Wireless LAN PCMCIA vraagje

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 09:39
Ik overweeg een Wireless LAN PCMCIA kaartje aan te schaffen, en in principe heb ik zoiets van doe maar de goedkoopste. Zijn er echter merken die ik moet vermijden? Of heeft iemand juist goede ervaringen? Het moet draaien onder XP Pro natuurlijk.

Op http://www.tweakers.net/p...eless&Action=&Order=Prijs staat de lijst mocht je interesse hebben.

Zijn er ook zelf in te bouwen miniPCI-wLAN kaartjes te krijgen? Dell bouwt ze wel in zag ik.

Noot
Deze post staat niet in [Netwerken], omdat het over hardware gaat en niet over netwerkproblemen.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alle kaartjes die voldoen aan de standaard kunnen met de standaard windows xp drivers worden gebruikt. Die mini pci kaarten zou je als het goed is niet kunnen bestellen, dat is alleen voor dealers enzo. Maar misschien dat je iets kan regelen als je geluk/kennissen/een eigen computerbedrijf hebt. Verder zijn er voor de mac wel interne kaartjes te bestellen, je zou kunnen kijken of die ook werken op een gewone laptop, pcmcia is ook standaard en minipci geloof ik ook, maar zou je moeten nazoeken.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Als je aan wireless netwerken gaat beginnen, kun je het best alles van hetzelfde merk aanschafen. Dus netwerkkaart, acces point, ect. Ik heb zelf gemerkt dat niet alle merken/modelen goed met elkaar samen werken. Ik heb zelf met een sitecom acces point, een compaq pcmcia kaart en een onboard toshiba kaart gewerkt. Dit werkte uiteindelijk goed, maar het was wel een hoop gedoe.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik last laats zo'n testje n zo'n blad , en inderdaad veel apparaten hadden hier nog wel wat probs mee .. neem zelfde merk

Iperf

• rik
De laptop is voor school, en daar hebben ze wireless lan. Het is dus maar de vraag welke apparatuur ze gebruiken. Die 50mbit (53?) kaartjes, laten die nog lang op zich wachten denken jullie?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

rik schreef op 11 augustus 2002 @ 01:51:
De laptop is voor school, en daar hebben ze wireless lan. Het is dus maar de vraag welke apparatuur ze gebruiken. Die 50mbit (53?) kaartjes, laten die nog lang op zich wachten denken jullie?
ik denk dat ze daar 11Mbit kaartjes hebben.. omdat 50Mbit gewoon veel duurder is.. en 11Mbit ook perfect werkt :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
het is btw 54mbit, en die kaartjes zijn echt NIET te betalen, is amper te krijgen op de markt :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

richardkraal schreef op 11 augustus 2002 @ 02:32:
het is btw 54mbit, en die kaartjes zijn echt NIET te betalen, is amper te krijgen op de markt :)
nu je zegt het klpt :D maar ik tikte het gewoon gedachte loos over.. :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• rik
ReseTTim schreef op 11 augustus 2002 @ 02:18:
[...]

ik denk dat ze daar 11Mbit kaartjes hebben.. omdat 50Mbit gewoon veel duurder is.. en 11Mbit ook perfect werkt :)
Dat lijkt me natuurlijk ook, maar ik ben altijd graag op de toekomst voorbereid. Ik doelde meer op het feit dat ik niet weet welk merk ze gebruiken. Als ik een 3com of ander gerenomeerd merk neem, dan kan ik er toch wel vanuit gaan dat deze ook met het gros andere kaartjes kan werken?

Verwijderd

Dat is het probleem met draadloos netwerk, (vindt ik tenminste ;) ) je weet het nooit zeker.
Theoretisch zouden alle merken probleemloos met elkaar samen moeten kunnen werken. Helaas blijkt dit in de praktijk iets anders te liggen. Ik zou je nogmaals aanraden om alles van hetzelfde merk te nemen, en anders moet je ff een deal maken met het bedrijf waar je die spullen haalt, zodat je die kaarten/acces point eerst kunt testen.
Over die 54Mbit weet ik niet zo heel veel, volgens mij zijn die dingen nog niet eens te krijgen?? En als dat wel het geval is, zullen die kaartjes wel heel duur zijn.
btw. ik vindt die 11Mbit kaarten al f*cking duur :(
Pagina: 1