Wat maakt nu nog een FPS interessant ?

Pagina: 1
Acties:

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
First Person Shooters

Daar hebben we er al een heleboel van gezien. Steeds een paar die een trend zetten waarvan er zeker 30 clones werden gemaakt.
Wolfenstein en Doom kwamen met de primeur, Decent was er toch snel met een 360 graden all-around, Quake met het on-line Deathmatch en Capture the Flag. Red Faction kwam met een 'maak alles maar verrot' engine. Vanaf toen werd alles maar interactiever en mooier, meer spelopties en vooral steeds meer teamverband. Er komen nu helaas zo ontzettend veel slappe FPS'en uit. Ze zijn niet meer bij te houden. En of ze allemaal nou zo vernieuwend zijn ?

Wat zou voor jou nu dé verniewing zijn. Of wat maakt een FPS voor jou nu interessant.

Ik persoonlijk zou Outcast graag in FPS willen zien (met een engine van deze tijd)
Puzzels, interactiveit, dialogen, goed verhaal, goeie actie en .. niet te vergeten, weinig bugs.

-- Altijd blijven prutsen --

Verwijderd

Morrowind, pak een bow en ga knallen :+

even serieus, toch is voor mij Q3A de perfecte fps, hersenloos knallen, als ik realisme wil en teamverband zou ik toch meer de richting in willen van morrowind (interface enzo) ook al is dat een rpg

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11
een goede verhaallijn en goede gameplay
iets wat Half-Life kan evenaren (maar dat zal waarschijnlijk wel HL2 worden >:) )

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Crash-Override schreef op 11 augustus 2002 @ 01:00:
een goede verhaallijn en goede gameplay
iets wat Half-Life kan evenaren (maar dat zal waarschijnlijk wel HL2 worden >:) )
Maar je doelt daarmee dus wel op het feit dat iets vernieuwends niet nodig is om een spel boeiend te maken. Degelijke graphics, goede gameplay en een sterke verhaallijn

• Crash
  • Laatst online: 14:11
FoggyFreek schreef op 11 augustus 2002 @ 01:08:
[...]

Maar je doelt daarmee dus wel op het feit dat iets vernieuwends niet nodig is om een spel boeiend te maken. Degelijke graphics, goede gameplay en een sterke verhaallijn
ja, waarom een goed concept veranderen?
never change a winning team ;)

maar het moet ook niet uitgemelkt gaan worden, en vernieuwende dingen zijn altijd welkom,
mits het ook echt iets zinnigs en verbeterends is :)

Verwijderd

ik wil gewoon lekker op alles knalle wat beweegt *D
en het liefst nog met echte mensen ook
dus UT dan natuurlijk :)
ik zit dus ook met smart te wachten op UT2003

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Een spel met een mooie, stabiele, veelzijdige, open-sourced engine, met een arcadefeel.

Basically: CS in een nieuw jasje. Misschien dat Condition Zero een beetje aan dit beeld voldoet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zie graag een spel in de trand van ut/quake maar nog meer gericht op tactics en skills, dus met veel weaponcombo's, special moves, map shortcuts, etc.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14

NoTimeRemains

I know

Ik vind het verhaal vrij belangrijk (wat Doom 3 denk ik mist BTW), de interactie met alles wat er is in de omgeving (de NPC's, de spullen van bijv een bureau, de enemies etc. ), toch ook wel de grafics (de view (zie Metroid Prime; gebogen hoeken :P, de omgeving etc.)!

En ik denk wat veel mensen aan trekt in FPS is dat je vanuit de ogen kijkt, je voelt je meer de persoon wat je speelt!

