Toon posts:

[Digifoto's] Het grote foto-archiveringssoftware topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na m'n digicam aanschaaf heb ik ongeveer 1000 foto's gemaakt.. Ik ben wat aan de late kant, maar m'n foto-archief begint onhandelbaar te worden. Ik heb het een en ander gezocht, maar kan zo snel geen mooi (liefst freeware) programmaatje vinden om een mooi archief te maken waarmee je o.a. keywords kan toevoegen aan de gemaakte digitale foto's.
Ik bedoel geen proggies om thumbnails etc. te laten zien.

Zet hier aub de naam & producent neer, van de software die je gebruikt om je digitale foto's te ordenen.

Ik trap af:
Thumbs plus 5 http://www.cerious.com/

+ :)
zoeken op "keywords"
zoeken naar "zelfde afbeeldingen"

- :(
kost dikke knaken
niet echt stabiel onder windows XP ?
best wel traag

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
ACDSee kost ook geld, maar kan handig batch renamen, batch resizen, en nog meer zaken op veel files tegelijk uitvoeren.

Irfanview schijnt ook goed te zijn. Is nog freeware ook. Of het ook dezelfde functionaliteit heeft als ACDSee weet ik niet, maar vele mensen zijn er heel enthousiast over.

Wat velen vergeten is dat bij alle digicams een softwarepakketje geleverd wordt. Het ene merk levert natuurlijk betere software dan het andere, maar Fuji levert "Finepixviewer", ook een erg aardig programma, die filenames maakt met de datum erin enzo. Niet gek.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 15:38

Krul

Holodoc

Ik ben dus iemand die erg enthousiast is over Irfanview, ontdek ook nog steeds weer meer functionaliteiten en 'handigheidjes'. Maar voor het echte archiveren gebruik is zo goed als het gaat een goede directory structuur.
Vaak is de keuze; of op datum/tijd ordenen of op onderwerp.

Verwijderd

De bij Canon meegeleverde fotoalbumsoftware is in elk geval COMPLEET WAARDELOOS. Nee het is erger. Het is een groot gevaar... Ik ben er meerdere keren hele mappen met foto's mee kwijtgeraakt. Soms delete het ding zomaar ineens alles. Na de 2-de keer dat me dat gebeurde heb ik'm er afgegooid. Ik bewaar al mijn foto's op mijn server en kan ze bekijken via album.pl. (via IE dus, maar ook via mapping direct als bestanden) Heel leuk script voor viewen (ook door familie en kennissen met internet), ook voor bijschriften etc. Maar geen database functies.

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik infran viewer een beetje afgekeken vindt van ACDSee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 11:38:
ik moet zeggen dat ik infran viewer een beetje afgekeken vindt van ACDSee
Jah maar het is wel freeware, en dat is ACDSee niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
>>>kickje<<<
Irfanview heeft helaas niet de handige zoekfuncties e.d.
Iemand nog meer suggesties ?

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

zijn er na een jaar nog programma's die toegevoegde waarde in dit topic hebben. En die eerdergenoemde overtreffen?

mijn voorkeur: hoe professioneler hoe beter. Het liefst met uitgebreide multi-user/netwerkondersteuning
Pagina: 1