[FAN] Papst-fans waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Beste GoT-ters,

Ik hoor ontzettend veel over papst-fans, en ik begrijp ook dat deze aanzienlijk stiller zijn dan gewone fans. Maar nou gebruik ik hier de search en vul dus in Papst, en hij vind 4 topics waarin ik niet kan vinden wat ik zoek.

Ik vraag me af waar ze te koop zijn en waar ik ze dan aan herken, hebben ze in hun naam iets staan van Papst, is papst een merk??

Ik ben dus opzoek naar links van online stores die deze fans verkopen!

Gaarne jullie hulp!

-edit-
Als het mogelijk zou zijn, en niet te veel moeite, zou ik graag wat meer info over de papst-fans willen hebben, hoe het komt waardoor ze stiller zijn, waar ik op moet letten bij aanschaf!
Ook hier geld een link naar een site met info is al meer dan genoeg!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:29
Om winkels te vinden die Papst fans verkopen, hebben we de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&Query=papst

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Crazybyte
Overspeed schreef op 10 augustus 2002 @ 20:55:
Om winkels te vinden die Papst fans verkopen, hebben we de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&Query=papst
Mijn excus, daar had ik nog niet gekeken, ja ik ben helaas niet zo bekend met de pricewatch!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49

• Crazybyte
Bedankt, vooral de info bij exile maakt het een stuk makkelijker voor me!

Ok komt de volgende vraag, ja sorry zit vol met vragen over die dingen.
Ik wil namelijk een nieuwe pc en zit enorm in over me koeling en ik wil
zeker geen waterkoeling!

Er staat iets over de luchtverplaatsing van de fan, nou wil ik graag weten of ik daar op moet letten, en zo ja? Welke hoeveelheid is aan te raden op een AMD XP2200+ processor te koelen?

Verwijderd

Zo bijzonder zijn deze fans ook weer niet hoor....... Gewoon te koop bij de electronincaboer om de hoek. De prijs is echter wel bijzonder.

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:01:
Zo bijzonder zijn deze fans ook weer niet hoor....... Gewoon te koop bij de electronincaboer om de hoek. De prijs is echter wel bijzonder.
Als ik zo de meeste horen scheelt het behoorlijk in geluidsreductie! Kijk als die pc niet bij mij op de kamer zou komen te staan en aan staat terwijl ik slaap heb ik er geen moeite mee, maar ik heb liever niet dat hij zo hard blaast als ik slaap!

Iemand van jullie misschien een ander idee voor een goede fan dan, misschien dat je zegt die zijn ook goed en kun je in trappen verstellen kwa snelheid, wat dus ook de geluidsproductie verminderd!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

dan moet je voor enermax fans gaan, staan ook wel in de pricewatch. die hebben een potmetertje waarmee je de snelheid kan regelen.

Van klussen krijg je grijze haren

• Crazybyte
fenrir schreef op 10 augustus 2002 @ 21:09:
dan moet je voor enermax fans gaan, staan ook wel in de pricewatch. die hebben een potmetertje waarmee je de snelheid kan regelen.
Enermax heb ik idd wel vaker van gehoord, stomme vaag misschien, maar dat potmetertje zit dat in de fan ingebouwd of is dat los?

En dan nog over die papst fans, geeft het die ook transparant?

(ben ik trouwens lastig met al m'n vragen, dan zeg het gerust hoor, maar er komen er nu gewoon een hele hoop omhoog)

Verwijderd

Crazybyte schreef op 10 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

Als ik zo de meeste horen scheelt het behoorlijk in geluidsreductie! Kijk als die pc niet bij mij op de kamer zou komen te staan en aan staat terwijl ik slaap heb ik er geen moeite mee, maar ik heb liever niet dat hij zo hard blaast als ik slaap!

Iemand van jullie misschien een ander idee voor een goede fan dan, misschien dat je zegt die zijn ook goed en kun je in trappen verstellen kwa snelheid, wat dus ook de geluidsproductie verminderd!
Ik bedoelde dat deze fans gemakkelijker te vinden zijn dan je denkt. Verder bedoel ik dus niets. Ik kan ze gewoon bij www.okaphone in Groningen, mijn elektronincaboer, halen. 'k schrok alleen van de prijs. 'k heb toen maar gewoon Sunons mee genomen.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:29
Crazybyte schreef op 10 augustus 2002 @ 21:13:
Enermax heb ik idd wel vaker van gehoord, stomme vaag misschien, maar dat potmetertje zit dat in de fan ingebouwd of is dat los?
Het potmetertje zit op de kabel.
Crazybyte schreef op 10 augustus 2002 @ 21:13:
En dan nog over die papst fans, geeft het die ook transparant?
Of Papst ook transparante fans maakt bedoel je? Zo ja, helaas, alleen zwart.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

http://www.papst.de/home.html

Zijn we je zoekmachine? Nee, toch, niet dan?

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:16:
[...]

Ik bedoelde dat deze fans gemakkelijker te vinden zijn dan je denkt. Verder bedoel ik dus niets. Ik kan ze gewoon bij www.okaphone in Groningen, mijn elektronincaboer, halen. 'k schrok alleen van de prijs. 'k heb toen maar gewoon Sunons mee genomen.
Ja dat van de prijs had ik al gehoord, maar ik heb wel iets ervoor over, ik weet ook niet helemaal zeker, want ik wil het liefst volgend jaar waterkoeling erin zetten. En mocht ik het geld (wat ik nu nog niet bij een heb) dan hebben en de sets zijn goedkoper dan komt er gelijk een waterkoeling in, maar ik ben nu gewoon echt opzoek naar meer informatie!

Maar evengoed bedankt hoor!

• Crazybyte
Overspeed schreef op 10 augustus 2002 @ 21:18:
[...]

Het potmetertje zit op de kabel.

[...]

Of Papst ook transparante fans maakt bedoel je? Zo ja, helaas, alleen zwart.
Ja dat bedoelde ik idd, en idd helaas. Iemand een idee of het mogelijk is om, athans in mijn gedachte ligt het aan het binnewerk van de fan, dat dat anders is bij de papst en daardoor stiller, om dus dat hele binnenwerk over te plaatsen naar een transparante fan? Iemand die ooit geprobeer toevallig?

• Crazybyte
Oh zo had ik het niet bedoeld, maar hier zitten de wat slimmere mensen, athans de gene met meer verstand van die dingen, dan dat ik heb! Dat is makkelijker en jullie kunnen makkelijker mijn vragen beantwoorden.

Zie het als een bevooroordeeld-recht! O-)

Verwijderd

www.alternate.nl die verkopen papst

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

conrad heeft ze ook, ik ben der vorige week geweest, wel duur trouwens... 25 euro ofzo voor een simpele...

(ze waren wel van metaal...)

Electronics development

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
ik zou ff naar de site van papst gaan, www.papst.de en dan lekker die .pdf jes doorspitten, weet je precies wat je krijgt, want papst heeft ook orkaanmonsters die niet bepaald stil zijn.

Verwijderd

gewoon een zalman fan nemen, 14 euro bij freezing hardware die zijn echt stil, en niet duur

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als je stil, maar toch een krachtige Papst wil moet je deze nemen:
Papst 8412 NGM
Specs:
Prestatie: 58,0 m³/h (ca. 34,12 CFM)
Geluid: 26 dB(A)
Toerentall: 2600 T/min (+/- 10 %)

Een enermax kan je toerental van regelen, dus is helemaal aan te passen aan jouw wensen. En aangezien je transparante bladen wilt, kan je het beste een enermax nemen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1