Toon posts:

[Win2k] Booten duurt 3 minuten na install Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een probleempje. Ik had eerst een goed werkende Win2k installatie. Toen dacht ik, laat ik eens Linux installeren, dat ging ook perfect. Dual boot enzo ging ook prima. Maar toen ik weer Win2k ging booten pauseerde hij tussen

'Netwerk verbindingen aanleggen' en 'Aanmelden' voor ongeveer 3 minuten. En als ik dan eenmaal in Win2k zit, dan zegt ie dat ie nieuwe hardware heeft gevonden en die heeft geinstalleerd en dan Win2k wil rebooten.

Als ik dat dan doe dan doet ie even later precies hetzelfde (weer pauzeren, weer hardware gevonden, etc.)

Kan dit misschien een gevolg zijn van het feit dat ik GRUB in de MBR heb gegooid ipv waar ie eigenlijk hoort ? En dat Win2k dat niet leuk vindt ofzo ?

Edit: Misschien vind Win2k de linux partities nie zo leuk, en moet ik ze verbergen. Hmm.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien vang je meer replies als je hem in NOS zet?
Ik denk dat er meer mensen zijn die op hun eigen pc Linux draaien en in het dagelijks leven veel met Windows in aanraking komen omdat het zo standaard is, dan omgekeerd.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien wel :{.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Moet je maar geen linux installeren, eigen schuld :+

Of je gebruikt VMWare. Hiermee kun je een virtuele computer maken en daarin linux installeren. Is ook veel veiliger.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
:). Ik heb VMWare ook al eens getest. Leuk programma :).

Weet iemand ook een programma om de boot messages van Win2k te zien? Of staan die gwoon in een file ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op F8 drukken, "Bootlogging" oid aanzetten dan krijg je de bootlog te zien.

Wat je even moet controlleren is dat je partitienummering niet veranderd is - kijk ook even in je eventvwr om te zien ofdat daar geen foutmeldingen instaan.

Trek je netwerk stekker ook eens uit je PC, en boot dan eens Windows om te zien ofdat het dan wat vlotter gaat

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Wat het kan zijn, dat er wordt geprobeerd je Linux-partitie te sharen, deze kan niet worden gelezen, en blijft windows dit 90secs. proberen, je hebt 2 partities, 2x 90sec=180secs=3 minuten

Probeer deze partities onzichtbaar te maken.
Pagina: 1