This is the Way.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik was zelf heel erg onder de indruk van Unreal (waarom ben ik de eerste die het noemt?) en met name het verhaal vond ik goed, bijvoorbeeld dat je de logs kon lezen van gestorven mensen en dat die logs nog met elkaar overeenkomen ook. Ook de outdoor locaties waren fenomenaal voor die tijd. Over de muziek zeg ik maar 1 ding: Fantastisch. Ik hoop dat unreal 2 net zo goed wordt, ook al zal dat heel lastig worden.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Een goed verhaal maakt een FPS intressant....meer niet

• raptorix
dr.lowtune schreef op 11 augustus 2002 @ 02:54:
Ik was zelf heel erg onder de indruk van Unreal (waarom ben ik de eerste die het noemt?) en met name het verhaal vond ik goed, bijvoorbeeld dat je de logs kon lezen van gestorven mensen en dat die logs nog met elkaar overeenkomen ook. Ook de outdoor locaties waren fenomenaal voor die tijd. Over de muziek zeg ik maar 1 ding: Fantastisch. Ik hoop dat unreal 2 net zo goed wordt, ook al zal dat heel lastig worden.
Mee eens, iedereen heeft het altijd over Halflife, hoewel dat ook goed was, was unreal kwalitatief beter, alleen al als je ziet hoeveel spanning daarin in zat :)

Wie schrok niet toen alle lichten uitgingen, en er een beest op je af komt rennen :)

Of opgesloten zitten met een Tor die 10 keer zo groot is als jou :)

Dat soort dingen, ook de maya temples waren super.

Verwijderd

voor mij heeft de ultieme FPS de teamplay van Tribes2 en de fast paced action van UT.

wie weet is UT2 dit spel (ik hoop het in ieder geval). :)

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 21:28
Een game waar je alles kan kapot knallen muren, net zoals red faction maar dan met goeie graphics en een goeie gameplay. En de single player moet je op verschillende manieren uit kunnen spelen en een goed verhaal hebben. Het spel moet natuurlijk goeie ondersteuning voor mods hebben. Multiplayer moet verschillende spel modus hebben.
De engine moet ondersteuning hebben voor grote buiten en binnen levels hebben. En er moeten veel voertuigen in voorkomen.

Als een fps deze dingen heeft vind ik ze perfect :)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 13:06

Mary Wana

keyboard nut

een FPS moet echt wel Realistisch zijn vind ik. Kijk maar naar sof 2 ben dr gewoon gek op! Mensen gaan echt dood en ze bloeden ook reeel :) Zou nog wel koel zijn als andere dingen ook kapot kunnen.

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
een goede verhaallijn, het red faction idee van alles kan kapot, maar dan ook alles moet kapot kunnen, niet dat als je met je rocket tegen een muur knalt dat er alleen een zwarte vlek zit maar ook echt een gat in de muur, je moet met mensen kunnen praten, je moet eens soort van SOF lichamen hebben waar je dus ook lede maten 1 voor 1 van kan verwijderen, zonder dat ze gelijk doodgaan maar rustig doodbloeden, en niet dat als je de straat uitloopt en terug komt dat je er nix meer van ziet, je moet bloed kunnen zien, en het moet te zien blijven, je moet een ruim arsenaal aan wapens hebben, maar wel allemaal bestaande wapens geen futuristische wapens, je moet ook kunnen pissen (is altijd wel leuk in games eerst zeiken en dan de plee slopen ala max payne) er moeten tussen de levels filmpjes zitten (ala commando's/MOHAA zodat je een goede verhaallijn krijgt die zich constant afspeelt), je moet overal naar binnen kunnen, huizen van mensen, stripclubs,restaurants enz. er moeten verschillende rassen (dus niet dezelfde mensen maar ook blanke/zwarte/chinezen enz voorkomen die gewoon door elkaar leven) net als in een normale maatschappij, er moet politie zijn (je moet zelf van de politie zijn, maar ik bedoel er moeten dus ook gewoon ongelukken op straat gebeuren willekeurig elke keer ergens anders, er moeten bijv roofovervallen zijn enz, je moet voortuigen kunnen besturen, het spel moet zich in deze eeuw afspelen dus niet in de toekomst of in het verleden maar in het heden...je moet kunnen kiezen tussen personages (ala resident evil)

Er moet een goede gameplay zijn dus makkelijke simpele controls (ala UnrealTournament/SOF2 enz) en natuurlijk extreem realistische graphics
dit is trouwens geen FPS meer maar het ultieme spel

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Spel moet paar puntjes hebben :

1. Tactische inzicht extreem goed

2. AI heel goed

3. Als SP goed verhaal

4. MP leuke soorten gamemodes, niet alleen TDM,DM etc.

5. Extreem goede graphics.

6 Goede engine met de ghoul 2 pixel precision engine erin, en de red faction engine erin van muren kunnen kapot.

Verwijderd

Mijn favo FPS van het moment is MoH:AA.

