[WC] GF4-block ontwerp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag mijn GF4-TI4600 gaan waterkoelen, maar omdat t Dangerden-block en het Swiftech-block hier in Nederland niet te krijgen zijn heb ik zelf iets ontworpen.

Bevestiging van het block gebeurt met behulp van de 4 gaten die rondom de GPU zitten.
In het block worden een boel gaatjes geboord zodat er allemaal pinnetjes van 7mm uit de bodem steken.
Het blok heeft de mogelijkheid om er een peltier van max 5cmX5cm onder te bevestigen.

Heeft iemand nog ideeen of opmerking over het block?

Afbeeldingslocatie: http://misantrophia.xs4para.nl/wc/gpu-block.jpg

Opmerking: Ik heb geen luxe materiaal hier zoals een frees of iets dergelijks.

Waar kan ik trouwens koper kopen, heb de search gebruikt, maar ik kreeg er alleen threads van voor 2002 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Hoe was je vanplan dit te gaan maken als je geen frees heb? Ik denk dat je dan beter voor een iets simpeler ontwerp kan gaan wat je kan uitboren.
Wel een mooi ontwerp, alleen denk ik dat het water niet overal in het blok komt waardoor je plaatsen krijgt waar het water stil staat. En dat is niet al te goed natuurlijk.

Nu ik eigenlijk nog eens naar je ontwerp kijk denk ik dat je het wil gaan uitboren... Ik denk dat je dan wegwoon een waterweg moet maken. Je krijgt dan een betere flow, t water komt overal en je hoeft minnder te boren.
Ben benieuwt naar het eindresultaat

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:35

Epsilon

TMDevil schreef op 11 augustus 2002 @ 17:00:
Hoe was je vanplan dit te gaan maken als je geen frees heb? Ik denk dat je dan beter voor een iets simpeler ontwerp kan gaan wat je kan uitboren.
Wel een mooi ontwerp, alleen denk ik dat het water niet overal in het blok komt waardoor je plaatsen krijgt waar het water stil staat. En dat is niet al te goed natuurlijk.

Nu ik eigenlijk nog eens naar je ontwerp kijk denk ik dat je het wil gaan uitboren... Ik denk dat je dan wegwoon een waterweg moet maken. Je krijgt dan een betere flow, t water komt overal en je hoeft minnder te boren.
Ben benieuwt naar het eindresultaat
uhm?

dit werkt een stuk beter dan een frees. Veel meer oppervlak, het is alleen een stuk meer werk. En dat het water niet overal komt is bs, want dat gebeurd heus wel.

Dit gaat wel werken, maar het blok is een tikkeltje aan de grote kant. 40x40mm excl klem is veel beter. Het duurt namelijk ongelooflijk lang dat boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ding is zo groot geworden omdat ik de optie wilde open houden om er later een 5cmX5cm TEC (226Watt, waarschijnlijk overkill, maar ik doe rare dingen met een pc) onder te plaatsen (mounting holes worden dan in de 3/8" coldplate gemaakt)

Ik kan de in-/outlet iets naar het midden verplaatsen en de gaten tussen de mounting holes weglaten, dan hoef ik in plaats van 84 gaten maar 36 gaten te boren, maar ik weet niet of ik dan een 5cmX5cm TEC nog goed genoeg kan koelen.

Het grootste probleem tot nu toe is dat ik geen plaats kan vinden waar ik koper kan kopen. Als iemand daar een adres voor weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, 226 watt op een GF4..... :9~ Ben benieuwd wat voor temps je gaat halen :P

Koper haal ik bij de oudijzerhandel hiero (in Goes).. Misschien een tip ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Opzich een aardig ontwerp. Een boorstandaard/kolom is wel een vereiste lijkt me. Misschien kan je om het geheel wat makkelijker te maken de gaten 2x zo groot maken.

In beide gevallen trouwens voorboren met kleinere maat (de helft ofzoiets is wel tactisch) en helemaal vantevoren een putje slaan in het midden van de gaten (met zo'n hardmetalen ding met een puntje eraan, weet de naam ff niet). Het zal ook stukken schelen als je voor de gelegenheid een kwaliteits (duur) boortje aanschaft, want een standaard HSS boortje is bij 1/4 misschien al bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Het idee van in het midden dikker dan buiten aan is goed, boren is goed voor de oppervlakte.

hoe wil je die stukjes tussen de gaten eruithalen, bijtelen?
Gebruik een iets grotere boor, makkelijker.
Haal die 90 Graden bochten uit de hoeken weg, maak van 3 knikken van 90 2 van 45 als je het zo begrijpt, anders gaat het water in die randen stil zitten.

De flow is het probleem zo, word het water overal ververst, ik denk het niet. in die hoekjes gaat het zitten enzo. misschien als je die hoekjes afhebt gerond heb je een soort 8 kant, dan die je diagonaal een koperen stripje insolderen ofzo, en dan een soort van U baan laten maken, en in 1 hoek dan de aansluitinen. of een Z idee, met de gewoon 3 horizontale lijnen, maal dan heb je de aansluitingen uit elkaar zitten, dat kan problemen geven met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een iets grotere boor gebruiken had ik al bedacht.

Met de flow in het blok zit het wel goed, heb met iemand gesproken die zo'n blokken maakt voor andere mensen, en hij zei dat het geen probleem was.
Pagina: 1