Uiteraard! Zeker dat de capaciteit van een centrale meespeelt. Als deze vol zit, ga je namelijk een "het is niet beschikbaar" aantreffen met de postcodecheck

. Maar dat heeft niets met jouw geval te maken hoor. Het is namelijk niet zo dat er na een afstandstest ineens adsl beschikbaar is omdat ze ineens iets hebben van "oh nu gaan we het wel leveren", er is gewoon een centrale in jouw wijk geschikt gemaakt ofzo.
Overigens zijn er wel tabellen te vinden over hoever je van een centrale zit, maar dat zijn dus ook gewoon "lompe" afstanden. Ik woon 770 meter van een centrale vandaan, en dat staat ook op die site, maar Floris (die tegenover mij woont) heeft nu tweakdsl en die hebben de lengte eens nagemeten en die kwamen uit op een lijn van 2,7 kilometer. Dat is dus 2km meer, dan dat er in tabellen staat. De precieze lengte van de kabels weet volgens mij niemand, dus als je op 4km van de centrale gaat leveren heb je best een kans dat er een kabel van een kilometer of 6-7 ligt ofzo

.
Ik heb die 3 en 3,5Km een beetje gegokt, maar volgens mij zijn dat wel de afstanden. Als je isdn combineert met adsl liggen die afstanden nog een beetje lager trouwens, vandaar dat je soms met isdn wel een lengtetest moet laten doen (volgens de site) en bij analoog niet. Of met fast net wel en met basic niet enzo.
Ik ben trouwens wel benieuwd of alle kpn lijnen die nu op 1mbit geleverd en getest zijn wel geschikt zijn voor 1,5mbit die na januari op elke verbinding mogelijk is dan. ook ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als je upgrade naar fast van basic... Je hebt dan misschien een lijn die nog net correct genoeg is bevonden voor basic en dan heb je na januari ineens een 1,5mbit ipv de 0,5 die je nu hebt

. Dan heb je zomaar bij adsl een verbinding die de maximale snelheid niet altijd kan halen...