Toon posts:

Modem doet beltoon verwdijnen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgend probleempje : Als ik mijn computertje aan steek dan verwijnt de beltoon van de telefoon welke op dezelfde lijn is aangesloten. Daar en boven op ben ik niet meer in de mogelijkheid om in te bellen op het internet. Deze problemen begonnen net na een zwaar onweer in onze buurt.

Als ik mijn computer opstart met de telefoonlijn uitgeplucht en na het opstarten weer inpluch dan lukt wel alles. Dan kan ik terug inbellen dat het een plezier is.

Ik vindt dit toch een vervelend probleem, doch weet geen raad.

Is er iemand die er wel raad op weet? _/-\o_

Verwijderd

Als je teveel devices (telefoons, modems, faxen) op een lijn aansluit dan heeft je lijn op een bepaald moment te weinig stroom om nog een beltoon te kunnen produceren (aansluitfactor noemt KPN dit geloof ik). Het klinkt alsof dit je probleem is. Heb je niet toevallig onlangs elders op je lijn wat bijgeprikt?

Heb je een analoge of een ISDN-lijn?

Verwijderd

Werkt het alleen niet zodra Windows opgestart is of zodra er spanning op je modem staat? In het eerste geval kan het een RNAAPP probleem zijn.. Welke windows heb je?

Verwijderd

Ik weet dell een tijdje terug problemen heeft gehad met een modemkaart in een dimension. Daar was het probleem (geloof ik) een brakke condensator.
Probleem was dat condensator niet goed ontlaade en dat resulteerde inderdaad in dezelfde problemen die jij beschrijft.....
Ik weet het weer: een Aztech (type weet ik niet meer)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

maakt je computer niet toevallig automatisch verbinding met iets? :?

Verwijderd

Zijn toevallig niet vier aders van je telefoon kabel aangesloten?
Je hebt er maar twee nodig voor de telefoon ( en modem) en er zijn modems die het niet pikken als alle vier de pinnen zijn aangesloten.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10
Ik heb bij iemand exact hetzelfde probleem gezien!

Nadat de bliksem op een telefoonkabel is de buurt was ingeslagen is het modem kapot gegaan. Hierdoor verdween de kiestoon in het hele huis als het modem aangesloten was. Toen er een nieuw modem ingezet was deed alles het weer prima.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:18:
Werkt het alleen niet zodra Windows opgestart is of zodra er spanning op je modem staat? In het eerste geval kan het een RNAAPP probleem zijn.. Welke windows heb je?
Hoi,

Bedankt voor de reactie.

Hoe kan ik testen welke van de 2 situaties ik hier heb? 8)7

Hoe deze oplossen? :?

Groetjes!!!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Sequence schreef op 10 augustus 2002 @ 21:23:
maakt je computer niet toevallig automatisch verbinding met iets? :?
Hoi,

Hoe kan ik dit testen? 8)7

Groetjes!!!!!!!!!!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:15:
Als je teveel devices (telefoons, modems, faxen) op een lijn aansluit dan heeft je lijn op een bepaald moment te weinig stroom om nog een beltoon te kunnen produceren (aansluitfactor noemt KPN dit geloof ik). Het klinkt alsof dit je probleem is. Heb je niet toevallig onlangs elders op je lijn wat bijgeprikt?

Heb je een analoge of een ISDN-lijn?
Hoi,

Op de lijn zit er enkel telefoon en de modem. Vroeger werkte dit perfect.

Ik heb een analoge lijn.

Heb je nog een ander idee?

Groetjes !!!!!!!!!!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:21:
Ik weet dell een tijdje terug problemen heeft gehad met een modemkaart in een dimension. Daar was het probleem (geloof ik) een brakke condensator.
Probleem was dat condensator niet goed ontlaade en dat resulteerde inderdaad in dezelfde problemen die jij beschrijft.....
Ik weet het weer: een Aztech (type weet ik niet meer)
Hoi,

Ik heb een Arowana voice fax modem.
Heb je soms een idee hoe ik zelf de omdem kan ontladen?

Groetjes !!!!!!!!!!! :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 09:46:
[...]
Hoe kan ik dit testen? 8)7
welke windows heb je? of check de KPN-rekening... ;)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:09

Super_ik

haklust!

hoi,

volgens mij is je modem beschadigt door t onweer
als je m openschroeft, issie dan zwartgeblakert?

groetjes!!!!!!!!!!!!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Sequence schreef op 11 augustus 2002 @ 12:15:
[...]
welke windows heb je? of check de KPN-rekening... ;)
Ho,

Ik gebruuk zowal W98 als WinXP. Bij W98 kan ik nog inbellen. Bij win XP helemaal niets meer.

Beltoon valt weg bij opstarten van de computer.

