Toon posts:

Ik zie mijn server niet

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om wat ervaring met netwerken op te doen draai ik een servertje op een @home account (kabel) (upload sucks, maargoed das bekend)
Probleem is dat de server wel door de buitenwereld te zien is, echter niet door mij zelf!
Als ik mijn ip nummer intik zie ik het configuratiescherm van mijn router en niet de index pagina van mijn server. :? De router overruled de handel dus.
Wat doe ik vout?

Ter info ik gebruik: Win XP Prof, Actiontec router, software ->Omnihttpd.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

probeer eens 127.0.0.1 , of anders het ip adres dat je krijgt van je router(ipconfig intypen bij de command prompt)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 22:49:
Om wat ervaring met netwerken op te doen draai ik een servertje op een @home account (kabel) (upload sucks, maargoed das bekend)
Probleem is dat de server wel door de buitenwereld te zien is, echter niet door mij zelf!
Als ik mijn ip nummer intik zie ik het configuratiescherm van mijn router en niet de index pagina van mijn server. :? De router overruled de handel dus.
Wat doe ik vout?

Ter info ik gebruik: Win XP Prof, Actiontec router, software ->Omnihttpd.
Kan je iets meer vertellen over de configuratie instellingen van je netwerkkaart,

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blijkkbaar bedoel je met het hele verhaal dat je op een client een webserver (ominidinges) draait, deze is vanuit je router zo geconfiged dattie een portforward doet op port 80 naar een intern IP op je client.

Blijkbaart kan je router hier niet zo fijn mee omgaan. Dit zie je ook vaak gebeuren bij MXStream.

De enige twee dingen die je kunt doen:

- In je internet browser surfen via de externe proxy van je ISP
- in je HOSTS file een domain creeren en deze naar je interne IP laten verwijzen

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 10 augustus 2002 @ 22:57:
Blijkkbaar bedoel je met het hele verhaal dat je op een client een webserver (ominidinges) draait, deze is vanuit je router zo geconfiged dattie een portforward doet op port 80 naar een intern IP op je client.

Blijkbaart kan je router hier niet zo fijn mee omgaan. Dit zie je ook vaak gebeuren bij MXStream.

- in je HOSTS file een domain creeren en deze naar je interne IP laten verwijzen
offtopic:
misschien iets om in de faq te zetten, komen de laatste tijd wel meer vragen over
(niet dat die gelezen word... :+)

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 10-08-2002 23:10 . Reden: offtopictag ]

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 10 augustus 2002 @ 22:57:
Dat is correct.
Tijdje mee bezig geweest, kom ik ff niet uit. Hoe stel ik dat in?
Waar staat die hosts file?

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Host file staat in de //winnt/system32/drivers/etc/ directory

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk ff in het grote poort mapping verhaal in de faq

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de hosts file aangepast.
stond in:

127.0.0.1 localhost

staat nu in:

127.0.0.1 localhost
192.168.0.5 server

Alles helaas zonder resultaat :?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
als je nu server intypt wordt je gelinkt naar 192.168.0.5

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 11 augustus 2002 @ 00:43:
kijk ff in het grote poort mapping verhaal in de faq
Staat de vraag niet in.

Als ik http://server intik kom ik nog steeds in het configuratiescherm van de router.
Wanneer ik http://localhost intik zie ik het indexscherm van de door de server gegenereerde pagina. Leuk allemaal maar de onderligende linkjes werken voor geen meter want die verwijzen alle naar het ip nummer 212.204.131.139 :?

Verwijderd

je kan ook:

"local ip server" 212.204.131.139 in je hostfile zetten.

als het goed is kan je nu wel je server lokaal bereiken... je isp proxy gebruiken raad ik niet aan... dat wordt ook gelogd :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik had hetzelfde probleem en de oplossing hier opgedragen werkt idd. zet in je hosts file (in je windows dir) een regel 'extern ip adres' webserver

code:
1
242.239.234.122 webserver

dat werkt goed

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Helaas jullie ideeen werken ook niet. Steeds weer dat verdomde Router scherm. Agghhhh

In de hosts file staat nu dus:

127.0.0.1 localhost
212.204.131.129 webserver

FF de rest opsommen,

Router settings:

WAN
Mode: dhcp
IP: 212.204.131.129
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 212.120.66.200
DNS#1: 38.8.81.2
DNS#2: 38.8.83.2

LAN
IP adress : 192.168.0.1
DHCP Server: on

Server settings:

IP: 212.204.131.129
Port: 80
Dynamic IP: No

Client TCP/IP settings:
Automatisch een IP-adres laten toewijzen
Automatisch een DNS-serversdres laten toewijzen
Automatisch een persoonlijk IP-adres laten toewijzen
DHCP ingeschakeld

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 00:56:
Ok, ik heb de hosts file aangepast.
stond in:

127.0.0.1 localhost

staat nu in:

127.0.0.1 localhost
192.168.0.5 server

Alles helaas zonder resultaat :?

Ik zie ook dat je in je HOSTS file naar je [/b]INTERNE[b] IP moest verwijzen.
Het hele probleem zit 'm in het feit dat je rrouter problemen ermee heeft om die routering te doen.
Dit vanwege het feit dat de aanvraag van binnen komt, en niet van buiten.

Dus of je zet in je HOSTS file dat 'webserver' verijwst naar het INTERNE IP van je HTTP server, OF je surft naar je eigen website via een proxy:

Tools - Internet Options - Connections - LAN Settings ->vul de proxy van je ISP in (bij de instelling/help pagina van @home is dit vast wel te vinden).
Wat ik dus al eerder poogde te zeggen, je MOET van buitenaf op die router komen *OF* je gaat via het interne IP naar je eigen webserver.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
kun je je site zien door 192.168.0l.5 in te typen? dan moet het ook werken door gebruik van die hostsfile te maken.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Routeer poort 80 door naar je interne ip van je server.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dan moet je wel in je webbrowser http://webserver/ intikken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Welke IP adres gebruik je op je lokale netwerk? 192.168.0.1 of 212.207.131.129

En heb je nog steeds problemen met het instellen van een proxy in je webbrowser???
edit:
beetje dubbelop, is al uitgelegd....

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57
Waar staat je webserver? als die achter je router zit in je eigen lokale netwerk moet je dat IP adres gebruiken, als je hem ergens anders hebt staan doe je volgens mij iets fouts.

Verwijderd

De enige manier is je interne IP nummer te gebruiken.
Dus als je door de host file aan te passen er niet komt moet je gewoon het IP adres invoeren (192.168.0.5). Waarschijnlijk resolved de pc het eerst via dns en kijkt niet eerst naar je Hosts file.

Probleem is dat met dit soort soho routers en gateways dat je altijd via het interne netwerk bij je server komt en niet eerst naar buiten gaat en daarna terug worden geforward naar je achterlichende machine. Vandaar dat je dus gewoonweg altijd bij je config scherm komt. De enige truuk die zou kunnen werken is wat al eerder werd gesuggereerd, en dat is de @Home proxy te gebruiken. Dan wordt hij wel van buitenaf benaderd.

Waarom typ je niet gewoonweg zelf het IP addres in, ipv de naam.domainname?

success

koos

Verwijderd

Hoe luid de naam die je in de HOSTS file heb staan?
Alleen hostnaam of met domain name?
Indien je nl. een domainname erbij heb staan zal hij altijd door DNS worden geresolved..

Groeten Koos
Pagina: 1