AGP-slot naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb vandaag een nieuw moederbord binnengekregen (Abit KX7-333) en ik heb 'm even aan de praat gekregen. Maar toen ik 'm de volgende keer aanzette wilde de monitor niet aangaan. Toen heb ik 'm uitgezet en na een of twee keer rebooten wilde hij wel. Maar toen ik 'm daarna moest rebooten, wilde de monitor echt niet meer aangaan. Ik heb de monitorstekker en de videokaart er al minstens 10x uitgehaald en opnieuw ingedaan, maar dat heeft geen effect meer.
Toen heb ik de monitor en de videokaart 1 voor 1 in een andere pc ingeplugd en dat deed het meteen. Maar in mijn systeem wil het maar niet werken.
Toen dacht ik eraan dat de voeding misschien niet genoeg zou kunnen leveren (4 hdds, vid, TB1400, CD-RW, audigy, IDE controllerkaart, NIC), dus toen heb ik er maar eens een hele zooi stekkers eruit getrokken, maar dat wilde ook al niet.
Ik weet wel dat ik met dezelfde monitor en vid op mijn oude mobo ook heel even heb gehad dat mijn monitor niet aan wilde, maar dat was na een beetje wrikken opgelost. Nu dus niet
Is mijn AGP-slot naar de kloten?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke videokaart had je gebruikt? (die ene GF2 in je sig?) Was het een AGP 2x/3,3V of AGP4x/1,5V exemplaar? Had je al geprobeerd om de BIOS te resetten?

• MightyMauz
Die GF2 in mijn sig jah, AGP 4x en BIOSreset werkt ook ni.
Ik heb er ook nog even een TNT2 ingedouwd, maar die wilde ook al ni meewerken

Verwijderd

Heb je de voeding al (belast) gemeten ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als die TNT2 dan ook nog niet werkte, dan klinkt het inderdaad als een rot AGP slotje :/

Volgens de specificaties ondersteunt de KX7-333 zowel 3,3V als 1,5V AGP kaarten, dus daar ligt het ook niet aan. Hoor je geen piepjes tijdens het opstarten? Ook niet als je alle geheugenreepjes eruittrekt en het systeem vervolgens opstart?

• MightyMauz
Geen piepjes nee, en de ledjes beginnen ook niet raar te doen. Maar wat ik wel raar vind: Mijn monitor geeft altijd de melding "signal error" als hij niet is aangesloten, maar dat signaal geeft ie nu dus niet (en ik persoonlijk zou dat wel verwachten als het APGslot is verrot)
Nee, ik heb mijn voeding niet gemeten, maar ik verwacht eigenlijk dat daar niks mis mee is, want de pc start volgens mij wel gewoon op, maar zonder beeld (ook als ik alles heb aangesloten)

• MightyMauz
En BTW, ik blijf in de vakantie meestal op tot een uur of 4, dus kom nog maar op met die tips op dit late uur.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lord_Asswipe schreef op 11 augustus 2002 @ 00:30:
want de pc start volgens mij wel gewoon op, maar zonder beeld (ook als ik alles heb aangesloten)
Bedoel je daarmee dat je hem 'hoort' doorstarten tot in Windows oid? Of heb je enig idee wanneer hij blijft hangen?

Heb je het overigens al zonder geheugen geprobeerd?

• MightyMauz
Ik hoor alle geluiden die ik normaal ook hoorde, niet de windows logon sound, maar da komt omdat ik dan eerst nog mijn windows logon gegevens moet invullen.
Ik heb het ook nog ni geprobeerd zonder geheugen, ga ik zo doen, maar nu eerst ff een noodgedwongen pitstop :)

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
Lord_Asswipe schreef op 11 augustus 2002 @ 00:40:
Ik hoor alle geluiden die ik normaal ook hoorde, niet de windows logon sound, maar da komt omdat ik dan eerst nog mijn windows logon gegevens moet invullen.
Ik heb het ook nog ni geprobeerd zonder geheugen, ga ik zo doen, maar nu eerst ff een noodgedwongen pitstop :)
Hmzz lijkt me op een kapot AGP slot :). Maar goed ik weet het niet zo, heb je geen PCI videokaart :? Probeer dat dan is.