De SinglePlayer vind ik ten eenrste al erg sfeervol. Vooral het WOII gevoel met die blikken wapens en schreeuwende mo.. Duitsers vind ik erg goed.

De MultiPlayer vind ik ook fantastisch, geen echt baanbrekende stuff (OK de objective mode heeft tamelijk originele levels. :)) Maar alles is mooi uitgebalanceerd, van de wapens tot de levels. En het speelt lekker, vooral veel TeamPlay.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 15:18

Row

Hier check dit maar eens uit !
Een screenie van doom3 :P
heeft een compleet nieuwe egine!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ptilmans/--=PiCs=--/doom3/doom_07.jpg
source www.doomworld.com
sorry niet gerised...

• ilovetechno
  • Laatst online: 17:14
Uh.. eh.. dat zijn in game graphics??? Op een 3400+ zeker met radeon 9700?

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Row schreef op 11 augustus 2002 @ 11:06:
Maar geen buitenlevels, en weinig verhaal denk ik.

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

FoggyFreek schreef op 11 augustus 2002 @ 11:13:
[...]

Maar geen buitenlevels, en weinig verhaal denk ik.
Juist niet het is de bedoeling juist dat het erg veel verhaal wordt. Met schitterende grafix. Volgens John Carmack proberen ze de speler de stuipen op het lijf te jagen. En de monsters zullen VEEL minder talrijk zijn dan zoals in Doom (II).

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Termi
  • Laatst online: 15:36
Row schreef op 11 augustus 2002 @ 11:06:
heeft een compleet nieuwe egine!
afbeelding
source www.doomworld.com
sorry niet gerised...
Het leuke van screenshots is dat :), me videokaart neit zo veel hoeft te doen, maar als het echte spel uit is, kan ik wel dag zeggen tegen me geforce 2 gts'je O-)...

Het FPS is gewoon simpel niet denken maar raggen :), en niets anders. Daarom vind ik persoonlijk UT leuker dan Q3 omdat bij Q3 eigenlijk maar een paar verschillende varianten zijn en UT stukken meer. Bijvoorbeeld Domination , dat je die X'jes meot pakken tot 100 punten. Das toch leuk :? Ik vindt dat wel leuk... Maar het blijft nog steeds je vijand een lading raketten in zijn nek schieten 8), of het nauw Q3 of UT is }:O .

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 08:09
metal gear solid in fps! dat zou pas rulen!

ik wil gewoon een verhaal waar je ingezogen word en goede animaties (geen houterig zooi zoals in sof2).

90% van de spellen die nu uitkomen kijk je 2x naar en dan ligt het in de hoek.

Verwijderd

kijk wat voor mij fps leuk maakt
de actie, dat snelheid,de skills,de spanning, de schrikheid
want kom op je kan zo dood zijn door zo klere scherpschuitertje
en dan pak je een wrede
en zet al je lichten uit , en je boven [ creative in spire 5300 ] op zijn hards
en lekker aan

Verwijderd

Verhaal lijn hoeft van mij niet zo, ik vind serious sam/ut/rtcw/quake 3/ut2k3 prachtige spellen :)

• kamerplant
  • Niet online
Een spel als UT maar dan betere/meer teamplay en iets wat echt werkt tegen cheaters/lamers.

