Toon posts:

[IRC Client] maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zolas de titel het doet vermoeden , ben ik op zoek naar een IRC Client.
Maar er zijn zoveel clients voor Linux dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De search hier heeft me helaas niet de info gegeven die ik zoek. Tevens heb ik een stel reviews gelezen , maar daar word alleen maar geopperd wat voor leuke ( mij als IRC n00b nikszeggende ) functies erin zitten of juist niet. 8)7
Mij vraag aan jullie is , welke client gebruiken jullie , maar vooral waarom gebruik je hem.
En is er een veilige manier om met IRC te connecten ( SSL , maybe??)....ben nogal paranoia B)

bvd.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik gebruik X-chat, kan geloof ik heel veel, maar maak van de meeste functies niet gebruik, de omgang met dat programmatje is erg simpel.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Kettrick

Rantmeister!

X of console ?

redelijk belangrijk detail :P

Verwijderd

Topicstarter
X. een gtk'tje lijkt me erg fijn , zeker in het begin

Mijn 1e inval was BitchX , iemand daar ervaringen mee?

Verwijderd

Onder X is er KVIrc. Helaas heeft de stable versie (2.x) daarvan QT-2.x nodig en de beta van 3.0 kan met QT-3.x overweg. Die beta is nog niet klaar, de stable versie daarentegen is goed en er is een goed script voor te krijgen, RealityX .
Info op http://www.kvirc.net/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 11:56 . Reden: linkje gefix0red ]

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
X-Chat onder X en BitchX in de console.

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik gebruik irssi. Een hele goede console client. Waarom ik heb gebruik? Sja, ik heb veel verschillende console irc clients gebruikt (makkelijk voor draaien in screen) en uiteindelijk vond ik irssi het prettigste werken.

Je kan alles instelling zodat ie precies doet wat jij wil, (niet geheel onbelangrijk voor de gemiddelde linux gebruiker :)). Verder natuurlijk multi server support, perl scripting, en meer features die andere clients vast ook wel hebben, maar irssi werkt gewoon het lekkerste :D

Ik weet niet of irssi tegenwoordig al native ssl ondersteuning heeft, maar ik connect al een lange tijd via stunnel en dat werkt prima. :)

Verwijderd

riotrick schreef op 11 augustus 2002 @ 11:50:
X-Chat onder X en BitchX in de console.
daar sluit ik me bij aan: alleen is het ook wel lekker om BitchX in een xterm onder x te draaien, maar xchat is imo wel het fijnste voor onder x

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 11:47:
Onder X is er KVIrc. Helaas heeft de stable versie (2.x) daarvan QT-2.x nodig en de beta van 3.0 kan met QT-3.x overweg. Die beta is nog niet klaar, de stable versie daarentegen is goed en er is een goed script voor te krijgen, RealityX .
Info op http://www.kvirc.net/
Hij is schijnbaar wel klaar , je kan hem hier downen http://freshmeat.net/redi.../kvirc-3.0.0-beta1.tar.gz

Hier ga ik eens mee aan de slag , bedankt voor jullie info :)
Pagina: 1