Toon posts:

Firware voor DvD-rom.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een DvD-rom porbleempje hiero, want tijdens de POST word ie vaag weergeven met vreemde woorden en tekens, hij heeft het wel es goed gedaan, maar sinds ik nu een fillm wil kijken, word ie vaag herkend tijdens de POST, hij wordt ook niet in windows weergeven en in het apparaatbeheer staat er een uitroepteken bij.

Ik heb mijn dvd bij de hd aangeplugt en sindsdien doet heeel af en toe raar :/ , maar nu doet ie helemaal niks meer .

Nou wou ik vragen of er iemand een firmware update weet (merk dvd-rom: onbekent, MT136C CDW212C!!!!, meer kan ik er niks uitmaken) of eventueel een site waar ik die merken/serienummer op kan sporen om te kijken of er firmware voor is en als dat helpt.

alvast bedankt voor binnenkomde reacties _/-\o_ .

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->OM

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je met SiSoft Sandra al geprobeert te achterhalen welke DVD-speler het is?
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Topicstarter
De merk van de dvd-rom is deze: MT1316C CDW212C!!!! (geeft ie ook aan in SISOFT SANDRA), verder staat er niks bij, daarom ga ik voortaan voor een merk DVD-rom, want ik heb nu wel geleerd dat merkloze problemen kan geven, want ik wou kijken als het nog op te lossen valt, voordat ik naar de pc boer moet om hem om te ruilen.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 13:34:
De merk van de dvd-rom is deze: MT1316C CDW212C!!!! (geeft ie ook aan in SISOFT SANDRA), verder staat er niks bij, daarom ga ik voortaan voor een merk DVD-rom, want ik heb nu wel geleerd dat merkloze problemen kan geven, want ik wou kijken als het nog op te lossen valt, voordat ik naar de pc boer moet om hem om te ruilen.
http://www.firmware.fr.st/ op deze site staat dat MT1316 hetzelfde is als BTC.

Als je de firmware update weet ik niet of je de DVD-speler nog mag omruilen.

Veel succes.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm ,resultaat van even zoeken in Google.

Verwijderd

Topicstarter
Xfile schreef op 11 augustus 2002 @ 16:41:
[...]

http://www.firmware.fr.st/ op deze site staat dat MT1316 hetzelfde is als BTC.

Als je de firmware update weet ik niet of je de DVD-speler nog mag omruilen.

Veel succes.
Bedankt, ik ben die pagina eerder tegen gekomen tijdens het zoek, maar die firmware heb ik over het hoofd gezien. En de versie klopt ook niet (ik weet niet als het veel uit maakt), want ik heb een C versie en er is alleen B te krijgen op de pagina.

Ik wacht daar even mee met het installeren van de firmware, want ik ga morgen toch ff naar de pc broer in de stad en daar vragen wat er aan de hand is, maar in ieder geval nogmaals bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ben die pagina eerder tegen gekomen tijdens het zoeken, maar die firmware heb ik over het hoofd gezien :o .

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

zou het niet misschien een brakke IDE kabel kunnen zijn?
had ik ook, en daardoor heette mn cdromspeler ook ineens iets heel raars met allemaal vage ascii-tekentjes.. flashen via een defecte kabel kan alleen maar meer ellende veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 11 augustus 2002 @ 22:38:
zou het niet misschien een brakke IDE kabel kunnen zijn?
had ik ook, en daardoor heette mn cdromspeler ook ineens iets heel raars met allemaal vage ascii-tekentjes.. flashen via een defecte kabel kan alleen maar meer ellende veroorzaken.
Bedankt voor de tip, nou heb ik mazzel dat ik niet eens weet hoe ik doe ding moet flashen, want ik heb 2 .bin bestandjes, 1 .exe, 1 .bat en .inf en ik geen flauw id, waar ik er meeheen moet :| . Met die Plextor brander ging het stukken makkelijker.

Maar ik moet er wel een twist in hebben anders kan ik het mijn hd shaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opeens een systeem met een behoorlijke gebruiksaanwijzing gekregen.

Nu zit te rotzooien met de dvd dat ie kuren vertoond, nou blijkt dat mijn brander er ook mee gaat bemoeien.

Maargoed, nu zit in een raadsel:

Ik kan mijn Dvd-rom alleen aan de praat krijgen als ik mijn brander heb ontkoppeld en/of ik kan mijn brander gebruiken als ik mijn dvd heb ontkoppeld, daar heb ik al wel antwoord op, maar dat duurt nog een paar dagen }) .

Ik vind het al wel goed zo, nogmaals bedankt voor jullies hulp.
Pagina: 1