Bestanden sturen via MSN of ICQ mislukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijd een P133 draaien die voor mij als internet router dient in mijn netwerk.

Hier op heb ik Winroute draaien, jullie voelen em al aankomen, ik kan wel bestanden via icq en msn ontvangen maar niet verzenden.

Ik heb al diverse topics hier over gelezen maar niet gezien hoe dit op gelost zou kunnen worden. Wie weet hoe dit opgelost kan worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
Heb je op 1 van je pc's ook zonealarm draaien? Deze is bij mij altijd dwars namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

waarschijnlijk kan je wel sturen maar niet ontvangen...

dat niet ontvangen heb ik hier ook ( smoothwall router) en komt omdt er dan een actie van buiten op wordt gezet welke door de router/firewall word geblokt.

oplossing: poort forwarding...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan zoals ik melde wel ontvangen maar niet versturen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zoals gezegd dus: Portforwarding. Check welke poorten ICQ gebruikt en forward die.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
same here...blackice en laatste msn messenger in xp.... kan ontvangen maar niet verzenden.
Zelfs als ik blackice afsluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat forwarden instellen in winroute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing. Als het goed is heb je hier genoeg aan :) Veel succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
VOOR DE ALLER ALLER ALLER ALLER LAATSTE KEER :+

Je kunt de filetransfers van MSN niet zomaar met een simpele port-forward oplossen. De reden dat het versturen van bestanden mislukt is omdat MSN Messenger in het procotol het IP adres van de client-machine gebruikt. Meestal is dit gewoon een intern IP adres (bijv. 192.168.x.x of 10.x.x.x). De andere kant kan daarom geen verbinding met je maken (omdat deze IP adressen niet over het internet geroute worden).

Oplossing: zoek een programma dat het eerste MSN pakket met het interne IP adres onderschept en dit omzet naar je externe IP adres. Hierna gaat wel het normale port-forwarding verhaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
eborn schreef op 10 augustus 2002 @ 22:50:
[...]
Oplossing: zoek een programma dat het eerste MSN pakket met het interne IP adres onderschept en dit omzet naar je externe IP adres. Hierna gaat wel het normale port-forwarding verhaal op.
Heeft hier iemand ooit al zo'n pakket gevonden? Heb nog nooit gehoord dat het bestaat eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
MadMurdock schreef op 11 augustus 2002 @ 10:48:
[...]
Heeft hier iemand ooit al zo'n pakket gevonden? Heb nog nooit gehoord dat het bestaat eigenlijk...
Voor Linux bestaat er het pakket Reaim (http://reaim.sourceforge.net). Dat is oorspronkelijk voor AOL AIM gemaakt, maar bevat ook support voor MSN Messenger.

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog steeds weet niemand hier een oplossing voor ?? Ik heb geen Linux maar Windows :(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 11:28:
Maar nog steeds weet niemand hier een oplossing voor ?? Ik heb geen Linux maar Windows :(
Het Grote Poortmappingsverhaal
-=Het grote Msn Messenger topic=-
Pagina: 1