Toon posts:

maximaal ondersteunde geheugenkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,
Kunnen alle camera's met geheugen kaarten van 128MB of 256MB werken of is dit afhankelijk van het type camera. (zit er op sommige camera's een maximum? Dat kan ik me voorstellen i.v.m. adresseerbaarheid; net als bij sommige MP3 spelers die alleen flashcards van 32 kunnen hebben)

Ik heb bijv. de Canon S100 en S200.

Heeft iemand hier een antwoord op?

Alvast bedankt,
Blade_.

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Er is zeker een max. Net zoals er een max is voor je MOBO.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

CompactFlashkaarten hebben GEEN maximum omdat de controller op de kaart zit en niet in de camera. Bij Smartmedia is dat niet het geval.

Jouw camera's gebruiken CompactFlash dus je kunt ze zover uitbreiden als je maar wilt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Volgens mij is er voor Compact Flash geen maximum omdat daarvan de controller op het kaartje zelf zit.
Voor SmartMedia daarentegen hangt het volgens mij wel van de camera af hoeveel er maximaal in kan.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny64 schreef op 11 augustus 2002 @ 01:04:
CompactFlashkaarten hebben GEEN maximum omdat de controller op de kaart zit en niet in de camera. Bij Smartmedia is dat niet het geval.

Jouw camera's gebruiken CompactFlash dus je kunt ze zover uitbreiden als je maar wilt.
Ok, bedankt!

Hoe zit het met de MemoryStick (Sony) en de SD/MM card?

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 01:19:
[...]

Ok, bedankt!

Hoe zit het met de MemoryStick (Sony) en de SD/MM card?
Memorystick gaat maar tot 128 MB, die gaan in alle Sony apparatuur. Ze kondigen al jaren grotere sticks aan maar daar zie ik nog niet veel can komen.

SD gaat tot 4 GB, alleen bestaan er op het moment maar kaartjes t/m 128 MB
MMC is oud en is vervangen door SD, was net als SmartMedia afhankelijk van het apparaat (geloof ik).

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny64 schreef op 11 augustus 2002 @ 01:28:
[...]

Memorystick gaat maar tot 128 MB, die gaan in alle Sony apparatuur. Ze kondigen al jaren grotere sticks aan maar daar zie ik nog niet veel can komen.

SD gaat tot 4 GB, alleen bestaan er op het moment maar kaartjes t/m 128 MB
MMC is oud en is vervangen door SD, was net als SmartMedia afhankelijk van het apparaat (geloof ik).
Dus een willekeurige camera die SD gebruikt kan ik ook zonder problemen met een grote cappaciteit kaart ( 128MB of meer) voeden?

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 13:31:
[...]

Dus een willekeurige camera die SD gebruikt kan ik ook zonder problemen met een grote cappaciteit kaart ( 128MB of meer) voeden?
Het is de bedoeling van wel, maar er zijn nog geen SD kaarten groter dan 128 MB. Om er helemala zeker van te zijn kun je even de handeliding raadplegen maar het zou zonder problemen moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt!
Pagina: 1