Toon posts:

Netwerk stekkers...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik hbe hier op mijn kamer een kastje ziten met 1 netwerk en 1 telefoon stekker maar u heb ik hier mijn 2e pc staan maar hoe kan ik dan 2 pc's op 1 netwerk bouwen ?? is het mogenlijk een splitter aan te schaffen..

of hebben jullie een ander idee ??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
er zijn splitters voo te krijgen (utp splitters) die dingen kosten iets van ¤17 en je hebt er 2 nodig,

denk dan je dan beter gelijk een hubje of een switch kan aanschaffen dan kan je in de toekomst altijd nog meer pc erop aansluiten

A wise man's life is based around fuck you

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

zwelgje schreef op 11 augustus 2002 @ 12:07:
er zijn splitters voo te krijgen (utp splitters) die dingen kosten iets van ¤17 en je hebt er 2 nodig,

denk dan je dan beter gelijk een hubje of een switch kan aanschaffen dan kan je in de toekomst altijd nog meer pc erop aansluiten
Inderdaad dat is wel het beste wat je kan doen een hub of een switch koopen.
Voor ¤ 25 heb je al een hub en een switch al voor ¤ 50 geloof ik.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
beetje basic vraag, maar goed:
Je hebt dus wel splitters, maar je hebt voor 30 euro ook een 10 Mbits 5 poorts hub, wat veel handiger is in jou situatie lijkt mij zo. Dan kan je later altijd nogmeer PC's aansluiten. Is dat toevallig een ISDN stekker van je NT1 kastje of is het echt een netwerk kastje? Voor een ISDN splitter moet je namelijk gewoon naar de KPN winkel gaan en een splitter kopen, das beter. Die zijn voor 5 euro ofzo al te krijgen. Dit is dus wel ALLEEN voor ISDN, en NIET voor ethernet.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb isdn ! maar waar haal ik zo gou een hubje vandaan ?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
juist, dan heb je dus GEEN hub nodig, maar een verdeelblokje van ISDN bij de KPN winkel!! :)
Een Hub zal NIET werken!! (en veels te duur zijn) koop dus bij de KPN een splitter-blokje voor 2 of 4 apparaten. Dan heb je 1 ingang en 2/4 uitgangen voor apparaten zoals computers of ISDN telefoons. Je kan dus het best een blokje met 2 uitgangen kopen, aangezien dat voorlopig genoeg is denk ik. Voor bekabeling kan je het best even in de KPN winkel om advies vragen (vraag iemand van de technische dienst ofzo ? ), maar dat is niet zo heel ingewikkelt (gewoon 2 kabels extra).

suc6!

[ Voor 0% gewijzigd door Plague op 11-08-2002 12:25 . Reden: toch maar goed dat ik het ff vroeg :P ]

Verwijderd

Topicstarter
he trouwens zoals ik al zij ik heb tel en computer stekker boven zittewn ze zien er het zelvde uit
Pagina: 1