Ik ben een site aan het maken waar een php script gebeurtenissen moet kunnen rangschikken, ordenen op datum. Alles werkt goed alleen nou heb ik 1 datum die voor christus is. De format van de date type is 0000-00-00. Het script moet op 1 of andere manier weten dat de datum voor christus is. Maar wat ik ook doe ik krijg het niet aangegeven. Ik heb al de volgende opties geprobeerd. 0059-00-00 (die laatste 4 nullen maakt niet uit) maar dan bakt tie er 2059 van. Ook -059-00-00 werkt niet. -59-00-00 werkt ook niet en 0-59-00-00 ook niet wat ook wel logisch is. Je zou denken nou verander het type dan maar da gaat nie want ik heb ook wel eens de maand en de dag nodig. Het probleem zit hem dus niet in het script maar in de manier waarop de datum in database wordt opgeslagen. Ik gebruik phpMyadmin 2.2.0pre5. Zover ik mij kan herinneren hadden vorige versies er geen problemen mee maar om nu een oude versie te gaan installeren vind ik ook weer zo drastisch. Ik heb al bij phpMyadmin gekeken en ook bij Mysql sites maar kon niks over mij specifiek probleem vinden. Weet iemand een oplossing of combinatie die die wel pakt?
Alvast bedankt
Alvast bedankt