Toon posts:

Geen Bios weergave door videokaart van Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een instelling in mijn BIOS willen wijzigen, maar sinds ik mijn nieuwe Club3D ati Radeon 8500 Pro heb krijg ik mijn BIOS niet meer te zien als ik op DEL druk. Er verschijnt alleen nog een zwart scherm en er gebeurt verder niets.

Ik had hier met mijn vorige videokaart geen probleem mee. Ik vermoed dat de resolutie waarin mijn BIOS werk niet goed door de kaart kan worden doorgegeven. Een ander vermoeden is dat doordat ik mijn TV-out heb aangesloten misschien geen het BIOS van mijn MB niet inkan ofzo iets.

Is er toevallig iemand die weet hoe ik dit probleem op kan lossen, of hier ok ervaringen mee heeft?

Verwijderd

heb je alleen de tv-out gebruikt ?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Bios is gewoon VGA, dat zou iedere kaart/monitor combo moeten aankunnen.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je probeert op te starten zonder monitor, met enkel een TV aangekoppeld.

[ Voor 0% gewijzigd door The Bad Seed op 10-08-2002 23:44 . Reden: typo ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb -en mijn Monitor eraan gekoppeld -en de TV-out kabel eraan. Volgens mij zou mijn Monitor het probleem denk niet zijn, maar mischien de combi met mijn TV niet goed gaan.

Aangezien mijn PC kast behoorlijk in ingebouwd in een PC meubel wil ik eerst zeker weten of het de TV out is die het probleem veroorzaakt, of dat het iets anders kan zijn.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 01:21:
Ik heb -en mijn Monitor eraan gekoppeld -en de TV-out kabel eraan. Volgens mij zou mijn Monitor het probleem denk niet zijn, maar mischien de combi met mijn TV niet goed gaan.

Aangezien mijn PC kast behoorlijk in ingebouwd in een PC meubel wil ik eerst zeker weten of het de TV out is die het probleem veroorzaakt, of dat het iets anders kan zijn.
Het kan gerust zijn dat je ATI radeon 8500, geen twinview aan kan :). Dat ie kiest tussen je monitor en tv-out. Ligt er maar net aan wie hij eerst vindt gaan, denk monitor.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Misschien dat die ati r8500 een refresh rate pakt die de LG monitor niet ondersteund, als dat het niet is, weet ik het ook echt niet. MAW, probeer een andere monitor :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ook geen beeld bij een andere monitor dus.

Wat ook raar is, is dat ik bij mijn eerdere kaart wel een BIOS scherm van de videokaart zelf zag, maar bij deze kart niet meer. Kan daar het probleem in schuilen?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 21:16:

Wat ook raar is, is dat ik bij mijn eerdere kaart wel een BIOS scherm van de videokaart zelf zag, maar bij deze kart niet meer. Kan daar het probleem in schuilen?
Hmmz, dan zouden beide biosssen een conflict met elkaar moeten hebben, ik heb dr iig nooit van gehoord.
PS, heb je als een een bios update/ bios clear geprobeerd, of gewoon fail-save defaults geladen. En staat first init display wel op agp, naar mijn idee maakt dat in praktijk geen kloot uit, maar je weet het maar nooit.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou toch eerst een andere videokaart proberen en eens opstarten zonder je TV-Out kabel erin. Je moet toch eerst wat dingen uitsluiten.

Als dat het niet is>
Anders het BIOS van je mobo te flashen?
Of een BIOS reset via een jumpertje op je mobo kan ook nog wel eens mogelijk zijn.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:04
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 21:16:

sommige videobiossen tonen zich wel, andere niet. Hangt van merk af.

Dan over je eigenlijk probleem, waarschijnlijk staat je beeld niet op je vga connector (of heb je een 2e pci vga kaart erin hangen???)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zet mijn TV aan, en ja hoor, daar stond mijn BIOS. Heel bizar om te zien.
Ik heb nu na een gevecht met de kabels en de kasten de TV-out kabel eruitgetrokken, en voilla wel een BIOS scherm op mijn Monitor.

Ik blijf het vreemd vinden dat het BIOS wek op TV verscheen, maar niet op de Monitor.
Pagina: 1