Toon posts:

3-systemen-chello-win98/2k/nt ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
question:
ik heb 3-systemen
486dx2-66-32Mb Ram
p-200-64Mb RAM
p2-400-128MB ram

momenteel de 2 x pentium op chello lopen
met win98 draaiend.

nu wil ik de 486 ook in het netwerk gooien.
en dan het liefst chello binnenkomend op de 486.
en dan verdelend naar beide pentiums.
Kost dit snelheid van de internetverbinding??
Wat kan ik het beste draaien Win98/2k/ME/NT ??

Hoe kan ik het beste het netwerk op elkaar aansluiten.
Binnenkort komt er nog een P3-866 bij die er ook op moet..

Tips zijn welkom.

T.I.A. CBS.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er van uitgaande dat je verder niets met die 486 wilt doen, behalve internet delen, dan kan je er het beste linux opzetten. (volledige distro of lrp/freesco als je het makkelijk wilt doen)

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Ik zou het inderdaad ook heel knap vinden als het je zou lukken om win98 of ME goed te laten draaien op die 486.
Windows Nt en 2000 krijg je zowieso niet aan de praat op een 486, omdat die ten eerste minimaal 64 mb intern geheugen nodig hebben en ten tweede minimale systeemeisen zijn p120.
Ik ben nu ook besig met een 486 dx4 100mhz als router te laten lopen maar weet wel dat inderdaad linux daarvoor het beste is.

Veel succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
dacht al dat ik het met linux moest gaan doen.

Ik heb echter nog geen linux ervaring.
Kan ik dan toch in korte tijd alles installeren???
en welk linux pakket is het beste hiervoor??

Moet ik op de ander 2 systemen dan ook linux draaien???

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 12:44 schreef [MYC]CBS het volgende:
dacht al dat ik het met linux moest gaan doen.

Ik heb echter nog geen linux ervaring.
Kan ik dan toch in korte tijd alles installeren???
en welk linux pakket is het beste hiervoor??[/quote]kan wel, moet je alleen wat voor lezen, kijk eens op
http://www.linux-nl.cx
http://nl.linux.org
howto's

als je geen zin hebt om linux echt te installeren, kijk dan ff op:
http://www.freesco.org/
http://www.linuxrouter.org/<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Moet ik op de ander 2 systemen dan ook linux draaien???[/quote]nee

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

He iZi,

Ik wil niet lullig doen maar volgensmijmoet je nog evende boeken induiken als je het over de minimale systeem eisen hebt voor NT & 2000. NT draait namelijk wel degelijk op een 486. Afhankelijk van workstation of server krijg je dan de eis voor werkgeheugen.

Ik heb het niet over lekker lopen ofzo, maar als je zo resoluut zegt dat je het niet aan de praat krijgt......

enneuh, dan heb ik het nog niet eens over 2000 want die min. eis die jij stelt klopt ook niet.....

nb,
heb nu een Nt4 server draaien als router en dat loopt prima... okay, je moet het niet in een massa user omgeving zetten,maar een client of 8 gaat prima. Dat ding is PDC en staat te draaien als DHCP, WINS en DNS server enneuh is daarnaast ook file & print server.......

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Pak die 486, zet er twee netwerkkaarten in (een voor Chello (hoeft niet de originele te zijn) en een voor netwerk), men haalt ff ShareTheNet van het inet af en configt dat ff, pleurt dat op een disk en zet dat ouwe ding ergens neer en je hebt er geen omkijken meer naar.

Zo heb ik het gedaan tenminste.

Voor vragen: ICQ 69841319

[Mike]

Verwijderd

Topicstarter
thx.

maar 1 ding mis ik nog.
nu komt chello binnen op m'n p3-400 en met sygate naar de p-200.
internet op de p-200 is super traag!!.

Als ik internet op de 486 binnen laat komen, heeft dat gevolgen voor de snelheid??

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hoi !

Hey nog even een opmerking...wat betreft Linux servertje is Redhat perfect..maar als je vind dat dat te veel werk is...probeer gewoon even win95 te installen op die 486..je zorgt er voor dat je 3 computers in een netwerkje hangen..hub etc... en je instaleerd even Sygate (reg key heb ik wel)..en tada..het draait.

Misschien niet meteen optimaal, maar dan zorg je later dat je iemand vind voor linux internet servertje ...

Ciao

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
wie heeft er een werkend serienummer voor sharethenet 2.1??? ik heb er wel een, de enige die ik heb kunnen vinden op het hele net, maar die doet het niet...dat proggie kapt er elk half uur mee... en dat is behoorlijk balen als je net lekker zit te internetten :(

Verwijderd

Network-wise is win2k erg hoog aanbevolen (nou qua alles is win2k superieur), maarja die krijg je niet aan de praat op een 486..

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 22:48 schreef minus0ne het volgende:
Network-wise is win2k erg hoog aanbevolen (nou qua alles is win2k superieur).[/quote]ja, leuk, flamewar
Pagina: 1