P&W te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een windows 2k computer...

Moet MYSQL dan zelf helemaal met openssl gecompileerd worden, is het niet mogelijk om de standaard binaire distrubutie te installeren en dan ssl er bij te kopieren ofzo?

Verwijderd

weet niet of je voor windows binaries kan downen waar ssl al zit ingebakken, maar lijkt mij dat als je zelf gaat compilen dat je dan ook de ssl source erbij moet hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb openssl al geiinstaleerd en gecompiled met apache... probleem is dat ik niet weet hoe ik de --have--sll configure optie kan meegeven als ik het onder windows compile, onder linux lukt het wel.. maar de configuratie "ssl" staat niet bij visual c...
oftewel ik weet niet hoe ik de ssl source er bij kan gooien en dan compilen..