Alle rekeningen zijn betaald.

Groetjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 11 augustus 2002 @ 12:17:
hoi,

volgens mij is je modem beschadigt door t onweer
als je m openschroeft, issie dan zwartgeblakert?

groetjes!!!!!!!!!!!!
Hoi,

Modem ziet er nog perfect uit. Hij werkt zelfs nog.

Doei :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Je hoeft/mag geen "groetjes of doei" onder je posts zetten, wij tweakers groeten elkaar fulltime :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:41
Hoi! ;)

Ten 1e ook hoi op got, je zit er net gezien je posts..
Allleen hebben we op GOT hier een knoppie in React zitten, Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
Met dat knoppie kun je je berichtje wijzigen... Is iets handiger dan 5 replys achter elkaar..

En groetjes is niet echt nodig, zie Begroeting onder posts & replies

Ontopic: Probeer eens ALLEEN je PC en 1 telefoon op de lijn, kijk of ie het dan nog heeft. Zonee, dan is het ergens een aansluitfactor probleem.
Als je het probleem dan nog hebt, dan vrees ik dat je modem idd naar de bliksem is (zie eerdere reacties)

Kun je 'm bij vrienden in pc ofzo ff proberen, dan weet je het zeker, dan sluit je softwareproblemen ook uit.

Verwijderd

Ik heb bij iemand ongeveer het zelfde probleem.

omschrijving probleem:
Als de pc uit staat en de analoge kabel in de telefoonaansluiting steek valt de kiestoon weg. (Dit gebeurt ook als de pc aan staat) Hier hebben we geen last van bliksem gehad. Enige wat we gedaan hebben is een nieuwe pc gekocht.
Oude pc afgekoppeld en en nieuwe ervoor in de plaats gezet. Oude pc was met win98, nieuwe is met winXP home edition.

Heeft iemand enig idee? :?
Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Wat voor modem zit in de nieuwe pc? Lus je de kabel wel door het modem heen? (de originele aansluiting gaat in "Line" en vanuit "Phone" gaat de kabel naar het telefoontoestel..)

Verwijderd

modem = V9x HAM 1394V van creatix, de telefoonlijn zit niet rechtstreeks op het modem maar op de contactdoos. Als ik het modem rechtstreeks op de contactdoos aansluit (of op de stekker van de telefoon dit maakt niets uit) valt de kiestoon weg.

optie communiceren met modem doet het wel en modem wordt meteen gevonden en geinstalleerd als ik het gedeinstalleerd heb.

Ook heb ik inmiddels de xp-drivers van het modem gedownload maar ook dit mocht niet baten. ;(

Verwijderd

Niemand die mij helpen kan/wil? :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb hetzelfde probleem gehad, je modem reageert wel, maar is wel degelijk defect !

Verwijderd

Enig idee hoe ik dit kan testen? Het zou zonde zijn als ik een goed modem moet weggooien.

Verwijderd

Aangezien er geen reactie kwam op de vorige keer nog maar eens het volgende checken.
Bij een vriend van mij hebben we een tijd geleden ook dit probleem gehad en na informeren kwamen we op het volgende:

Controleer of niet vier aders van je telefoon kabel aangesloten zijn in de muur.
Je hebt er maar twee nodig voor de telefoon ( en modem) en er zijn modems die het niet pikken als alle vier de pinnen zijn aangesloten.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 10:00

Yucon

*broem*

Aha, zou het dat kunnen zijn? Zat ook met dit probleem, op pc1 met lijn1 ging het fout en op pc2 met lijn2 ging het goed (extern modem, getest in 2 verschillende huizen).

Dan nu de hamvraag: welke kabeltjes waren het bij jou?
En ik had nog wel gecontroleerd of wel alle 4 de kabeltjes zonder los contactje vastzaten |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 12:27:
Aangezien er geen reactie kwam op de vorige keer nog maar eens het volgende checken.
Bij een vriend van mij hebben we een tijd geleden ook dit probleem gehad en na informeren kwamen we op het volgende:

Controleer of niet vier aders van je telefoon kabel aangesloten zijn in de muur.
Staat er ergens beschreven welke (aders) er aangesloten moeten zijn en welke niet (of doet dat er niet toe?).

Verwijderd

Volgens mij waren het de twee aansluitpunten die het verst uit elkaar zaten die je nodig hebt.

Verwijderd

Gokje? :+

Verwijderd

Eigenlijk een niet zo heel zeker weetje, maar na thuis nagekeken te hebben toch weer wel zeker. :)

Het zijn dus alleen de twee aansluitingen die het verst uit elkaar zitten die nodig zijn.

Verwijderd

Oke dan gaan we dat proberen.

tnx
Pagina: 1