Toon posts:

Vastlopende computer in netwerkje met hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehrm... ik heb hier het probleem van een computer die via een hubje aan een andere vasthangt. 10 mbit, 2 computers, 8-poorts hub. Via het netwerk is een schijf geshared. Daarop saved de andere pc bestanden (zo worden die dus over 35 m afstand handig getransporteerd). Een van de PC's loopt steeds vast... op deze pc's staat win95. Ik dacht zelf er even win98 op beiden of op de vastlopende PC overheen te gooien, wat jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Eh jongens, ik moet het morgen oplossen... please?!?!?

• Spamajor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Wat voor een antwoord verwacht je hierop?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heeft iemand een idee hoe dit nou kan komen en hoe ik het dus kan oplossen. Anders moet ik namelijk zonder clou gaan troubleshooten (dus blindelings eerst win98 eroverheenraggen en dan verderzien); als iemand dus iets weet dan kan me dat veel tijd besparen.

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb met win98. Vaak blijft de comp hangen, of misschien eerder explorer hangen als ik in de directories van de andere comp ga browsen. Dit komt regelmatig voor... Misschien dat ik eens een ander browse-proggie moet proberen, of een andere hub...

Afijn, ik kan je niet helpen... :)

Verwijderd

Topicstarter
En bedankt ;-)

Verwijderd

Topicstarter
HELP?!?!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 21:29 schreef Ro-Maniak het volgende:
Ehrm... ik heb hier het probleem van een computer die via een hubje aan een andere vasthangt. 10 mbit, 2 computers, 8-poorts hub. Via het netwerk is een schijf geshared. Daarop saved de andere pc bestanden (zo worden die dus over 35 m afstand handig getransporteerd). Een van de PC's loopt steeds vast... op deze pc's staat win95. Ik dacht zelf er even win98 op beiden of op de vastlopende PC overheen te gooien, wat jullie?[/quote]Beetje late reactie, maar dit is wat er in my mind omgaat:
Wat als je de probleem PC op dezelfde hub als de 'server' aansluit? Wat als je een andere poort probeert? Wat als je een andere PC op deze poort aansluit?
Wat als je de netwerkkaarten van de probleem PC met een andere PC verwisselt?

Kijk dit zijn allemaal methoden om de oorzaak van het probleem te vinden. Het is een vorm van excluden...
Als dit allemaal niet mag baten, dan is het de moeite waard om het OS te (her)installeren.

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Aha, al wat dingen die ikke ga proberen!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ow, voor ik het vergeet, maar daar was je zelf ook wel op gekomen... Verwissel ook het kabeltje es. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Right ;o)

Verwijderd

Topicstarter
Maar, er mogen ook wel meer mensen reageren... ;-)

Verwijderd

uhz..ik heb DE oplossing:

men koopt twee nieuwe computers avec 2x 3com NIC. 1X 3com hub.. en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja... maarja he! ;-)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hmm je kan natuurlijk ook ff een testproggie eropzetten.
Wat ik ook altijd probeer is ff wat zware apps draaien, dan kan je zien of het aan de PC zelf ligt of aan het netwerk :)

Probeer eens een exelsheet van 65536 regels en A-ZZ kolommen te voorzien van een andere layout met de autoformat functie :)
Geheid dat ie daar wel ff op staat te stampen :)
Ook de koe is goed voor wat CPU time maar die doet maar weinig io naar de disk :)
Zipfiles vullen en weer extracten is een goede methode om te testen of de CPU en het geheugen nog goed zijn (bij te zwaar overklokken bijvoorbeeld krijg je allerlij Checksum errors)zippen gaat meestal al mis terwijl andere apps het dan nog gewoon doen :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
Heb win98se eroverheen geflikkerd en zo ver lijkt het goed - alleen ik heb nog niet lang kunnen testen. Maargoed...<image src="http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif">
<BR>Ik sprak iemand die ook zei dat ik ipx en netbeui eraf moest flikkeren en vervangen voor tcp/ip nu ik micro$oft Networking gebruik... zijn hier nog meningen over??
Pagina: 1