Aangezien ik volgende week mijn nieuwe systeem geleverd krijg, en wel al in het bezit ben van de HD's en de SCSI controller, ben ik alvast een array aan het uittesten op mijn oude PC (Athlon 700). Ondertussen ben ik zo ver dat alles geinstalleerd is onder XP en heb ik nu een array van 50Gb in mijn compu hangen. Daar ga ik binnen een paar dagen waarschijnlijk een OS op installeren (Win2000 of XP), zodat wanneer de compu binnenkomt, ik meteen een draaiend systeem heb als ik de SCSI array heb overgezet.
Maar voordat ik het OS ga installeren, ben ik benieuwd wat jullie vinden. Wat voor Raid kan ik het beste gaan draaien? Een vraag daarbij is natuurlijk hoe om te gaan met redundancy. Want Raid5 gaan draaien is bij IDE schijven een zeer aan te raden mogelijkheid. Maar omdat SCSI schijven over het algemeen toch een stuk betrouwbaarder zijn, lijkt het mij dat Raid5 misschien een beetje zonde van de schijfruimte is. Is Raid0 dan misschien beter? Of Raid1+0?
Ik ben benieuwd wat de meningen zijn
Maar voordat ik het OS ga installeren, ben ik benieuwd wat jullie vinden. Wat voor Raid kan ik het beste gaan draaien? Een vraag daarbij is natuurlijk hoe om te gaan met redundancy. Want Raid5 gaan draaien is bij IDE schijven een zeer aan te raden mogelijkheid. Maar omdat SCSI schijven over het algemeen toch een stuk betrouwbaarder zijn, lijkt het mij dat Raid5 misschien een beetje zonde van de schijfruimte is. Is Raid0 dan misschien beter? Of Raid1+0?
Ik ben benieuwd wat de meningen zijn