Voor een goed verhaal moet je bij een adventure/rgp zijn vind ik :P

🌞🍃

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Voor mij is het ook belangrijk dat het wapenrealisme (vooral in CS) wordt verbeterd.
Dus dat je niet meer met één of ander pistool (desert eagle, usp ofzo) iemand op 100m een headshot kan bezorgen.
Ook het gebruik van een sniper-rifle moet moeilijker gemaakt worden. Het moet nog wel steeds kunnen dat je iemand met één kogel neer kan schieten, maar het moet niet meer kunnen dat je ingezoomed kan rennen en dat de crosshair altijd volledig stil blijft staan (goed voorbeeld: RtcW).
Als laatste zou ik willen zien dat het mannetje waar je mee speelt alles kan wat een normaal persoon ook kan, dus: staan, lopen, rennen, zitten en ook liggen en naar één kant overhellen (zie Delta Force en RtcW).
Ook het meer/alles kapot kunnen schieten spreekt mij wel aan (Red Faction).

Dus de ultieme FPS zou alle kenmerken van allerlei FPS's moeten hebben, met de keuze tussen een arcade-optie (minder realisme dus) en een realisme-optie (veel realisme dus)

• Carnagy
  • Laatst online: 01-10 09:15
realisme, spanning, een adrelaline rush als je het speelt, dat maakt een fps spannend

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30

Sagat

Is pappa x2!

Met een groep van ongeveer 5 man (verschilt per lan party) speel ik uiteraard veel fps-en. Maar eigenlijk iedereen is het er mee eens dat er single player niet veel meer aan is, buiten betere gfx kan er weinig nieuws verzonnen worden. Het gevolgd is dan ook het al eerder beschreven syndroom van niet meer naar games omkijken. Ik denk zelf dat dit komt door dat de fps momenteel het dominante genre is. Wanneer (als?) dit gaat verschuiven dan komen er waarschijnlijk minder veel titels uit en dan wordt hetgene wat wel uitkomt wel inhouldelijk verbeterd.

Enneuh ontopic wat ik wel leuk zou vinden is echt orginele wapens .......ik vind die satteliet van ut2 erg kewl. Ook denk aan oude duke wapens zoals de shrink ray en de ice gun, of de porculator van heretic (of was dat nog hexen :? ) oh en natuurlijk de worlds smallest nuclear device van MDK2.

10 second ninja DONE

• raptorix
Overigens denk ik dat bombingrun erg gaat aanslaan in UT2k3 simpelweg omdat het ook aantrekkelijk is voor mensen met minder goed aim, goed team work en slimme moves zijn minimaal zo belangrijk.

Verwijderd

Q3A is gewoon de FPS game.
Ik vind het gewoon veel beter als UT.
Ik weet igg niet waarom maar bij Quake krijg ik gewoon een bepaalt gevoel wat ik duz niet heb bij UT...
UT2k3 leek me eerst ook een leuke game. Maar toen ik een paar filmpjes had gezien wist ik meteen. Daarbij heb ik geen Quake gevoel.
:D

• raptorix
Verschil tussen UT en Quake is, is dat Quake sneller is en meer op aim gericht is, UT vind ik zelf leuker omdat het net even meer denken is als Q3, is niet erg maar het zijn gewoon verschillende spellen, op eerste gezicht denk je dat Q3 en UT op elkaar lijken maar dat is absoluut niet zo. Wat ik wel leuker vind met Q3 is dat in FFA er minder gespamt wordt, daar entegen vind ik de wapens in Q3 minder leuk om mee te spelen.

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Een goede FPS is een FPS met een dijk van een verhaal en niet alleen maar hersenloos knallen. Deus EX is hier een perfect voorbeeld van. Het verhaal was echt super, het was niet alleen maar dom knallen, de sfeer was perfect en er zaten wat RPG elemementen in. FPS zoals SoF zijn ook wel leuk om te spelen, maar ze kunnen gewoon niet tippen aan Deus Ex en Half-Life. Voor online FPS wil ik goede teamplay en gameplay zoals CS. CS in clanverband is echt super. Die dekt die positie die gaat daar heen. Die wordt helemaal afgeknald en je moet hem helpen enz. De spanning en frustraties zijn echt fucking hoog dan. Maar ik vrees dat het de laatste tijd wel wat moeilijker gaat worden om een echte top FPS te kunnen maken. Want echt veel nieuwe dingen kunnen er niet echt meer aan toegevoegd worden. MoH:AA kon ook een top spel worden, alleen het was ies te kort.

