Toon posts:

welk OS op 42 mb Hd?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het opruimen van de hoek " oud pc spul" heb ik een systeempje in elkaar weten te flansen. Hier de specs:

AMD K6 233mhz
32 mb sdram
42mb hd
onboard grafische kaart

Nu wilde ik dit systeem gebruiken om mijn netwerk met IPCop te beschermen (hardwarematige firewall/router dus) maar daar heb ik min. 100 mb hd voor nodig.

Nu wil ik, totdat ik die 100+ mb hd heb, toch wat anders doen met dat systeem. Rommelen dus maar... Vandaar mijn vraag; Welk OS kan ik op dit systeem knallen?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 22:00
Freesco?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Wat dacht je van freesco?
Firewall/router/webserver

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
freesco e.d. kunnen op floppy werken, dus ook wel op je 42mb hd...

/edit
damn iets eerder op verstuur bericht drukken :P

Verwijderd

Hahas
Antwoord ligt wel erg voor de hand geloof ik... ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke, thanks, is kijken of ik dat ergens vandaan kan trekken...

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 22:00
www.freesco.org ofzow... toch?

edit:

t is www.freesco.net

[ Voor 0% gewijzigd door kieltju op 10-08-2002 21:15 . Reden: foutje ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

MicroBSD http://www.microbsd.net

[ Voor 0% gewijzigd door Infern0 op 10-08-2002 22:10 . Reden: typo ]

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

of ZipSlack (mini-distro van Slackware) www.slackware.com/zipslack

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

De specs nemen trouwens wel constant af:
Proc, K6 233....aardig procje voor een speelsysteempje
32 MB mem, te krap om echt mee te kunnen werken, maar console only en niet te veel services (apache website (inclusief php en mysql), ftp en mail moet tegelijk met gewoon gebruik kunnen).
Hd: 42MB is gewoon te klein om nog serieus iets mee te kunnen. Een freesco-router of een mini-distro is echt het beste wat je kunt krijgen, maar om een volledig OS in al zijn glorie te kunnen zien is 500-1000MB toch echt wel nodig.

(als 't mot he'k hier nog wel een 540MB HD voor je liggen)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
En ook dit is weer iets voor in het 'welke distro moet ik nemen' topic :?

Verwijderd

Topicstarter
Valium schreef op 11 augustus 2002 @ 00:53:
De specs nemen trouwens wel constant af:
Proc, K6 233....aardig procje voor een speelsysteempje
32 MB mem, te krap om echt mee te kunnen werken, maar console only en niet te veel services (apache website (inclusief php en mysql), ftp en mail moet tegelijk met gewoon gebruik kunnen).
Hd: 42MB is gewoon te klein om nog serieus iets mee te kunnen. Een freesco-router of een mini-distro is echt het beste wat je kunt krijgen, maar om een volledig OS in al zijn glorie te kunnen zien is 500-1000MB toch echt wel nodig.

(als 't mot he'k hier nog wel een 540MB HD voor je liggen)
Ik wil dit systeem puur en alleen gebruiken voor IpCop (router en firewall) dus echt veel hdspace heb ik niet nodig (IpCop min. is 100 mb) dus die 540 mb die jij hebt liggen klinkt me als muziek in de oren!!
Je hebt gelijk, van proc af naar beneden is het een droevig verhaal... maar goed, het hoeft ook geen snelheidsmonster te worden...

edit:

tot de tijd dat ik een iets grotere (lees: minder kleine) hd heb wilde ik gewoon eens kijken wat er uberhaupt kan op 42 mb... vandaar dit draadje :)

Verwijderd

Ik heb hier nog wel ergens een 200mb ding voor je liggen, die mag je wel op komen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Graag maar apeldoorn is wel een beetje ver, kost me 100 keer meer benzine dan dat die schijf waard is... Bedankt voor je aanbod in ieder geval!! Datzelfde geldt voor Valium, ook Rotterdam is een beetje ver... (woon zelf in omg. Utrecht)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

En dan heb je als hobbies compu's en reizen :)
't is niet moelijk om aan een klein HDtje te komen tegenwoordig. Dus dat zou ik zeker doen als ik jou was. Dan kun je een beetje knutselen met het servertje. En probeer dan gelijk ook een sloot geheugen te regelen (ik denk ouwe computers van bedrijven/scholen enzo). De proc is prima voor zo'n servertje. Voorlopig kun je natuurlijk ook een CD-distro draaien. Ten minste, als je een CD-speler hebt. Dan is iets als Knoppix ideaal. Lees er eens over zou'k zeggen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er zit zelfs een cdromspeler in... Het lijkt zelfs heel erg op een echte computer. Streven is idd om er meer geheugen (en beter, want die reep die er nu inzit is toch niet helemaal lekker, systeem hangt nog wel eens tijdens het booten). Kleine hd gaat ook zeker lukken. Zodra ik "iets" op het systeem heb draaien horen jullie het van me, tot dusver, thanks voor de tips...

Verwijderd

DOS?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DOS 6.22 en de Inet Extender.
Geloof me, het werkt: Internet op je netwerk met een 286 als router! (nou ja router, in ieder geval knooppunt ;-) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de eerste Windows 95 versie...

doe je drvspace gebruiken om je hd groter te maken, moet allemaal net passen... lukte mij ook op een 50mb hd :)

die 50Mb werd ongeveer 100mb

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Gewoon een CD-ROM distro als Knoppix of SuSE Live Evalution :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Ik woon in Hoevelaken en heb n 210mb schijf over.. Is wat dichter bij dan Rotterdam ;)
Daarnaast ook nog netwerkkaarten (10mbit, pci en isa) en misschien ook wel wat geheugen als je dat interessant vind.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Vorkie schreef op 17 oktober 2002 @ 12:17:
de eerste Windows 95 versie...

doe je drvspace gebruiken om je hd groter te maken, moet allemaal net passen... lukte mij ook op een 50mb hd :)

die 50Mb werd ongeveer 100mb
Deed je toch nog iets verkeerd, mijn 40Mb werd 133Mb met stacker geloof ik.. :P
En daar paste inderdaad windows 95 op ja, maar dan kon ik geen proggies installeren :(

Verwijderd

Windows 3.11 for Workgroups

Verwijderd

En daar zit de topicstarter vast wel 2 maanden op te wachten.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Idd. Nutteloze kick.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.