Computer wil niet verder booten//geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik heb hier een vreemd probleempje. De pc wil niet meer opstarten... althans de oude niet. Hij blijft hangen contstant en ik heb geen beeld meer.

De videokaart heb ik al geprobeert in een ander systeem en daar deed hij het prima. Wie weet wat dit kan zijn?

(mobo: K7T Ultra > MS-6195 van MSI , AMD Athlon 750 Mhz )

De diagnostic ledjes blijven steeds hangen bij boot attempt (3 groen 1 rood) Ik heb al meerdere malen een poging gedaan tot het resetten van de cmos (of bios bla bla bla :P) maar met weinig resultaat.

Strava | AP | IP | AW

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dus je krijgt helemaal geen beeld?

• Webgnome
nope.. maar de monitor zegt niet van: Signal error check your cable dus hij weet wel dat ie aan een computer hangt.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

processor aandrukken? 8)7

• Webgnome
mmm.. ja heeft geen zin.. zit in een sec en die zit zo vast als steen. (is er niet uit geweest)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

helemaal geen beeld bel naar de helpdesk voor 1 van de volgende antwoorden:

1 : heeft u de pc aangezet?
2 : Heeft U uw monitor aan?
3 : staat het contrast op deze monitor goed ingestelt
4 : U heeft een videokaart in uw pc zitten?

maar nu ff serieus , niemand houd namelijk val ultra flauwe oplossingen(waarom typ ik ze dan op :? ).de videokaart doet het wel dus.je hebt andere pc's dat weten we.kun je niet de vid card uit je koffer slopen en dan even in die pc zetten?misschien is ie plotseling incompatible met de kaart geworden.als je helemaal geen beeld krijgt , dus ook geen bios schermpje en je hebt al vaker gereset ligt het denk ik niet meer aan de bios(tenzij je slecht gereset hebt).Ik hoorde van iemand dat het pci slot bij hem slecht kontakt maakte door. overmaat aan stof(dont ask ok?).Krijg je het bios schermpje wel dan heb je hetzelfde probleem als wat ik had denk ik , maar ik heb het nooit helemaal opgelost.Ik had zelf namelijk 2 hardeschijvn in een oudere pc liggen en ze wilden niet samen in 1 pc werken en heb er dus op een gegeven moment 1uit moeten gooien.Hij wist dan toch dat de hardeschijven erop zaten maar booten wilde hij niet.Ik weet het ook weer niet meer ( ben een complete n00b denk ik [master jack laat hoofd hangen in schaamte]) veel succes in ieder geval :*)

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Volgens het boekje is het :
1:Testing Real Time clock led 123 groen
2:Assign Resources to all ISA led124 groen
3:Initializing FDC led134 groen
4:Boot Attempt led 234 groen

[ Voor 0% gewijzigd door Flauwekul op 10-08-2002 23:40 . Reden: had fout gelezen ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

veel kans dat er een kapot onderdeel in zit. Probeer alles eens los/eruit te halen behalve mobo + cpu + ram (1 strookje) + videokaart.

Start ie nou wel op dan zet je er 1 onderdeel bij. Start ie weer op dan zet je er weer 1 onderdeel bij enz. Als ie niet meer opstart nadat je bijv je geluidskaart er in hebt gezet, en zonder geluidskaart start ie wel op, dan weet je dat de geluidskaart de boosdoener is.

Wil ie nou nie opstarten met mobo + cpu + ram (1 strookje) + videokaart er in, dan moet je eens een andere videokaart/ram-strookje/cpu er in zetten. Of deze onderdelen in een werkend systeem uitproberen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Webgnome
Nou ja ik heb geheugn eruit gehad.. deed niks.. toen reepje voor reepje maar al bij reepje een deed ie het niet meer.. (hoop gepiep) volgens een site waar die meldingen staan vermeld zou mijn proc zijn doorgefikt, hij zou niet goed zitten en mijn geheugen zou naar de maan zijn.. :(

Strava | AP | IP | AW

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe klinkt dat gepiep? Lang-kort-kort?

Staat er overigens niks in de handleiding van je moederbord over de betekenis van de D-LED's, waarvan je in de openingspost een mededeling maakte (3 groen 1 rood) :?

• Flauwekul
Als de proc doorgefikt is moeten alle lampjes rood zijn.

• Webgnome
mmm nou ja de betekenis is dus groen.rood.rood.groen > cpu overheated de piepjes zijn 7 korte piepjes na elkaar waar ik van denk dat dat door het geheuge komt (weet niet waarom maardat denk ik) dan een heel hoge toon die varieert en dat weet ik dat is een probleem met de proc maar daarna komen er ook nog een paar die ik niet kan thuisbrengen (2x kort 1 x lang)

En dan hebben we nog natuurlijk de videokaart als het volgens de signaleen alleen de proc of het gheugen is waarom krijg ik dan geen beeld? :(

Strava | AP | IP | AW

• Flauwekul
Ik denk dat je mobo stuk is.
Die van mij is vandaag ook stuk gegaan inclusief harde schijf en dimm. :(
groen rood rood groen is bios sign on.
Beep codes AMI bios staan op deze site. http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

met het resetten heb je de jumperjes op het bord gewisseld?
probeer een bootflop wil ook nog wel es werken

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• Webgnome
ik heb die jumper gewoon een pinnetje naar links gezet en toen weer terug.. dus volgens 't boekje. Vandaag alles eruit gehad.. processor, geheugen, AGP kaartje, hd en eerst de proc erin gezet.

Nou kreeg ik een error dat de proc kapot zou zijn, dus ik het geheugen erin, kreeg een error dat het geheugen dood zou zijn, doe de AGP kaart erin... geen beeld maar ook geen sign dat de videokaart kapot zou zijn dus ik denk dat de mobo, proc en het geheugen dood zijn omdat ie blijft hangen op groen rood rood groen of groen groen groen rood.

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1