Verwijderd

FoggyFreek schreef op 11 augustus 2002 @ 00:55:
First Person Shooters

Daar hebben we er al een heleboel van gezien. Steeds een paar die een trend zetten waarvan er zeker 30 clones werden gemaakt.
Wolfenstein en Doom kwamen met de primeur, Decent was er toch snel met een 360 graden all-around, Quake met het on-line Deathmatch en Capture the Flag. Red Faction kwam met een 'maak alles maar verrot' engine. Vanaf toen werd alles maar interactiever en mooier, meer spelopties en vooral steeds meer teamverband. Er komen nu helaas zo ontzettend veel slappe FPS'en uit. Ze zijn niet meer bij te houden. En of ze allemaal nou zo vernieuwend zijn ?

Wat zou voor jou nu dé verniewing zijn. Of wat maakt een FPS voor jou nu interessant.

Ik persoonlijk zou Outcast graag in FPS willen zien (met een engine van deze tijd)
Puzzels, interactiveit, dialogen, goed verhaal, goeie actie en .. niet te vergeten, weinig bugs.
Interessant topic. Dit is nu precies de reden waarom ik (bijna) geen FPS'en meer speel. *Ze zijn allemaal hetzelfde*. Een goed verhaal zou een FPS interessant kunnen maken. Half-life en Aliens vs. Predator 2 staan dan ook hoog in mijn lijstje als beste FPS's. Op dit moment ben ik erg geinteresseerd in Metroid Prime (Sci-fi).

Qua verhaal kan je alle kanten op, immers elk verhaal is anders. Het probleem is alleen dat game-makers meestal geen geld hiervoor hebben of geen aan willen uitgeven. Resultaat: je krijgt een FPS met een basic verhaallijn (doom bijv - kill al ennemies and save the world) en dat is natuurlijk jammer.

Verhaallijn is dus het belangrijkste voor de nieuwe generatie FPS'ers. als developer ben je niet origineel meer zonder een goede verhaallijn. Het liefst natuurlijk eentje waar je helemaal in wordt gezogen etc :9~

Voor multiplayer is team-based heel belangrijk.

En de hersenloze shooters blijven natuurlijk ook bestaan want daar is altijd een doelgroep voor.

edit: Nu ik er zo over nadenk, alle singleplayer games zonder goed verhaal vind ik niet interessant meer. Warcraft 3 staat bij mij bovenaan als beste RTS. Goed verhaal is zeer belangrijk :)

Verwijderd

ik vind HUMOR juist heel belangrijk!

Giants en No One Lives Forever bijvoorbeeld; zulke spellen wil ik altijd wel spelen. Waarom? Omdat humor altijd leuk blijft. Je wilt toch ook telkens weer een nieuwe goede lachfilm (austin powers, something about marry, scary movy 2) zien?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:43

MadEgg

Tux is lievvv

Voor single player is het verhaal 't belangrijkst.. Deus Ex is daarin onverslaanbaar, daarvoor Halflife natuurlijk. Maar Deus Ex zuigt behoorlijk in multiplayer.
Voor multiplayer vind ik belangrijk dat er genoeg keus aan wapens is, goeie maps bijzitten en er genoeg variatie is aan gametypes.
En daarvoor is m'n topper absoluut SoF2. En dan vooral Demolition en Infiltration gametypes vind ik erg origineel.