• MightyMauz
Hmm, het geheugen eruit gehaald, maar geen geluid uit mijn pcspeaker. Misschien heb ik die ook wel verkeerd aangesloten, maar dat betwijfel ik.
Nee, ik heb geen PCI videokaart :(, misschien wel ISA, maar daar heb ik niks aan.

• MightyMauz
Ik ga er nu eens ff mijn broertjes duron inpleuren en nog wa andere shit van hem en ik kijk of ik 'm dan nog aan de praat krijg.

• MightyMauz
Nope, met een Athlon 800 (srry, t was geen duron) en een TNT2 wil ie het ook ni doen.

Verwijderd

Volgens mij is je agp slot toch echt naar de kl@ten.

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:19
Brakke monitor kabel wellicht? Heb je al geprobeerd deze monitor op een andere pc aan te sluiten?

• MightyMauz
Monitor is niks mis mee, ik heb 'm op een andere pc uitgeprobeerd en ik heb ook de kabel bewogen om te kijken of de monitor ni toevallig alsnog wilde aanspringen.

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
Lijkt me kapot, maar als ie kapot zou zijn , moet de bios een code afgeven, van piepjes of ledjes :+. Maar dat doet ie niet :(. Dat vind ik vaag :?

• MightyMauz
Ik heb de speaker volgens mij aan de juiste pinnetjes aangesloten en ik heb de connector ook een keertje omgedraaid om te kijken of ik at toevallig verkeerom gedaan had. Maar dat gaf ook geen piepjes.
BTW er zitten 3 ledjes op: 1 zegt of de stekker erin zit, 1 zegt of ie aan staat en 1 zegt of de resetknop wordt ingedouwd. Die dingen doen het gewoon wel

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In dit geval zou ik de moederbord gewoon retourenen met de mededeling dat de AGP slot niet functioneert, terwijl de rest puik in orde is. Als ze bevestigen dat het inderdaad een brak plankje was, dan krijg je wel een nieuwe teruggestuurd :)

• MightyMauz
Jah, maar da duurt zo lang. Ik had gehoopt misschien het anders op te lossen, want ik wil komende week gaan LANen

• MightyMauz
Ik heb mijn oude mobo er maar weer ingezet en mijn broertje heeft de komende week nog maar even pech ;)
Ik mail morgen wel met die gasten van DigiWorld

Verwijderd

Ik heb dat mainboard ook en ik moet zseggen dat ik eerst ook behoorlijk schrok toen ik mijn vga kaart in de agp stopte! HET KRAAKTE!!! En toen kreeg ik ook geen beeld, naderhand bleek de vga kaart scheef in de agp te zitten! Je moet dus ff kijken of ie recht zit! Vooral als je tijdens het opstarten wel een paar kleurtjes ziet (had ik ook), ofwel strepen!

Succes ermee!!

Btw als je nog meer ervaring uit wilt wisselen of vragen hebt moet je even naar robert@knip mailen!

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 09-06-2007 17:27 ]

Verwijderd

Yoooooo zg Lord_Asswipe
, ikke heb de zelde mobo en achter een paar keer rebooten had ikke ook gene beeld meer. ikke ga een klacht of ikke moet een nieve hebben zunne, de mobo's zijn nie inorde ffs :(

Verwijderd

Ne keer reset doen met mobo...

Dat helpt normaal. :)

Bye

Verwijderd

zg ikke heb da kunne oplossen zunne

ikke the master :)

ja je moet op je moederbord van onderen een battry zien zitten dan daar rond een geel jumper met een trekkertje aan [normaal nu naar rechts ] als je da vind doe je stroomkabel uit > dan jumper naar links en dan weer naar rechts > nu is je pc gereset > dan stoomkabel in en eens door je bios rondneuzen en dan zou het were moeten gaan zo als ikke :)

nog meer vragen contact me on bloody55@hotmail.com

cya

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kick :7

Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij start ie niet door. Ik heb ook al andere graf krt geprobeerd, helpt niks. Bij mij blijven de ledjes (hdd, etc) aanstaan en ik hoor geen piepjes. Het beeldscherm geeft een aantal seconden aan dat de kabel disconect is.
Het mobo is van Abit (K7T) de graf krt is een GF 4 mx 440 (de andere die k geprobeerd heb en t ook niet deed is een Ati Rage Pro 128) 256 mb SDram en proc is Athlon 1000 Mhz. Verdere specs staan hier :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Pagina: 1