ThermalTake Volcano 7+ probleem

Pagina: 1
Acties:

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:46

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
van de week had ik enkele dingen (was eigenlijk weer te duur magoe :) )voor mijn trouwe vriend gekocht ;) waaronder de Tt Volcano 7+. Aangezien ik er nogal goede verhalen over hoorde, dacht ik een goede keus gemaakt te hebben (ook met het oog op de toekomst).

Nu installeerde ik deze koeler (wat eigenlijk maar NÉT paste ivm elco onder de socket), en het leek goed te gaan....
XP startte op.... programma's startte op.... en toen sloeg het systeem "uit" (fans bleven draaien, HD's ook), tenminste.. de monitor nokte ermee.
dit tot 4 keer toe. Nu keek ik eens in m'n oude koeler en zag een dijk stof zitten dus heb ik die maar ff schoongemaakt en terug geplaatst. Nu heb ik geen problemen meer.... rara hoe kandah? :?

- AMD Athlon TB 1000 MHz @ 1400 MHz
- Soltek SL-75 KAV
- 512 MB SDRAM
- Asus V7100 32 MB GF2 MX400
- blah......

PS: eerst was mijn CPU-temp 59C idle met kast open, en sinds 'de schoonmaak" 39C met kast DICHT (ik moet wel erbij zeggen dat ik de airflow eens onder handen genomen heb ;) )

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:05
Die oude cooler lijkt het dan prima te doen. Check of volcano 7 goed vastgezet is en kijk de rpm&temp in je bios.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
de volcano zat goed vast (ging wel moeizaam erop en eraf vanwege die &^%&&-veer ;) )
en de temp was met die volcano 40C en rpm's zag er ook goed uit, stond op medium en was 4798 rpm meen ik

Verwijderd

Wat heb je tussen je koeler en core zitten? Eventuele overload van je mobo? Jouw kennende.....:)

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
gewoon van die silverprut, werkt op m'n "oude" koeler perfect.. dus lijkt me sterk dattet daaraan ligt
mar "overload"? weh bedoelde daormee FlyHigh? ;)

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

Gewoon die ouwe koeler gebruiken en dan breng je de volcano terug :D
Ik heb hier ook de volcano maar werkt echt perfect!!!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
nah.. ik bewaar hem wel voor latere uitbreiding/vervanging

ik had hem ook gekocht met het oog op de toekomst, misschien niet helemaal ¿compatible? met de "oude" dondervogels?

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb ook een Volcano 7+. Ik heb het ook wel eens gehad. Het probleem dat je postte ken ik. Ik zit namelijk redelijk vaak met een open systeem kast te rotzooien. Fans e.d. aanpassen enzo. Blabla het tweakerfreak gebeuren. Nu duwde ik dus eens een keer perongeluk tegen de koeler. Toen sloeg het systeem af. Dit duwen is in jou geval de 'elco' de in de weg zit. :?. Ik heb het vervolgens nog een keer gedaan om te kijken of het nog een keer gebeurde. Dat was dus het geval.

Ik denk dat als je de koeler er een klein beetje afstoot, er een lokale verhitting optreed op de core, en dan het systeem afslaat.

Ennuh, die klem is helemaal niet erg. Jij hebt zeker nog nooit een Spire geinstalleerd, now that's pushing hard!

Jammer, maar zo breed is de Volcano 7+ toch ook weer niet. En een TB 1000@1400 is toch een aardig overclock resultaat en dat op 39 graden :D.

Maar als de Volcano niet past zou ik lekker de originele koeler pakken. |:(

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Waarmo niet een titan dpc 260? stiller en goedkoper en beter

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Ik heb die Volcano 7+ sinds gisteren, nu zit ie lekker op mijn XP 2000 te blowen (Gigabye 7xvrp mobo), fan speed op LOW, kast open(zit wat te klooien/tweaken), temperatuur van NU: 36 celcius. _/-\o_

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
Stinger666 schreef op 12 augustus 2002 @ 01:00:
Ennuh, die klem is helemaal niet erg. Jij hebt zeker nog nooit een Spire geinstalleerd, now that's pushing hard!

Jammer, maar zo breed is de Volcano 7+ toch ook weer niet. En een TB 1000@1400 is toch een aardig overclock resultaat en dat op 39 graden :D.

Maar als de Volcano niet past zou ik lekker de originele koeler pakken. |:(
je kent duidelijk het mobo niet ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Soltek75kav.jpg
dat rijtje elco's bovenin zitten nog niet zo heeeeeeel erg in de weg (al is het alles behalve makkelijk bij het plaatsen van de Tt Volcano 7+ ;) ), maar die ene daar linksonder de socket... DAT zou dan de boosdoener moeten zijn, daar zit de koeler namelijk tegenaan en duwt hem enigszins weg, en met het installeren van de koeler krijg je door die onderste elco de ene kant van de klem niet onder die nokjes (omdat je de koeler niet kunt kantelen)

Verwijderd

Heb dus ook problemen met mijn Volcano 7+. Ik heb hem geinstalleerd in combinatie met een Pentium 4 2.26 Ghz en een Asus P4T533-C. Hij wordt dus bij mij veel warmer als met de standaard retail koeler van Intel.

Ik heb bij het installeren koelpasta gebruikt en toen werd hij gewoon zo'n 15 a 20 graden warmer dan met die retailkoeler. Vervolgens had ik ergens gelezen dat er misschien teveel koelpasta op zat. Dus heb ik vervolgens alle koelpasta eraf gehaald en toen die Volcano 7+ weer geinstalleerd.
Computer weer aangezet en na 40 a 45 seconden ging hij automatisch uit......toen was ik het zat en heb de retail versie van Intel weer geinstalleerd en nu loopt ie weer als een zonnetje.......