Wat er meer in zou moeten zitten bij toekomstige games.. tjsa. Daarbij denk ik toch vooral aan de graphics, en aan de bewegingsvrijheid. En het vernielen van de omgeving is ook altijd errug leuk :)

Tja

• LordMithril
  • Laatst online: 31-10 23:10
wat een fps interessant maakt?
voor single player: verhaal, gameplay, wapens, sfeer
voor multi player: gameplay, wapens, snelheid, balans, levels, sfeer

Unreal1 vond ik echt goed, de sfeer was erg goed, toen ik voor t eerst naar buiten liep viel mn mond open :D
Nolf vond ik goed vanwege de humor, wapens en orriginaliteit
UT vanwege alles eigenlijk :D
Q3 vind ik veel minder, de wapens vind ik veel minder leuk, de meeste levels zijn erg donker en t zelfde.

UT2 is hoop ik iets sneller als UT maar met grotere levels (haalt snelheid weer naar benee)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 01-11 11:09
er is maar 1 FPS dat mij nooit is gaan vervelen, en dat is unreal1.
Een interessante FPS is voor mij een spel dat mij kan boeien, en blijven boeien in dusdanige wijze dat ik niet uiteindelijk het spel aan de kant leg om weer unreal te gaan spelen.
tot nu toe is dat nog geen enkel spel gelukt.
Dus, eigenlijk zit ik te wachten op het spel dat ik beter vind dan unreal.
UT is daar voor mij jammerlijk in gefaald, hoewel het duidelijk een doorslaand succes was in de markt is het niet wat ik zocht, ik zocht een opvolger voor unreal, niet een spel dat unreal en quake verenigt, en zo een grote horde fans wist te bemachtigen.
mijn hoop richt zich nu op UT2003, maar mocht dat niet lukken dan is het geen probleem, want ik speel nog steeds met groot plezier unreal.

qua single player is unreal duidelijk niet het beste spel dat ik ooit gezien heb, de singleplayer van een FPS moet het liefst een pakkend verhaal hebben, spannend zijn en een uitdaging zijn. Verder is een gezonde dosis humor ook wel een goeie zaak. Als ik mij dan ook nog kan vergapen aan de graphics dan is dat mooi meegenomen.
tot nu toe waren DOOM, duke nukem, halflife en natuurlijk unreal voor mij goeie singleplayer ervaringen.
mijn hoop qua single player richt zich voorlopig op doom3 en unreal2

oei, ik vergat serious sam, dat was ook een erg leuke single player ervaring, verder heb ik geen behoefte aan realisme, hoewel de zieke bloed effecten van SOF mij wel aanspraken, SOF2 loopt helaas om onduidelijke redenen steeds vast bij mij :(

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Ik ga het dus hebben over online gamen omdat ik games bijna nooit sp doe of uitspeel. (boring, geen geduld voor)
Dus voor mij hoeft een goede fps game niet een ijzersterk verhaal te hebben.

Ik ben gek op fps games maar speel er maar heel weinig omdat ik er maar weinig goed vind.

Ik ben echt gek op de hl engine ondanks al zijn bugs en leaks, dus ook verslaafd aan cs :)
Ik vind de meeste nieuwe games gebaseerd op de Q3 engine gewoon niks. Die hele engine bevalt me gewoon niet. Van die tweedewereld oorlog achtige games vind ik ook niks , en games met railgun's en electrobeems vind ik ook niks.
Geef mij maar een goede game met een realistish wapen arsenaal. Dus bv een nieuw soort cs.
1 nadeel van cs is dat je in principe in je uppie op een groep af kan stormen en ze allemaal kan afschieten.
Zodra dat in een game mogelijk is dan gaan mensen rushen e.d.
Nu vind ik bijv Ghost reacon weer te veel van het goede. En rainbow six vind ik helemaal niks.

