For-The-Record Post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:11
Ik heb misschien een idee voor een handige nieuwe optie:

Als je soms een oude Topic tegen komt, dan kan het zijn dat je nog een nuttige bijdrage kan leveren aan de discussie, ookal is die discussie al jaren oud. Hierbij denk ik vooral aan het Programming & Scripting forum.

Als je nu een soort For The Record Post mogelijk maakt, die wel een post toevoegd aan de thread, maar niet de topic omhoog schopt, waarna er een mod komt zeuren dat die topic toch wel erg oud is.

Ik zelf gebruik de search namelijk heel vaak om gelijke problemen in /14 te vinden. En dan kan het nuttig zijn om deze database te kunnen blijven uitbreiden voor volgende mensen.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:48

Wally-S

-Snowboarding is art-

Als die bijdrage echt zo nuttig is vind ik het ook wel goed dat het draadje geschopt wordt. Zo kan iedereen het lezen en hebben meer mensen er wat aan.

just my 2 cents

Snow is only frozen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wally-S schreef op 11 augustus 2002 @ 11:27:
Als die bijdrage echt zo nuttig is vind ik het ook wel goed dat het draadje geschopt wordt. Zo kan iedereen het lezen en hebben meer mensen er wat aan.

just my 2 cents
mee eens, toch wel zo handig dat men meteen je bijdrage kan lezen, en trouwens, men heeft echt wel door als het een nutteloze kick is of een handige schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 11:39:
[...]
mee eens, toch wel zo handig dat men meteen je bijdrage kan lezen, en trouwens, men heeft echt wel door als het een nutteloze kick is of een handige schop
Lijkt mij wel een goed idee hoor! :)

gebruik jij de search nooit ofzo, dat je denkt dat alleen active topics gelezen worden :P ;)
Dit soort dingen zijn JUIST handig voor search dingen ;)

Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Plague schreef op 11 augustus 2002 @ 12:07:
gebruik jij de search nooit ofzo, dat je denkt dat alleen active topics gelezen worden :P ;)
Dit soort dingen zijn JUIST handig voor search dingen ;)
Maar het is niet erg als het topic omhoog wordt geschopt. Hij zal toch wel in de seearch komen, maar er hoeft niet helemaal een feature te worden ingebouwd dat hij niet omhoog wordt geschopt. Volgens mij bevordert dat eerder mensen die simpel techposts willen scoren want het valt toch niemand op dat er geschopt wordt.

Geen goed idee dus (dat een topic niet weer active wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02

Super_ik

haklust!

idd wel een goed id eik
soms hebbik welles iets gesearcht, en antwoord gevonden (vooral voor nos), en na zelf gepielt te hebben wil ik soms ook nog iets nuttig bijdragen aan de trhead, maar dat durf ik dan niet, omdat ie dan al zo oud is

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet dat soort topics wel altijd op slot eigenlijk :|

Topicstarter heeft er weinig aan en meestal is de kick ook nog nutteloos (info die al gegeven is).
Maarja, jullie idee zit wel wat in op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, soms wordt er weleens een topic omhoog geschopt met best wel een nuttige bijdrage. Misschien niet voor de topicstarter, maar wel voor anderen die met hetzelfde probleem zitten. Ik vind dit ook eigenlijk wel een goed idee. En zulke topics zijn juist een aanwinst voor de search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

offtopic:
Sinterklaas, ik zie nu je usericon, is dat toevallig een BBC spel? ('beschuithapper' oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik vind het ook een goed idee, want als iemand dan zoekt naar een oplossing is de kans groter een antwoord te vinden. Nu kan je geen antwoord geven omdat dat topic dan meteen omhoog wordt gekicked.

* We Are Borg stemt voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ah, ik vatte het eerst niet echt... Zal wel door het tijdstip komen oid (vroeg!!!) :P

Maar dat is idd wel een vet idee! Gewoon een checkboxje oid bij postreply met schoppen of niet oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

[doemdenker]
Zo kunnen mensen ongestoord techposts scroren
[/doemdenker]

Maarreuhm, als de toevoeging echt nuttig is doe ik het topic bijna nooit op slot, maar dan moet het wel aan een aantal "eisen" voldoen, die per topic varieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en als die replys niet als techpost tellen :? Dat lijkt mij niet al te moeilijk te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:48

Wally-S

-Snowboarding is art-

Andere inslag:

Denk je dat er veel users zijn die veel posts posten welke waarschijnlijk voorlopig toch niet worden gelezen?
Ik denk van niet. Het leuke van een forum is juist de interactie, je hoord vaak meteen of de oplossing helpt of niet en je kan helpen verder denken. De oplossing die je geeft zal waarschijnlijk niet door de topicstarter gelezen worden.
Als je een eenmalig antwoord geeft die eigenlijk alleen nuttig is voor de search, denk ik dat je die tijd beter kan gaan besteden aan het schrijven cq. verbeteren van bijv. faq's,
Die vind ik hier namelijk goud waard.

