Toon posts:

Aanschaffen Promedion 5600P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg deze laptop aan te schaffen en kan hier wel wat advies voor gebruiken. Het is de eerste keer dat ik kies voor een laptop, omdat ik ga studeren.

Ik ga hem dus echt al vervanger gebruiken van een desktop en hij moet dus ook voldoende bieden. Ik maak websites, dus maak gebruik van fotobewerkingprogs, etc. Ook doe ik aan videobewerken, maar de vraag is of dit goed wil met een laptop (harde schijf). Af en toe speel ik ook een spel als Max Payne of GTA 3.

Deze ben ik tegengekomen, en schijnen ook aan de aldi geleverd te worden (daar was hij laatst met 2,0 Ghz te koop voor +- € 2000,-. Hij is deels zelf in te vullen (mijn keuze cursief erachter)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Photo%27s/promedion%205600P_6.jpg

-Intel Celeron/Pentium4 processor Intel Pentium4 2,4GHz CPU FSB 400MHz 512Kb

-Intel 845MP chipset
-15,1" TFT scherm SXGA+ 1400X1050
-Bay1: 1,44FDD swappable met optionele CD-RW of tweede batterij CDRW
-Bay2: DVD-ROM (fixed)
-256MB PC2100 DDR RAM, Max. 1GB 512 MB DDR
-20GB harddisk 40 GB
-ATI M7-P 128-bit 64MB DDR 2D/3D graphics accelerator
-Fast Infrared -1x Parallel poort
-4x USB connector -1x PS/2 poort voor muis of keyboard
-Monitor en SVHS uitgang
-56k fax/modem -IEEE 1394 Firewire
-10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION batterij removable (8 cells)
-3D surround sound met wavetable
-SPDIF Digitale uitgang (5.1 channel) -> erg leuk ivm minidisc
-Audio DJ Buttons: Notebook te gebruiken als standalone CD-speler
-Touchpad -Luxe draagtas
-2 jaar carry-in garantie
-Afmetingen: 329mm (B) x 290mm (D) x 44mm (H)
-Gewicht: 3,2Kg zonder batterij
Afbeeldingslocatie: http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Photo%27s/promedion%205600P_3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Photo%27s/promedion%205600P_5.jpg
Ik twijfel aan de (kwaliteit) processor, er staat geen mobile bij, dus is dit een simpeler type? Ook kan ik bijvoorbeeld een 2,0 Ghz nemen, omdat hierdoor misschien minder batterij verspild wordt, of minder warmte vrijkomt. Na enig speurwerk in het losse componenten prijsoverzicht van de leverancier blijkt het een Hitachi 20Gb HD 4200RPM te zijn, ik heb liever een 40 (ook ivm evt videobewerken). Nu zag ik dat ze sinds kort ook een 5400rpm leveren, maar maakt dit niet een stuk meer lawaai?
Ik heb gekozen voor een aparte CDRW voor on-the-fly kopieren, maar je kunt natuurlijk ook een combo nemen.
Met deze videokaart ben ik ook niet slecht uit (ik meende tenminste dat hier veel positiefs over werd uitgesproken).

Hoeveel schatten jullie in aan gebruiksduur op batterijen (je kunt ook een tweede smart-lion kopen voor de swappable bay).

Ik kan deze laptop voor iets meer dan € 2200,- kopen (weliswaar met personeelskorting), valt mee toch?

Ik hoop dat jullie misschien nog wat tips hebben voordat ik overga tot aankoop.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Photo%27s/promedion%205600P_4.jpg

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30
Ik type dit bericht nu vanaf de 1,6 GHz versie ervan.

al met al een perfect ding, zolang je niet telang uit de buurt van 230 bent.

met een beetje actief gebruik haal je zo'n 1 1/2 uur met de batterij.

maar kwa hardware perfect, tft is erg scherp, scherper dan oa een medion of toshiba scherm.

en een potje SoF II gaat ook perfect,

Ik heb er een 40 Gb hd in en minder zou ik je ook echt niet aanraden, heb nu nog maar zo'n 3 gig vrij ;(.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe vind je de snelheid van schijf, etc?

Heb je ook meerdere apparaten voor dezelfde bay, kun je hot swappen?

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30
hd, is redelijk snel, zeker voor een laptop,

ik heb geen andere spullen, voor in m'n drive bay, dus daar heb ik geen ervaring mee.

owja,

kwa garantie zit het ook wel aardig, m'n eerste laptop was brak, (geheugen ofzo), en na iets minder als een weekje had ik een spik splinter niewe gekregen.

De laptop is twouwens van Clevo en kwa drivers en bios update's enzo is het ook wel aardig goed geregeld.

Trouwens, Ik haal 4800 3d Marks (2001) dus da's zekers niet slecht voor een laptop.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
the12be schreef op 10 augustus 2002 @ 22:48:
Ik type dit bericht nu vanaf de 1,6 GHz versie ervan.

al met al een perfect ding, zolang je niet telang uit de buurt van 230 bent.

met een beetje actief gebruik haal je zo'n 1 1/2 uur met de batterij.

maar kwa hardware perfect, tft is erg scherp, scherper dan oa een medion of toshiba scherm.

en een potje SoF II gaat ook perfect,

Ik heb er een 40 Gb hd in en minder zou ik je ook echt niet aanraden, heb nu nog maar zo'n 3 gig vrij ;(.
Mwah, dat laatste is echt 100% afhankelijk van de gebruiker. Ik heb in mijn simpele Celeron notebook een 10GB schijfje zitten, hiervan heb ik nog ruim 5 GB vrij hoor... de meeste data heb ik gewoon op m'n workstation staan en games speel ik er niet op (muv. GTA2). Maar... als je hem 100% als desktop PC gaat gebruiken zou ik toch wel minimaal de opslagruimte die je nu hebt ook als opslagruimte voor de laptop nemen (als in; desktop PC -> 20GB, laptop ook minimaal 20GB).

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, daarom neem ik ook wel een 40 gb. Alleen vind ik nu 1,5 uur zonder ac wel erg kort. Misschien dat ik dan toch beter een dvd/cdrw combo kan nemen met swappable batterij.
Pagina: 1