nieuw Mobo->Raid Array verwijderen ???

Pagina: 1
Acties:

• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Ik ga volgende week een nieuw moederbord in m,n systeem monteren (Asus A7V333)
Momenteel draai ik een Raid 0 array op me oude Asus A7V133 (2x IBM GXP 120)
Moet ik dan alvorens ik dat nieuwe moederbord ga monteren eerst die array verwijderen ?
Of kan ik gewoon me nieuwe Moederbord monteren, schijven opnieuw aansluiten en dan de array opnieuw creeren ?
Staat me namelijk iets van bij dat als je de array niet verwijderd die schijven niet meer herkend worden in die Fastrack setup...

• Basje|IA
Weet niemand dit ???

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Nee :/

Niet zo snel kicken...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Gaat niet lukken, als de controllers van een andere merk of type is.

• Basje|IA
ik denk dat ik de array maar gewoon verwijder voordat ik m'n nieuwe moederbord monteer, om te vookomen dat ik dadelijk weer het oude moederbord terug moet zetten en weer alles moet aansluiten om die array te verwijderen.
ik heb weleens gehoort dat als je dat niet doet dat dan de hardisks niet meer herkend worden in een nieuwe configuratie.

• Basje|IA
en dat wilde ik even voor de zekerheif verifieren.
vandaar mijn vraag...

• Basje|IA
Basje|IA schreef op 11 augustus 2002 @ 12:50:
en dat wilde ik even voor de zekerheif verifieren.
vandaar mijn vraag...
zekerheid ja |:(

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Gebruik de edit knopje...
Beetje zichzelf gaan quoten :D

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 15:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Kweet niet of je al flink aan het verwijderen bent geweest, maar je moet ff naar de typen kijken. Als je van een promise fasttrack naar een highpoint gaat is het sloes.... dan moet je verwijderen, maar als je van een promise naar promise gaat bijvoorbeeld, en de versie vallen niet zo ver uit één dan kun je makkelijk gewoon dezelfde array gebruiken. Meestal is dat wel backwards compatible...

Gewoon meteen win2k of XP erin en dan driver laden (met f6, je weet wel) en dan kijken of die het doet. Je kan voor de zekerheid ff backups maken.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Volgens het boekje van mijn Promise tx2000 kun je ze gewoon .... oh mOrPhie is me voor, lees zijn stuk hij heeft gelijk...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39

MaDLiVe

.-Observer-.

ik heb een kr7a-raid vervangen voor een kx33-raid ik kon mijn array zo overplaatsen. (zat dus wel dezelfde comtroller op beide mobo's)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij de simpelere controllers kun je het array niet verplaatsen omdat de gegevens over de indeling van de schijven opgeslagen wordt in het bios. Met wat geluk kun je dezelfde instellingen maken in je nieuwe bios, maar ik zou er niet op rekenen dat dat werkt. (instellen wat de eerste en wat de tweede schijf is is zelden mogelijk, maar voor raid-1 is dat niet van belang)
De betere controllers slaan de configuratie-gegevens (ook) op op de schijven maar dan nog zou ik er niet blind op vertrouwen dat de schijven overgezet kunnen worden naar controllers van andere merken.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1