Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Heb nu sinds een paar dagen een audigy kaartje maar krijg met mijn winamp maar geen geluid uit mijn center box. Hij doet het wel wat games die het ondersteunen en test samples maken er wel gebruik van.
Nu weet ik dat mp3's geen 5.1 zijn maar toch lijkt het mij wel leuk als die werkt.
Weet iemand met welke plugin / instellingen dit te doen is
al vast tnx

edit:

ooh ja ... gaat om winamp 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:52
Ik heb dit ook wel eens opgemerkt (Soundblaster Live! en Audigy), op zich is het niet stoorend ofzo, maar toch wel raar, andere players spelen vaak wel geluid door de center box.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee is ook niet echt storend, maar het schijnt te kunnen en op zicht lijkt het me wel leuk.
Als je bv die audio sample van de audigy hoord dan komt de stem van voren en de instrumenten over de andere 4 boxen. En aan gezien die kaart vrij goed het spraak gebied kan filteren zou er mischien wel een plugin zijn die er voor zorgd dat dat met mp3's ook gebeurd.
Mischien iets leuks voor iemand die gek is van programmeren ;) (als het er nog niet is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
je kan bij sommige drivers van creative iets van filmmodus aanzetten en dan komt er wel geluid uit de center speaker maar dit is echt heel irritant
stem uit center
instrumenten uit voorste
achterste wat bas en instrumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar kan het dus niet ???
of gewoon op het verkeerde moment een topic geopend ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb precies hetzelfde, bij de live kon ik filmmodus wel instellen, maar kan hem bij de audigy niet vinden. In de faq staat alleen uitleg voor de live! 5.1, maar ook dat ze dit soort vragen niet willen, dus had het er nog geen topic over aangemaakt. Maar misschien dat de modjes zo lief zijn dit topic open te laten staan en een eventuele oplossing voor de audigy duidelijk in de faq te zetten.

Dit plus de toevoeging aan het bedoelde faq horen in Audio, Video & HiFi Forum, het heeft namelijk niets met Winamp te maken.

[ Voor 0% gewijzigd door |sWORDs| op 14-08-2002 11:20 . Reden: typo ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Werkt het ook nie als je je boxen in je sounblaster software goed heb staan en dan in Winamp Direct Sound Output neemt???

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Havocnl schreef op 14 augustus 2002 @ 11:04:
Werkt het ook nie als je je boxen in je sounblaster software goed heb staan en dan in Winamp Direct Sound Output neemt???
Nee, namelijk de voor en achterspeakers +sub werken. Alleen de center niet! M.aw 5.1 speakers zijn al geactiveerd en ook Direct Sound Plugin Output wordt gebruikt.

[ Voor 0% gewijzigd door |sWORDs| op 14-08-2002 11:15 . Reden: alweer een typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een progje gevonden dat voor een andere geluidskaart is (weet ff niet welke maar) maar daar kan je 5 boxen kiezen en selecteren waar ze staan ... dan doet je centerbox het wel maar de 2 achter niet (worden niet herkend) kan de 2 voor wel iets naar achter schuiven maar dat is niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
ik laat mijn mp3's tegenwoordign afdraaien in power dvd en heb echt cool 5.1 muziek.
en stem komt niet alleen uit center (bij mij dan)
het geeft iig een heel ruimtelijk geluid. :)

edit:

er is een plugin te krijgen voor je creative geluidskaart die bij de software zit van creative.
als je die aan zet heb je 5.1, hij staat bij de geluidseffecten die je kunt instellen zoals badkamer endergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Zou best kunnen dat het met andere progjes kan. Maar wil het in winamp 5.1 geluid hebbe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik ben hier ook naar op zoek. Heeft iemand al iets gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Okee, heel raar misschien, maar zie sig voor systeem en heb gewoon alle speakers geluid met winamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een tijdje geleden een plugin voor uit gekomen (weliswaar een beta maar wel werkend). De exacte url ga ik nu niet voor jullie opzoeken (beetje zoekwerk kan geen kwaad ;) ) maar hij zit iig in het winamp plugin archive....
Dus ff www.winamp.com checken voor de goeie plugin
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

We Are Borg schreef op 21 augustus 2002 @ 02:04:
Okee, heel raar misschien, maar zie sig voor systeem en heb gewoon alle speakers geluid met winamp :)
klopt ligt aan de DTT 3500, als je die op music zet heb je uit alle speakers geluid.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Voel ik hier een nieuwe feature aankomen in de volgende Winamp-release? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Apache schreef op 21 augustus 2002 @ 02:37:
[...]

klopt ligt aan de DTT 3500, als je die op music zet heb je uit alle speakers geluid.
Ik heb de 5300, 3x analoog uit in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik vind hem wel een schopje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem en zie hier (noch ergens anders op het net) nog geen oplossingen!?

