Toon posts:

IBM Laptop beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me belde net, en zei dat z'n vaders laptop het niet meer deed. tijdens het booten gaf ie aan dattie locked was... de spec weetie niet, maar ik vroeg me af of daar iets aan te doen is? ik kan niet booten, dus clearcmos werkt niet. En de laptop open maken om een bios reset te doen misschien?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 19:54
Dit heb ik wel eens eerder meegemaakt. Er zit een schuifje ergens op de laptop met een plaatje van een slotje erbij. Deze moet even omgezet worden en klaar is Kees!

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb zo de kans om dat te proberen... zijn er nog meer suggesties? ik las dit net;
http://comment.zdnet.co.uk/story/0,,t479-s2117206,00.html
en das een schrikbeeld

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er bestaan toch default passwords voor bios enzo ? als ik jouw was zou ik toch even zoeken op astalavista.com naar een antwoord

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laptop nu voor me liggen, en het is een IBM Thinkpad 26/28... ik kan niet in het bios komen, niet booten, etc. Weet iemand of ik dit kan resetten met een jumper, of door de batterij eruit te hhalen?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Thinkpad 2628 == Thinkpad A21e ??

Die heeft inderdaad ook die harddisk beveiliging. Als je het supervisor password niet weet is het enige wat je kunt doen de laptop naar IBM bellen (Met het originele aankoopbewijs, anders doen ze niets) waar ze het password van het mainboard halen en de harde schijf moeten vervangen. De data op die schijf is niet meer te benaderen namelijk. Die laptops hebben een bepaalde beveiliging in de firmware van de harddisk zitten.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
die laptops hebben een passwrd op een eeprom opgeslagen. Die kan je wel degelijk verwijderen met behulp van bepaalde tools door de eeprom af te lezen. Er staat meer over op Internet.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Was laatst ook een topic over ff zoeken

Supervisor password op een thinkpad vergeten
en
http://www.ja.olm.net/unlock/key_for_t20.htm

Ik weet niet of dit bij jou ook gaat werken...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

Chadi stop met ouwe topics omhoog halen aub
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.