Shutdown programma

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:13
Ik heb thuis een werkstation heb om mijn internet te delen. Maar het gebeurd nog wel eens dat deze afgesloten worden en dat ik daardoor mijn internet kwijt ben.

Nou vroeg ik mij af of ik de shutdown van windows op de volgende manier kon aanpassen:

If ping 192.168.0.1 reply, do not shut down.
If ping 192.168.0.1 not reply, then shutdown.

Ik ben een absolute newbie met programmeren (ik zou niet eens weten met welk programma ik dit het beste zou kunnen schrijven). Maar wie kan mij hiermee helpen ?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

batch proggie bouwen en dan in je scheduler zetten ofzo (om de 2 minuten laten runnen)
Is misschien een mogelijkheid

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:13
Jah,

En als mijn pc dan uitstaat dan slaat dat werkstation om de 2 minuten uit. Dus kunnen ze nooit op die pc werken als ik er niet ben :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Ik snap het niet?
Welke PC moet afgesloten worden en op welke pc moet t scriptje komen te staan? En wie / wat wordt gepinged?
:?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik denk dat bij het afsluiten een check gedaan moet worden of de andere computer aanstaat. Nu kun je niet zomaar in Windows gaan hacken lijkt me, dus.. zelf een scriptje schrijven en voortaan via dat script afsluiten in plaats van via het startmenu :).

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:16
OhMyGod schreef op 11 augustus 2002 @ 12:11:
Ik heb thuis een werkstation heb om mijn internet te delen. Maar het gebeurd nog wel eens dat deze afgesloten worden en dat ik daardoor mijn internet kwijt ben.

Nou vroeg ik mij af of ik de shutdown van windows op de volgende manier kon aanpassen:

If ping 192.168.0.1 reply, do not shut down.
If ping 192.168.0.1 not reply, then shutdown.

Ik ben een absolute newbie met programmeren (ik zou niet eens weten met welk programma ik dit het beste zou kunnen schrijven). Maar wie kan mij hiermee helpen ?
Dus in combinatie met je laatste bericht maak ik dus op dat je de afsluit 'cyclus' van windows wil aan passen zodat je de computer niet afsluit als hij nog kan pingen naar een bepaalde ip. Waarschijnlijk dus het ip van je gewone computer die het internet aftapt van het werkstation. Dit is helaas niet mogelijk je kan natuurlijk wel via het register de afsluitmogelijkheid uit het menu halen. Maar ik denk dat je hem dan helemaal niet meer af kan sluiten :S
Ook kan je een batchbestand maken wat het afsluiten regelt, maar over batch moet je mij niet te veel gaan vragen. :D

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

P&W -> WOS

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

ping 192.168.0.1|find /i "reply from"
if %errorlevel%==1 shutdown (met een zooitje switches)

shutdown.exe zit in de resource kit

overigens zie ik het nut niet :)

Verwijderd

en als je Windows XP draait (met personal firewall optie standaard aan) of een gewone firewall, vergeet dan niet om Ping requests toe te laten!

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Kan je de pc die soms per ongeluk afgesloten wordt niet gewoon uitrusten met win2000 oid en dan inloggen met een gebruiker die niet af mag sluiten? En dat je dus als admin moet inloggen om 'm echt uit te zetten.... :?