Ik heb WinAmp 2.81 (WinXP, SB Live! 5.1) en ik wil ook graag uit alle 5 speakers geluid hebben bij een MP3 net zoals in PowerDVD die dat wel netjes doet bij '6 spk mode' waardoor het inderdaad veel beter, harder, ruimtelijker klinkt allemaal.
Is het probleem opgelost in WinAmp 3 toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Probeer het zou ik zeggen :) Maar laat 2.81 er wel op staan, ik vind de ouwe WinAmp veeeel lekkerder werken dan de nieuwe. (config-menu werkt lekkerder, skinnen werkt normaler, bestandjes kun je echt verwijderen van je hd vanuit de pleelist en zo kan ik nog wel ff doorgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Inderdaad GerbenW, thanks voor de tip, maar het is gewoon hetzelfde, hij trekt alleen meer resources. Ik heb al enkele eerdere malen vergeleken en ben ook veeeel groter voorstander van 2.81 maar ik heb toch maar besloten toch maar eens over te stappen op 3, gewoon omdat ik niet stil wil blijven staan in de tijd; het zal wel wennen ;)

Update: en hoppa, de-install, WinAmp 2.81 voor de 3e keer installed; wat HAAT ik toch die kolere-WinAmp3 zeg, what were they thinkin (^#@(&#*)

Maar nog steeds; hoe krijgen we toch 5 speaker-audio bij MP3's in WinAmp, want ik prefereer WinAmp toch VELE malen boven PowerDVD op audiogebied :(

[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 24-10-2002 19:35 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm na lang zoeken het topic gevonden waar ik na opzoek was.. ik ben er ook nog niet achter : heb 5.1 digital > speakers Philips A2.600 > Win ME....
Als ik de uitgang van mijn subwoofer/center eruit trek doet de center het wel samen met de subwoofer, hoe dit kan weet ik niet... zo heb ik dus wel geluid uit mijn center en de rest ook... maar om nou te zeggen dat het fijn is... dat niet :);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb hier sb 5.1 kaart waar alleen geluid uit de 4 speaker komen met amper bass :'(
iemand er al op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:51

Koelkasten

har har koelkast op je knar

schopje vind ik deze wel waard,

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koelkasten schreef op 16 december 2002 @ 23:47:
schopje vind ik deze wel waard,
Zucht.. goed dan..

heb zelf de 5.1Live! maar denk dat voor de audigy's wel 't zelfde geldt.

de simpelste oplossing: Ga naar de surround mixer kies daar bij Task de Movie mode en bij de Preset voor Movie Mode On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

In het forum van Winamp stonden enkele plugins, maar ze werken niet. De output staar nog steeds op 'quad' en een optie om daar 5.1 van te maken staat er niet bij.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
Hmm, ik heb ook nooit geluid uit me center gehad. Dacht dat dit dus gewoon onmogelijk was. Ik heb haast nooit geluid uit mn center? :S Behalve met AC3 e.d...

Ik heb audigy en FPS2200 speakers (5.1)....
win xp

:S al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we zijn nu een jaartje verder.......

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04-2004

Chevy|IA

Radeon Rules

Ik had dit ook. Je moet bij eax console naar cmss mode gaan en deze selecteren en aanzetten. Nu speelt de center speaker wel. Je moet wel ff de automatische update van creative gebruiken op de site. Werkt net zoals windows update

Athlon XP 2000 @ 1,67 Ghz, Kt3Ultra, 512 Mb, Hercules All-In Wonder 8500DV 64Mb, SB audigy 2, Iiyama Visionmaster 1451, Creative Inspire 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uuh ja ... als je de audigy 2 drivers installeerd heb je geluid uit je centerbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik heb een sb live kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 17:06:
ja maar ik heb een sb live kaart
Ik ook, met een standaard 5.1 setje. De oplossing die bij mij werkte is de kabel voor het middenkanaal gewoon niet gebruiken, dus zowel bij de kaart als bij de subwoofer los laten hangen. Het is niet de meest elegante oplossing (als iemand een betere heeft houd ik me aanbevolen :) ) maar het werkt ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op 10 April 2003 @ 17:25:
[...]

Ik ook, met een standaard 5.1 setje. De oplossing die bij mij werkte is de kabel voor het middenkanaal gewoon niet gebruiken, dus zowel bij de kaart als bij de subwoofer los laten hangen. Het is niet de meest elegante oplossing (als iemand een betere heeft houd ik me aanbevolen :) ) maar het werkt ;)
Mja dan heb je bij het afspelen van ac3 en dvd ook geen 5.1 :?

Ik heb wel een antwoord gevonden maar ze leggen hier oudere drivers uit!
Met degene die ik nu gebruik zie ik die optie nergens staan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien deze plugin? http://classic.winamp.com...AAARCZI?componentId=96751
Heeft wel een irri schermpje.

Bij mij werkt het niet, omdat alle 7 speakers al meedoen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Laatst online: 09-05 18:07
het is algezegd, ga naar creative playcenter, schuif het middenstuk uit (goed verborgen ;)) en onderin vertschijnt na enkele seconden de optie cmss... zet deze aan.

• Thunk
  • Laatst online: 11-08 18:52
lees Audigy 2 drivers versie 5.12.1.323 op een Audigy 1 > gepatchte audigy 2 drivers voor audigy 1. werkt prima bij mij, altijd 5.1 geluid :)

(soz 4 kick maar er zijn nog altijd veel mensen die met dit probleem kampen merk ik laatste tijd)
Pagina: 1