Snow is only frozen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

krijg je dan niet las van 't volgende probleem;
'men' kan replyen op een topic zonder dat iemand dit eigenlijk ziet, wordt nix gekickt etc.
Dus ik kan dan mooi s'nachts of zo 'alle' oude topics gaan replyen met :? :D :X of weet ik veel wat, en dan op die manier techposts scoren :?
Idee zeer leuk, maar ik denk dat 't niet echt geweldig is.
Ik zelf zoek ook zo'n bietje alles op, en soms heb je 'DE' oplossing op een probleem, wat iemand met de search weer tegen kan komen, dan vraag ik me af; is 't zinvol om te posten.
modjes zijn niet blij met oude koeien.
maar van de andere kant, zou je misschien iemand kunnne helpen die het topic vist met de search.
dilemma vraag :D

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

maartenvdv schreef op 11 augustus 2002 @ 10:23:
Ik heb misschien een idee voor een handige nieuwe optie:

Als je soms een oude Topic tegen komt, dan kan het zijn dat je nog een nuttige bijdrage kan leveren aan de discussie, ookal is die discussie al jaren oud. Hierbij denk ik vooral aan het Programming & Scripting forum.

Als je nu een soort For The Record Post mogelijk maakt, die wel een post toevoegd aan de thread, maar niet de topic omhoog schopt, waarna er een mod komt zeuren dat die topic toch wel erg oud is.

Ik zelf gebruik de search namelijk heel vaak om gelijke problemen in /14 te vinden. En dan kan het nuttig zijn om deze database te kunnen blijven uitbreiden voor volgende mensen.
offtopic:
Dat icon is gewoon een belediging voor Shakira :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Ik vind het idee niet goed eigenlijk. Als iemand iets oplost en wat een goede bijdrage is, zijn er meer in geinteresseerd, dus is een kick niet erg. Als het niet belangrijk is, dan heeft het ook niet echt om het te posten, en dat het gewoon onderaan blijft staan: Niemand ziet het toch?. Zo kunnen lui ook gewoon posts van een jaar geleden zonder dat iemand het in de gaten heeft helemaal flooden voor techposts.

En meestal komen er geen replies meer als het probleem opgelost is, dus de Search wordt er niet echt (beter) uitgebreider van..

Trouwens, als die posts misschien niet als techpost gaan tellen, zijn er altijd nog mensen die de FAQ niet lezen en die dus denken dat het wel zo is :)

offtopic:
Ik ben nu bezig ALLE oude BBC spellen overte sturen naar een laptop (via RS423 <> RS232), en het lukt ook nog. Nou dat is tweaken! max 9600 baud, want de processor van de BBC kan het niet aan :D
En ik kwam net dus een spel tegen met dezelfde graphics als in Sint zijn usericon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Je kan vrij simpel zorgen dat een For-The-Record post niet meetelt als techpost.

Je kan het forum zien als een grote database met nuttige informatie, en hoe completer hoe beter lijkt me.

Wally-s, je krijgt alle specifieke problemen nooit in een faq verwerkt. Je kan oude forum posts btw gewoon zien als een faq.

41.6C.6D.61.72, alles wat je zegt is op één of andere manier al behandeld.

ACM, omdat mensen een topic niet willen schoppen, loop je nu veel goede oplossingen mis, die mensen via de search zouden kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[rml][ FEAT] Post zonder kick[/rml]

Helaas, chem zegt nee, sukkel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit zou een oplossing kunnen zijn voor het probleem dat veel topics die opduiken in de search eigenlijk geen informatie geven ('probleem is al vaker langsgekomen, gebruik de search maar'), of uiteindelijk niet volledig zijn.
Echter hebben de meeste van dit soort topics al een slotje, dus is informatie toevoegen sowieso niet mogelijk.
Ik kom vaak genoeg van dit soort topics tegen dat ik (als ik in een goede bui ben) toch wat meer informatie zou willen toevoegen, gewoon puur om de meerwaarde van de search wat op te krikken. Echter is dat op dit moment gewoon technisch niet haalbaar....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Crisp en Chem spannen samen ;( :P Maar goed, was al bang dat het technisch niet mogelijk was, het idee was goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
misschien in de toekomst :)

Pagina: 1