Een game wat me op dit moment erg aantrekt is America's amry. Echt een geweldige game is dat. Qua grapics en qua wapens enzo. Helemaal top. (jammer dat me videokaart helemaal flipt van aa maargoed :) )

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Dr zijn 2 speelstijlen die ik altijd graag ondersteund wil zien. Ten eerste snipen, ten tweede overal tegelijk zijn. Dan bedoel ik dus dat je in een map op veel verschillende manieren overal kan komen. Kan het nu nie meer zo, maar eerst hoefde mensen nooit te vragen waar ik was in vooral CS. Ik was in principe bijna altijd achter ze :)

Werkt helemaal op LAN met mensen die dat van me kenden. Hoor je ze aankomen, "Raad eens waar ik zit", draaien ze om. "Nee, je zit helemaal niet achter me". kom je achter ze de hoek om. "Oh jawel." "Ik zie daar anders niks." "Nee, je staat ook naar voren te kijken." bam. :D

Ach, de goeie ouwe tijd, toen je nog over een goot van 3 cm kon rennen zonder snelheid te verliezen, toen je iemand nog raakte als je drop mikte :D

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Gaaf om te zien dat alle replies heel serieus zijn.. eindelijk een topic waar overal serieus geantwoord wordt. Leuk om te lezen ook trouwens.. tnx ! _/-\o_

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

GTOfire schreef op 12 augustus 2002 @ 01:07:
Dr zijn 2 speelstijlen die ik altijd graag ondersteund wil zien. Ten eerste snipen, ten tweede overal tegelijk zijn. Dan bedoel ik dus dat je in een map op veel verschillende manieren overal kan komen. Kan het nu nie meer zo, maar eerst hoefde mensen nooit te vragen waar ik was in vooral CS. Ik was in principe bijna altijd achter ze :)

Werkt helemaal op LAN met mensen die dat van me kenden. Hoor je ze aankomen, "Raad eens waar ik zit", draaien ze om. "Nee, je zit helemaal niet achter me". kom je achter ze de hoek om. "Oh jawel." "Ik zie daar anders niks." "Nee, je staat ook naar voren te kijken." bam. :D

Ach, de goeie ouwe tijd, toen je nog over een goot van 3 cm kon rennen zonder snelheid te verliezen, toen je iemand nog raakte als je drop mikte :D
Laat me raden jij kocht altijd een AWP? :X

• PromWarMachine
  • Laatst online: 20:04

PromWarMachine

Forsaken Archer

Waaaaat? LoL!

'k Had het topic echt al heel lang zien staan, maar ging er steeds van uit dat het over Frames Per Second ging :o

Daarom niet geopend, maar goed :)

Ach, ik speel ook niet zoveel FPS's, alleen Renegade, maar daar zit ook nog wat tactisch in. Als je het niet interessant vindt ga je toch iets anders spelen of zie ik dat verkeerd? :?

Dividend for Starters

• DocB
  • Laatst online: 28-10 13:09
Voor mij gaat het vooral om het realisme in een spel. Ik houd dan ook meer van de tactical fps'en. Als R6 Raven Shield een beetje dezelfde gameplay heeft als rogue spear, en het rainbow sfeertje, wordt dat voor mij echt het ultieme spel... Niet dat hersenloos alles schieten dat beweegt, dat heb ik wel gezien. Nu moet je je ook echt zorgen maken dat je niet gezien/gehoord wordt, anders ben je dood. Plus dat je met raven shield ook sneaky deuren en ramen een klein stukje open kan doen om een flashbang/frag/traangasgranaat naar binnen de gooien :)

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
DocB schreef op 12 augustus 2002 @ 13:13:
Voor ......................naar binnen de gooien :)
Heb ik ook DocB,
alleen (en dit komt uit een ander topic waarin ik repliede) heb ik een beetje de indruk dat de mensen van Red Storm en Tom Clancy het hele idee iets te ver aan het uitmelken zijn (Black Thorn is daar een goed voorbeeld van). Men goochelt wat met nieuwe wapens, omgevingen en karakters en voila.....er is weer een nieuw spel.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben een fan van het genre (ik heb ze zo'n beetje allemaal, incl. Sum of All Fears -helaas-, maar Red Storm blijft wel, naar mijn gevoel, erg lang erin hangen. Erg vernieuwend is het imho niet meer.

• DocB
  • Laatst online: 28-10 13:09
b-gone schreef op 12 augustus 2002 @ 14:07:
[...]

