IDE/UDMA

Pagina: 1
Acties:

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 02:04
Waarschijnlijk een domme vraag. Maar ik kan ff niet op het antwoord komen.

Een gewone IDE aansluiting is toch een andere dan een UDMA100 / 133 aansluiting? Of vergis ik me nu sterk?
En zijn hier verloopjes voor? Met andere woorden: wanneer je moederbord alleen UDMA100/133 aansluiting heeft, hoe kan je dan een 'gewone' IDE HD aansluiten? (DMA33 of 66 bijv)?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• The Bad Seed
  • Laatst online: 29-03 22:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik denk dat de aansluiting dezelfde is, alleen heb je voor UDMA 100/133 een 80 aderig kabeltje nodig.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Tis allemaal IDE. Alleen het protocol is iets anders, waardoor je bij ATA100/133 snellere datastroom hebt. Beidde hebben een 40 polige connector. Alleen ata 66 en hoger hebben een 80 aderige kabel ipv een 40 aderige.
Je kan dus oudere HD's op een nieuwere aansluiting aansluiten. Backwards compatible heet dat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Morty
  • Laatst online: 22-03 08:39
Aansluitingen zij het zelfde, je kan oude HD's dus op nieuwe controllers aansluiten.