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb zelf ook deze heatsink/fan combo nog liggen hier en moet ook zeggen dat hij er mooier uitziet dan dat hij zijn werk doet. (Nu heb ik het in ieder geval over een Pentium IV processor, hoewel het me sterk lijkt dat hij het op een AMD processor beter zou doen.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
Kee Tozmann ik zie je probleem. Ennuh nee ik kende het bordje niet. Ik ben niet zo thuis in Soltek stuff. Maaruh dit is dus echt een hele onhandige positie voor een Elco. Ik bouw regelmatig een systeempje de laatste tijd (alleen maar AMD systemen), maar ben zo'n 'geweldige' :( Socket/Elco plaatsing nog nooit tegen gekomen.

Zoals ik hier en in nog meer Topics hier op de GoT kan lezen is de een zeer tevreden en een ander weer niet te spreken over de Volcano 7+ :?

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
achjah.. zoals ik al zei.... hij kan schijnt gebruikt worden tot de AMD XP 2600+, en waarschijnlijk icm een ander mobo dattet wel goed gaat.
En aangezien ik mijn systeem nu net een jaar heb... komt er binnen niet te lange tijd weer een nieuwe ;) (zelfbouw uiteraard)

Verwijderd

Tozzman schreef op 12 augustus 2002 @ 14:04:
achjah.. zoals ik al zei.... hij kan schijnt gebruikt worden tot de AMD XP 2600+, en waarschijnlijk icm een ander mobo dattet wel goed gaat.
En aangezien ik mijn systeem nu net een jaar heb... komt er binnen niet te lange tijd weer een nieuwe ;) (zelfbouw uiteraard)
En weh bende dán?!?
( :Y) ge snaptem wel hè menneke? :Y) )

• DAMAGE
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik ben nooit zo te spreken over thermaltake dingen ik vind het maar rampen dingen... alle coolers.. core verneukend en slechte coolers... das mijn mening hier over..

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Topic is nog niet te oud hoop ik , maar ik heb namelijk net zo'n Volcano 7+ gekocht.

Ik heb echter 2 gele aansluitingen erop zitten die je RPM uitlezen :?

1 gele RPM aansluiting die van de koeler zelf afkomt (gewoon standaard) , MAAR ook 1 die van de swith afkomt.

Welke moet ik nu aansluiten op de sensor van m'n mobo?

Verwijderd

Vatt schreef op 02 september 2002 @ 14:49:
Topic is nog niet te oud hoop ik , maar ik heb namelijk net zo'n Volcano 7+ gekocht.

Ik heb echter 2 gele aansluitingen erop zitten die je RPM uitlezen :?

1 gele RPM aansluiting die van de koeler zelf afkomt (gewoon standaard) , MAAR ook 1 die van de swith afkomt.

Welke moet ik nu aansluiten op de sensor van m'n mobo?
die van de koeler zelf komt :)

Ik heb ook een Vulcano 7+ en ik heb 6 case fans erin hangen... medium speed.

cpu. 50 graden
system. 29 graden

TB1400 op een asus a7a 266

weet iemand hoe dat kan dat me cpu toch nog 50 graden word :?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
thnx, die RPM draad van de koeler heb ik gemonteerd nu.
Die andere hangt gewoon los in de kast.

TB 1400 op een A7V266 wordt nu 53 graden stressed (met CPUBurn) was voorheen 65.
En idle hangt ie rond de 41 was voorheen 54.

Een lekker coolertje dus, ik heb hem trouwens op medium staan (is 5000 rpm)
Op de snelste stand (6000 RPM) scheelt het slechts een graad of 2.

Verwijderd

Hoe sluit je 6 casefans aan op je mobo? Of krijgen die voeding met een molex?

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025

Yuri de Jager

Assume good intent

Ik zou iedereen aan willen aanraden bij het installeren van deze koeler het mobo uit de kast te halen. Dit omdat je dan na installatie goed kan zien of de koeler goed op de CPU zit. Bij mij zat de koeler namelijk gewoon scheef :(.
Dit was op een Epox 8KHA+ met de standaard clip. Zelfs na het verbuigen van de clip kreeg ik de koeler niet recht op de CPU :(.
Het lijkt me dat meer mensen dit hebben omdat er behoorlijk geklaagd wordt over de temp en vastlopers. Ik heb het verholpen door een clip van een andere koeler te gebruiken.
Naar mijn mening is de koeler dus wel goed, maar de clip gewoon kont :/.

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 02:01:
Hoe sluit je 6 casefans aan op je mobo? Of krijgen die voeding met een molex?
sluit die maar aan op je molex (geel en zwart/rood en zwart naargelang voltage)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 11:29:
Heb dus ook problemen met mijn Volcano 7+. Ik heb hem geinstalleerd in combinatie met een Pentium 4 2.26 Ghz en een Asus P4T533-C. Hij wordt dus bij mij veel warmer als met de standaard retail koeler van Intel.

Ik heb bij het installeren koelpasta gebruikt en toen werd hij gewoon zo'n 15 a 20 graden warmer dan met die retailkoeler. Vervolgens had ik ergens gelezen dat er misschien teveel koelpasta op zat. Dus heb ik vervolgens alle koelpasta eraf gehaald en toen die Volcano 7+ weer geinstalleerd.
Computer weer aangezet en na 40 a 45 seconden ging hij automatisch uit......toen was ik het zat en heb de retail versie van Intel weer geinstalleerd en nu loopt ie weer als een zonnetje.......
Ik heb ontdekt dat de shroud, het zilveren gedeelte, tegen de ' mounting base' (plastic ding met de 4 bevestingings gaten) komt. Als je de de shroud eraf haalt, en de fan direct erop plaatst met de bijgeleverde schroeven. Merkte ik dat het veel beter werkt.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1