Ik heb net een gentoo instalatie werkend en het werkt geweldig! maar nu wil ik ook een keer gnome2 testen om te kijken wat ik het beste vind. maar ik heb 1 probleem: als ik in gnome console (in de balk bovenin) start of konsole (van KDE ja) via een zelfgemaakte snelkoppeling op mn desktop geeft ie de volgende error:
nu is dit best wel raar omdat ik in kde ook gewoon konsole gebruik. hoe komt deze error en hoe los ik deze op?
Mijn tweede probleem heeft te maken met vi, telkens als ik vi start dan krijg ik deze output:
Ik kan dan wel doorenteren naar het einde van de file maar editen kan ik niet, het enige dat (volgens mij) nog werkt is :q!, ook dit zou ik graag opgelost zien aangezien ik graag vi gebruik voor snel een bestandje editen enzo...
code:
1
| Could not execute command : No such file or directory |
nu is dit best wel raar omdat ik in kde ook gewoon konsole gebruik. hoe komt deze error en hoe los ik deze op?
Mijn tweede probleem heeft te maken met vi, telkens als ik vi start dan krijg ik deze output:
code:
1
2
| xterm: Unknown terminal type Visual needs addressible cursor or upline capability |
Ik kan dan wel doorenteren naar het einde van de file maar editen kan ik niet, het enige dat (volgens mij) nog werkt is :q!, ook dit zou ik graag opgelost zien aangezien ik graag vi gebruik voor snel een bestandje editen enzo...