Toon posts:

W2k en Wxp in 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk van 2 computers met W2k, daar komt nu een computer met xp bij.
Ik probeer alles braaf in te stellen maar het lijkt erop dat xp en w2k de pest aan elkaar hebben. Als ik in de netwerk omgeving zoek van w2k naar xp en anders om vind ik helemaal niets.

Wel kan ik internetten op de xp-bak, op 1 w2k bakken draait een Sygateserver.
Ik wil ook graag een aantal schijven delen, maar hoe??

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heb hier een w2k server met daaraan wxp clients, gaat prima (op alle computers staat wel wat gedeeld en dat is ook voor alle computers bereikbaar).
Misschien dat je met het delen de zaak wat te goed beveiligd hebt.
Log je in met passwords of niet ?.

Do as I say, don't do as I do.

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 21:22

Balachmar

The truth is out there

schijven delen:
bij de eigenschappen van het netwerk, bestanden en printers delen installeren.
daarna met de rechtermuisknop klikken op hetgeen je wilt delen en kiezen voor eigenschappen.
vervolgens het tabblad delen aanklikken en daar aangeven hoe je hem wilt delen.

Over het netwerk:
Hebben ze dezelfde werkgroepnaam?
maar nog belangrijker hetzelfde netwerknummer? Dit is te vinden bij de eigenschappen van het IPX/SPX protocol.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Verwijderd

Topicstarter
Werkgroep naam en netwerknummer hetzelfde,
niets te vinden toch :(((

Punt is dat de computers elkaar geeneens zien.
Je zou bijna denken aan een hardware probleem was het niet dat internet prima functioneert.

Verwijderd

Ik heb hier ook Xp en 2k, beide log ik in met wachtwoorden en toch kunnen ze elkaar zien.

Bij de eigenschappen van je netwerkkaart moet je wel op beide pc's netbios aan hebben staan he. Misschien dat het dat is :)

Verwijderd

Topicstarter
Netbios staat aan.
Ik kan nu trouwens wel op de w2k bak de xpbak zien maar als ik toegang vraag (ik heb alle schijven gedeeld op alle comps) ze'g't dtaie niet bereikbaar is.
Op de xpbak is niks te vinden in het netwerk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zorg dat de gebruiker bekand is op de andere pc en dat het password hetzelfde is!

en probeer het eens met een unc :

\\servernaam

vanuit je run window

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Probleem ondekt,
zonealarm.
Wat vreemd is want het draait op iedere computer maar blokkeert de boel nu met xp erbij.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Dat was probleem 94140780 dat opgelost kon worden door eerst even alle firewalls uit te zetten en nog eens te proberen...

Ik zal het toch eens in de FAQ moeten zetten dat dat 1 van de basistesten is die reeds uitgevoerd moeten zijn voor een topic gestart wordt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.