Texas Instruments Avigo (LCD)mods?

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Hi,
Ik heb al enkele jaren een (verouderde en niet meer gemaakte) Texas Instruments Avigo (PDA) liggen. Het beestje heeft een 160 x 240 pixels dot-matrix LCD met backlight (EL) en een Z80 CPU en draait op 2 AA batterijen. Ik gebruik hem niet, en hij zuipt ook teveel, en wil graag weten of er iemand weet of ik er nuttige dingen mee kan doen, en ik denk dan aan de volgende onderdelen; de CPU (Z80-je), de IR-port, het geheugen en vooral;

de 160 x 240 pixels dot-matrix LCD met Backlight (EL) en touchscreen

Weet iemand of ik dit ding op enige wijze aan mn PC kan hangen als LCD of m'n Avigo op enige andere wijze kan modden of hergebruiken (hij stoft nu weg)??

Thnx!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Wat voor controller heeft die LCD?

• Stan
Kan dit het zijn;
IC TC551001BFTL-85L Toshiba Display Chip ??

(Ik vond dit op http://members.aon.at/lender/avigo/avigo.html maar er zijn nog veel meer sites met hardware-info, die ik nu niet kan vinden, maar er is ook een Avigo webring)

[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 10-08-2002 22:24 . Reden: URL ge-add ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

DinX

Motormuis

ivm die lcd kan je iets in de faq lezen :{

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Stan
Dat gaat dus no-way lukken??
Als er echt geen mogelijkheid bestaat dan zal ik de avigo gewoon intact moeten laten en het LCD in een kast-window moeten monteren en de Avigo voeden met info via zijn dataport of IR-port en in de Avigo software moeten proggen die het displayt... Gaat veel werk worden ;(

Maar we hebben nog andere onderdelen? Niemand?
Ook geen andere leuke doeleinden of progs voor dat ding? (een touchscreen / LCD remote control heb ik al :D )

• Stan
Eeeeej, als ik die chipnaam, waarvan op 2 sites staat dat het de grafische chip is van de Avigo, in Google intyp zeggen alle sites dat het een FlashROM/RAM/SRAM 128K chipje is of zoiets... (TC551001BFTL-85L)

Het lijkt me dus bij nader inzien NIET de LCD-controller... Kan ik het vinden als ik hem opensloop? Vast wel he? :)
Op internet kan ik het niet vinden n.l.

Verwijderd

Leef je uit :D.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Toch altijd zonde dat die leuke mooie oude dingen zomaar gesloopt worden voor zoiets idioots als een LCD scherm wat toch niet gaat werken. Maak gewoon een progje voor die Avigo dat ie met je PC lult en dat ie de info weergeeft.

Koop gewoon een grafisch lcd uit zo'n inkoopactie, dat gaat 100x makkelijker en sneller.

Verwijderd

DinX schreef op 10 augustus 2002 @ 23:31:
ivm die lcd kan je iets in de faq lezen :{
rot op met die smiley :P (nomfi)

• Stan
sebastius schreef op 11 augustus 2002 @ 00:31:
Maak gewoon een progje voor die Avigo dat ie met je PC lult en dat ie de info weergeeft.
Zou jij dat kunnen?? Er zijn hier vast wel mensen die dat kunnen schrijven snel en makkelijk, een prog die de hele display realtime overgeeft aan de data-pin?
Ik niet namelijk en het lijkt me toch heel erg gaaf, en het bestaat nog niet volgens mij. Alles wordt voor de Avigo in Assembly of C gedaan dacht ik en er zijn VEEL developersites (maar ik spreek geen talen :'( )

Wie kan Avigo-proggen en doet dat even 1,2,3?? _/-\o_
Pagina: 1