Toon posts:

[X remote] "Remote desktop" opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag het volgende doen, op mijn gentoo server (waar ik nu bijna alle hardeschijven die ik in huis had ingehangen heb, zodat ik op me eigen pc nog maar 40gig heb, niet genoeg voor dualboot IMHO) X en KDE mergen, deze wil ik op een windows PC gebruiken, nu weet ik dat ik dan over mijn netwerk naar X moet connecten (hoe?) met een X server voor windows (welke is goed?) ik vind een helehoop op google maar het gaat bijna allemaal over vnc, wat mij weer iets te sloom is. En dan met ik de progjes in X starten zodat ze naar de X server op de windows computer connecten, welke opties moet ik daarvoor mee geven?

Specs:
- Windows XP pro nederlands
- Gentoo 1.2 (op een celly 700 met 256mem moet genoeg zijn?)
- 100mbit netwerk, doet zo'n 9 a 10meg/sec

Verwijderd

installeer X client (xwin32 bijvoorbeeld) en run die
connect met SSH van client naar server
type in: "export DISPLAY=<ip.van.cli.ent>:0.0"
start het programma wat je remote wilt draaien.

Da's alles.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik hoef geen X te draaien op de server, alleen de libs hebben voor de X progjes?

Verwijderd

Topicstarter
uhm met xwin32 moet ik een connectie opzetten met rsh, rexec of XDMCP echter krijg ik alleen bij XDMCP op me eigen pjoeter een X server lopen maar als ik dan xterm wil starten via ssh op mijn server (waar fampabst "root # echo $DISPLAY" 192.168.0.2:0.0 op leverd) en dan ook nog eens xterm op start met "xterm -display 192.168.0.2:0.0" krijg ik:
Xlib: connection to "192.168.0.2:0.0" refused by server
Xlib: Client is not authorized to connect to Server

en als ik Xwin32 wil runnen met rsh of rexec dan krijg ik:
bij rexec: doet ie helemaal nix?
bij rsh: doet ie ook helemaal nix?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:35

Cybje

First Post!

Komt omdat de rechten niet goed staan op de X Server (op de Windows PC). Ik weet niet precies hoe Xwin32 werkt, maar misschien kun je ergens een IP adres oid instellen dat mag connecten naar de X Server?

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
ja bij hostname, waar ik dit ook op 192.168.0.1 (ip van me servertje) heb staan

Verwijderd

Topicstarter
nu moet ik er mischien bij zeggen dat ik op mijn server na emerge kde geen reboot ofzo gedaan heb en de X server (die niet loopt) op de server ook niet geconfiged heb

ik kan niet testen of ie het local wel doet want dat ding staat in een kast zonder monitor, moet ik eerst rebooten ofzo?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:35

Cybje

First Post!

Ik heb even gekeken in de XWin32 faq, misschien heb je hier wat aan:
3) If the host is not in the xhosts list then the message "Xlib: connection to "lisa.starnet.com.:0.0" refused by server" will appear. Fix this by ading this host to your xhosts list, or removing all hosts from your xhosts list and resetting. Make sure you don't have any XDMCP sessions with "Auto Startup" set.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
xhosts list?

Verwijderd

Topicstarter
damn is er nergens een guide

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:19:
zodat ik op me eigen pc nog maar 40gig heb, niet genoeg voor dualboot IMHO
uhm...
ik heb een dual boot op 17 GB...
dus niet zeuren jij! dualboot maken :)

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Topicstarter
dinges schreef op 11 augustus 2002 @ 14:13:
[...]
uhm...
ik heb een dual boot op 17 GB...
dus niet zeuren jij! dualboot maken :)
jah maar dan wil k nog ff een remote X sessie opzetten van windows <-> Linux, en als me dat lukt installeer ik weer gentoo 1.3 :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet in je SSH server config dan ook wel X11 forwarding enabelen (vooral voor Pieter).

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 11 augustus 2002 @ 14:19:
Je moet in je SSH server config dan ook wel X11 forwarding enabelen (vooral voor Pieter).
ja die staat aan

Verwijderd

Topicstarter
als ik nu btw rsh of rexec krijg ik connection refused, en iptables blokt geen poorten dus connection waarna is refused?

wie heeft zoiets eigenlijk al lopen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu zover dat ik progjes kan starten als xterm of xclock, hoe start ik een kde sessie?, de fout was dat DISPLAY niet 192.168.0.2:0.0 maar 192.168.0.2:0 moest zijn :D

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Om bv. kde op je x-win32 te krijgen kan je de service XDM gebruiken.
De config files staan bij suse in /etc/X11/xdm/ (instructies zullen er ook wel staan)
Als je alles goed ingesteld hebt kan je met x-win32 een xdmcp broadcast doen en zal ie je server vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 15:43:
ik heb hem nu zover dat ik progjes kan starten als xterm of xclock, hoe start ik een kde sessie?, de fout was dat DISPLAY niet 192.168.0.2:0.0 maar 192.168.0.2:0 moest zijn :D
1) startkde
2) konsole
$DISPLAY veranderen en dan screen startkde of gewoon startkde

(werkt IMHO nice alleen.. het verneukt je huidige Windows desktop een beetje. Mijn bevindingen zijn dat deze manier van KDE op Windows draaien ook sneller draait dan lokaal cygwin + kde te gebruiken; op een 100/mbit FD LAN)

Anyways, je kunt ook VNC gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
okeej nu ben ikj zoveer dat ik 2 pjoeters met X heb (eentje gentoo en eentje knoppix, nu kan ik progje op de gentoo laten draaien en dan zie k ze op de Xserver van me knoppix bak met gewoon export DISPLAY="blabla:0.0" maar hoe draai ik een complete KDE sessie op de server met het beeld op de knoppix pjoeter?

Verwijderd

Topicstarter
werkt alleen alleen gebruikt hij de windowmanager van knoppix, hoe kill ik die ?
Pagina: 1