Heb ik ook DocB,
alleen (en dit komt uit een ander topic waarin ik repliede) heb ik een beetje de indruk dat de mensen van Red Storm en Tom Clancy het hele idee iets te ver aan het uitmelken zijn (Black Thorn is daar een goed voorbeeld van). Men goochelt wat met nieuwe wapens, omgevingen en karakters en voila.....er is weer een nieuw spel.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben een fan van het genre (ik heb ze zo'n beetje allemaal, incl. Sum of All Fears -helaas-, maar Red Storm blijft wel, naar mijn gevoel, erg lang erin hangen. Erg vernieuwend is het imho niet meer.
Nee je hebt wel gelijk dat het niet meer vernieuwend is, ondaks de nieuwe features die ze ering gooien. Ik heb ook wel het idee dat het na raven shield ook niet te lang meer kan doorgaan. Ik bedoel, ze hebben nu (eindelijk) een mooie engine, een berg features, valt er nog wel echt wat aan toe te voegen?

Aan de andere kant, het brainless knallen-genre bestaat ook al tijden, en is nog steeds populair...

• Gaius
  • Niet online
Wat ik eigenlijk nog mis is de lengte van het spel (single-player).
Een FPS moet gewoon mooi zijn, zeer goed verhaal, goede sfeer en lang, zeer lang. Gewoon iets van 100 levels ofzo? Grote levels dan wel he.

En, wat ook wel belangrijk is, een stabiele framerate, dus niet dat als je binnen loopt dat je 100 fps hebt en zodra er een explosie is, dat ie zakt naar 10 ofzo.
Maak dan de explosie maar wat simpeler zou ik zeggen.

Maar het belangrijkste voor mij is een zeer goed en lang verhaal. Mja, dat zit er tegenwoordig niet meer in. jammer.

Verwijderd

Thufir_Hawat schreef op 12 augustus 2002 @ 18:46:
Wat ik eigenlijk nog mis is de lengte van het spel (single-player).
Een FPS moet gewoon mooi zijn, zeer goed verhaal, goede sfeer en lang, zeer lang. Gewoon iets van 100 levels ofzo? Grote levels dan wel he.

...
Ja, zoveel levels zou wel leuk zijn, maar dan moet er ook wel voldoende variatie inzitten... honder levels met dezelfde tegenstanders en wapens enzo gaat imho snel vervelen.

Variatie... zou ook goed punt zijn voor FPSs.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Is ook wel zo, ja.
Meestal beslaat een campaign 12-ofzo missies en dan is het schluss. Gaaf zou wel zijn als er meer dan alleen de tangos interactief zijn en dat je voorgaande successen/fouten invloed hebben op het verloop vd campaign

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik zie hier nu al vaak voorbij komen dat men meer interactie metde omgeving wil en een minder eenlijnige singleplayer. in principe ben ik het daar volkomen mee eens. alleen een ding: systeem eisen gaan dan echt skyrocketing omhoog man!

ik bedoel als een lijk gedurende het hele level moet blijven liggen + alle bloedspatters en als je alle gebouwen in moet kunnen etc etc. weet je wat dat aan geheugen zuigt? veelste veel!
bovendien kost het dan nog langer dan nu om een spel te maken.

bij de aankondiging van sof 2 hadden ze het er ook over dat het super interactief zou worden. je zou door dunne muren en deuren heen kunnen schieten of ze zelf met een granaat kunnen mollen, maar dat is toch ook nie doorgevoerd uiteindelijk, gewoon veelste moeilijk....

.... helaas

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

hopen dat het net zo spannend word als alien vs predator single player

hallo

Verwijderd

er zit ook wel verschil in dit soort zaken;

- je hebt spellen die fantastisch, absurd tof zijn om eenmaal uit te spelen en dan heb je een onwijze spelervaring achter de rug en that's it helaas (giants, NoLF, Undying, Wheel of Time)
- je hebt spellen die op zich niet al te veel indruk achter laten maar toch telkens weer leuk en uitdagend zijn om te spelen (UT, Quake3, etc.).

Dus tja, choose your pick!
Pagina: 1